Villian er 26/11/2.23 efter 89 hænder. Ingen specielle reads.
Party Poker 10/20 Hold"em (10 handed) converter
Preflop: Hero is UTG+1 with A♥, Q♥.
UTG calls, Hero raises, 3 folds, MP3 (Villian) calls, 2 folds, SB calls, BB calls, UTG calls.
Flop: (10 SB) 7♠, 8♣, Q♦ (5 players)
SB checks, BB checks, UTG checks, Hero bets, Villian calls, SB folds, BB folds, UTG folds.
Turn: (6 BB) 5♣ (2 players)
Hero bets, Villian raises
call ned? Hvis jeg skal 3-bette, hvad gør jeg så hvis han capper?
Jeg ved ikke rigtig hvad han kan finde på at cold-calle med her, men det er vel oftest suited broadway og pocket pairs ?
10/20 TPTK turn spil
Og nu jeg er igang, så et hurtigt spørgsmål til:
Samme bord, Villian her er 63/5/1.5.
Preflop: Hero is BB with J♣, T♣.
4 folds, SB (Villian) completes, Hero checks.
Flop: (2 SB) T♥, 4♠, 4♥ (2 players)
Villian bets, Hero calls.
Turn: (2 BB) 3♥ (2 players)
Villian checks, Hero bets, Villian raises, Hero folds.
Final Pot: 5 BB
ok?
1: Caller jeg ned
2: Raiser floppet.. 3better han caller jeg og afventer turn.. Nu hvor du callede floppet og han checkraiser hvad der ligner en flush smider jeg osse..
1: Kalder jeg også ned.
2: Du har en god hånd, hvorfor ikke raise for value PF? Jeg raiser også på floppet, han kan have en svag T"er, flushtræk eller rent bluff. På turn er jeg lidt i vildrede, meget read afhængigt, hvor jeg ikke kan komme med et kvalificeret bud.
Hånd 1: Var også det jeg gjorde, men har synes ofte jeg ser folk 3-bette i den situation mod aggro spillere.
Hånd 2: Jeg callede på floppet for at få ham til at fortsætte med at bette med hænder der har få outs mod mig. Bordet havde jo kun et draw, så var ikke så bange for at han blev ved med at bette med sin J2o eller hvad han nu har completed med (jeg havde tænkte mig at raise ham på turn og calle ned hvis han 3-bettede).
Men bet flop, check/raise turn er ret ofte en stærk hånd efter hvad jeg har set, men det kan godt være den skulle have været callet ned, og det må være lige på grænsen om jeg vinder 30% af gangene her...
Jeg burde nok også straffe folk der open-completer fra SB noget mere.
Hvis der er flere der har lyst til at dele nogen guldkorn er jeg (martin) lutter ører.
Hånd 1. Han ser ud til at være meget aggressiv efter floppet, så trebet ham på turn. (Jeg er selv for weak-tight til at gøre det, men derfor har jeg vel lov at mene det er det rigtige). Hvis han capper caller du ham ned.
Hånd 2.
Raise preflop. Jeg lægger næsten aldrig top par i heads up situationer, så jeg caller ham ned.
Tak, jeg tror også efterhånden at et turn 3-bet i hånd 1 er korrekt mod sådan en type, det er noget jeg har set en del gode spiller gøre. Vil prøve at tilføje det mit repertoire. Det vil også gøre mig farligere at spille imod og forhindrer free showdown plays. Han viste forøvrigt K♣ T♣ og bluffede en blank river.