hej
Lige lidt om baggrunden for mit indlæg. Jeg brugte størstedelen af mit sabbatår på at spille SNG"s og i slutningen 10-tablede 109$ SNG"s (spillede omkring 10.000 SNG"s). Sidenhen er jeg dog begyndt i skole igen, og det har mindsket tiden til poker:(
Til problemet: Jeg er dog kørt død i SNG"s, og det kombineret med et downswing gjorde at jeg fik lyst til at prøve noget andet. Jeg fik eksperimenterede med lidt forskelligt og har besluttet at det er FL SH jeg vil blive god til. Dette er dog i den fulstændigt modsatte verden af SNG"s og derfor har det krævet og kræver en del tilpasning.
Jeg har besluttet mig for at starte helt nede på 1/2 for at få den rigtige føling med Short handed spil. Jeg tror det er sundt at komme ned i limit, og få af fornemmelsen af penges værdi tilbage;)
Jeg har hevet alt ud til Neteller, og har kun ladet 600$ stå tilbage på party, så er planen at jeg skal avancere op hver gang der er til 300BB. Jeg kender dog mig selv godt nok til at hvis jeg får godt styr på SH FL, vil jeg indskyde for at avancere lidt hurtigere. Mit mål er at spiller 10/20 indenfor 4-5 måneder hvilket jeg nemt har bankrullen til, men måske ikke skills. Så vil gerne høre lidt fra dem der spiller SH 5/10 - 10/20 om hvordan niveauet er, og ja, jeg vil sådan set bare gerne høre alt hvad i har at sige om det:)
Jeg har læst en del inde på 2+2 og postet hænder, men synes det kunne være godt hvis vi kunne få lidt mere gang i FL delen af dette forum, da jeg ved der er en masse herfra der er rigtig dygtige FL spiller.
Nå jeg vil lige starte med en handske:
Flame away!
Hånd 1. No reads!
Party Poker 1/2 Holdem (6 max, 4 handed) converter
Preflop:/ Hero is UTG with T♠, Q♠.
Hero raises/, Button 3-bets/, 1 fold//, BB calls, Hero calls.
Flop:/ (9.50 SB) 5♥, T♣, K♠ (3 players)/
BB checks, Hero bets/, Button calls, BB calls.
Turn:/ (6.25 BB) 9♣ (3 players)/
BB checks, Hero bets/, Button folds, BB calls.
River:/ (8.25 BB) 6♥ (2 players)/
BB checks, Hero checks.
Final Pot:/ 8.25 BB
Det er vel en stor fejl jeg ikke valuebetter river?
btw: Jeg ville være taknemmelig for forslag til hvilke kriterier i bruger i PT til at autorate SH spillere?
10/20$ here I come!
Edit: The oracle var hurtigst...
en stor fejl at der ikke er nogen der better og underligt at button folder midt i det hele =)
(psst fix handhistory)
ja der er lidt problemer med converteren, prøver lige igen
Sådan der!
Ja, du har et klart valuebet på river, ellers fint spillet.
Få fat i ACE HUD - et superværktøj til gameselection, hvilket er ekstremt vigtigt i SH HE. Når du har en "grøn" lige til højre er det næsten altid et godt bord (både på 1/2 og 10/20!). Kan ikke lide dit raise PF - det koster i længden. Mener bestemt, du har et valuebet på river.
@Grandmaster
Raiser du ikke 10Qs four handed ?
Jeg har pokerace og ja det er super lækkert!
Ups var det 4 handed - så jo! sorry :)
Via Pockertracker (de arbejder sammen).
Jeg raiser gladeligt QTs i mange forskellige situationer - shorthanded eller ej. I den her situation er raise det eneste der kan komme på tale.
Yup!