> Dealing Hole Cards(A♥ Q♣ )
> al873mac folded
> hahila raised for $80
> card33 folded
> sidepot folded
> mattssons folded
> _BilaBong_ called for $60
> Dealing the Flop(9♦ 2♥ A♠ )
> _BilaBong_ checked
> mattssons brought $1,702 to the table
> hahila bet for $145
> _BilaBong_ called for $145
> Dealing the turn(K♦ )
> _BilaBong_ checked
> hahila bet for $400
> _BilaBong_ called for $400
> Dealing the river(Q♦ ) pot 1200
> _BilaBong_ checked
> hahila ?
effektive stacks på river er 5 k. er okey gang i bordet, har ikke rigtig noget brugbart på villian.
10-20 top two semi dyb
Den skal vel valuebettes. Synes dog det er lidt svært at sætte villain (som forøvrigt så vidt jeg ved er PN'er) på en hånd. Mest sandsynlig er vel noget A10, AJ, A♦X♦. Hælder nok mest til at stange godt igennem (900-1000 stykker). Et weak valuebet kan nemt sætte dig i en træls situation. Ville være frækt, for at induce et bluff, men lidt problematisk, hvis A♦X♦ er en sandsynlig holding hos villain. Hvis du stanger 3/4 - hel pot, har du et nemt fold hvis han raiser dig, hvorimod du nok oftest må finde tyrekaldet frem, hvis han raiser et tyndt valuebet.
800-AI.
Jeg vil mene, du har et fint VB her.
Jklaen, nu kender jeg ikke deres historie, men jeg vil ikke kalde det et decideret tyndt value bet.
Har du spillet meget agg, eller er det den første store hånd i denne sesison?
Jeg siger minimum 800, og jeg folde ikke til noget raise af nogen art, når jeg better så meget, med mindre vi er ret så deep.
--------------
Ovenstående var læst ud fra 2k-2,5k stacks.
Når i nu er deep, vil jeg fastholde et minimumsbet på 800, men jeg vil revurdere min hånd, hvis han går over toppen med river CR.
jeg har været pænt aggresiv og været i et par store pots.. dog ikke spillet nogen store pots med villian.
og der er pænt meget gang i bordet da en donk sad med 20 k, men han var netop skredet fra bordet et par hænder inden denne hånd.
okey, tænkte det samme. ville bare være sikker på alle var enige i der skal VB´s hver gang. og mod relativt unknow har vi vel altid et fold ved følgende udfald
hahila bets 1000
_BilaBong_ AI for 5000
4000 to call. for at vinde/tabe en 11.000 pot
VB og fold til CR. Han regner ikke med, at du folder AK/AQ/AA/KK og bluffer derfor ikke.
Den lugter rigtig meget af A♦ x♦ eller ren luft.
Jeg hælder også mest til et fold men underlig linie han vælger og derfor også et svært fold.
@Tinamus
Med tyndt VB mente jeg ikke at hånden er for dårlig til at VB'e, men bare at et svagt VB som f.eks. 400-500, nemt sætter os i en svær situation (altså tyndt, som i et lille bet).
@Hahila
Synes du spiller den noget nær perfekt, hvis du folder river
relativt unknow? Du har vel indtryk af om han passiv osv...
Ligner dog VB fold til CR
Hvad der taler for et check: Jeg kan ikke rigtigt se hvad du skal blive betalt af fra en ukendt hvis du better 1000. Han mucker højest sandsynligt AJ/AT når i ingen historie har, og jeg kan ikke se ham dukke op med 2 lavere par sådan som hånden har udspillet sig. Det er desuden et perfekt kort at C/R'e på, og hvis villain er god kan jeg let se ham C/R any A (hvis villain vel og mærke ved at du er en habil spiller med en fold-knap)
Hvad der taler for et bet: Du skriver at der har været ok gang i bordet, desuden må vi gå ud fra at du har den bedste hånd langt de fleste gange, med den linje villain tager.
Hvis vi nu better halv pot, hvad ligner vi så? Kan vi evt få et call fra AJ/AT da han tror det er split? Tror det ikke, og inducer det ikke for meget til et C/R hvor vi alligevel bliver nødt til at folde? Jeg kan sgu ikke rigtigt lide et halv pot bet, det inducer for meget og er så sjældent et bluff når der er skudt 3 barrels, i hvert fald på NL2K med dette board.
Alt efter hvor meget gang der har været i bordet, kan et VB på 2/3-3/4 af potten måske klemmes ind, men jeg synes bestemt ikke at det er noget klart VB og jeg tror ikke vi mister meget value ved et check. Det kan samtidigt give os et nitty image så du kan stjæle nogle store pots de næste par orbits. (Samt tilte villain lidt hvis han havde tænkt sig at C/R'e med A-7 i ♦ :) )
Jeg ser nogen merits i at bette 600 og calle et std størrelse cr.
Som spillet, har du et autofold på river. Jeg tror sku ikke BilaBong check-raiser river i skæg.
Nåh ja, det glemte jeg helt at nævne - Fold til "_BilaBong_ AI for 5000"
Ty myth
Mjah AB, kan jeg bestemt også, ved bare ikke hvor klogt det er mod unknowns.
Kåre,
Rigtig gode pointer, du kommer med.
Hvis han ikke er videre tricky, har man et obv river fold.
Men rigtigt, han caller hele vejen, for så at smide AI på river. Men vi er vel reelt kun bange for Ax♦, for jeg kan simpelthen ikke se ham kalde hele vejen med JT, så jeg synes virkelig, hans range er snæver.
Men rigtig god post.
"_BilaBong_ AI for 5000"
Du er klar over at villain er en gigantisk nit right? :)
Tox
www.1623poker.com
@hardake rigtig gode betragtninger. og jeg er enig langt hen af vejen. men ifht hvor friskt spillet har været, er jeg bange for at miste for meget værdi ved ikke skyde et skud på river. specielt mod en jeg ikke har spillet særlig meget med, og ikke kender mit spil særlig godt.
Vi er enige om at stacks og bord er rigtig lækkert til at lave et C/R AI bluff, men tror sku meget sjældent at han vil lave det move på en ukendt. og synes dine tanker om et river check er bedst mod en tricky villian
@ chef han virker tight og aggresiv.
@ tox nej vidste jeg ikke på dette tidspunkt.
tak for gode kommentere , jeg kunne aktuelt ikke finde et call frem.
@Hardkare
Jeg syntes er VB på 888 er perfekt.
Jeg syntes at mange bruger det med at 'jeg kan ikke se hvad han skulle calle dit vb med' forkert.
Jeg syntes tvært imod at det har en kæmpe værdi for ens image, dynamikken på bordet og generelt maksimering af ens hænder at vb'e der.
At den nok ikke var god denne gang er så hvad det er.
TomRiddle
Det kommer jo helt an på din spillestil om det har en kæmpe værdi for ens image.
""_BilaBong_ AI for 5000"
Du er klar over at villain er en gigantisk nit right? :)
Tox
www.1623poker.com"
LOL. :)