3 handed på bossen - 1020 euro.
Jeg har ikke hh ved hånden så det bliver frit efter hovedet.
Button som jeg mener er MrScalice åbner til 70, jeg 3better AJs til 240, shortstack donk i BB coldcaller med ca 650 bag totalt - vi andre har 100bb effektivt, Scalice tænker ret længe inden han betaler.
Flop AQx rainbow, jeg stikker nok til at sætte shortstacken ind, 400 ca. shortien betaler, scalise tanker, og betaler.
Turn J - 4 tone board nu. Vi har potsize bet tilbage (1300ish)
Jeg checker - scalise tænker ned og rester. Jeg har en skidt fornemmelse i maven på det her tidspunkt.
What to do?
10/20E AJ3bet tricky turn
Hey,
Manden virker meget TAG og virker til at overspille JJ+ - også på flop med overkort har han svært ved at slippe den (i hvert fald i 3bet pots). Det er min note på ham.
Overvejer du at stikke lige under 400 ind, så shortien kan raise dig og Scalise ikke kan isolationsraise ham i potten? Det sker ganske vist ikke, men er det med i dine overvejelser, at han så muligvis felter ret light på floppet?
Turn: Jeg ville føle mig ret sikker her. Scalise repper set i Xere/AQ/AJ/QJ.
AQ ville han muligvis isolere shortien med, men jeg er ikke bekendt med, om han isolere shortstacks med hænder af denne type.
Jeg betaler her.
Check flop.
Siden du nu er nået dertil, så er cc eller skub turn begge plausible options - det er whatever. Bare lad være med at folde.
... Men flopspillet.... adr.
- AB
@AB
Findes der en lidt mere velargumenteret bevæggrund for flop checket udover at det er 'adr' ?
@tinamus
I så fald skal jeg jo bette 200 ind i 750 ca.. så kan jeg raise hvis shortien skubber. Er det, det du mener ?
Mht. turn call/shove. Hvilken range tror vi scalise shover? - Jeg mener - hvad kalder han pf, kalder flop (i en beskyttet pot) og shover turn med.. som jeg slår.
"Mht. turn call/shove. Hvilken range tror vi scalise shover? - Jeg mener - hvad kalder han pf, kalder flop (i en beskyttet pot) og shover turn med.. som jeg slår."
Dnu, men så better jeg ikke flop, når du ikke har tænkt dig at gå til bunds når du klonker twopair på turn.
-Chris
"Dnu, men så better jeg ikke flop, når du ikke har tænkt dig at gå til bunds når du klonker twopair på turn."
Det her er muligvis det mest brugte argument på Pokernet. Formuleret i forskellige faconer. For det meste af donks, men hist og her selv af habile spillere. Ikke desto mindre er det ligeså fejlagtigt som en flamsk fløjte i Wallonien. Poker spilles ALTID i et vacuum. Dermed ikke sagt at man ikke skal have en plan for sine actions, men man skal altid være åben for at ændre planen undervejs.
Når det er sagt er jeg ikke begejstret for Sas' flopbet. Check it. Det er din absolutte bund af din valuerange, hvilket ikke er sjovt at inflate en i forvejen stor 3vejs pot med.
Turn er klam. Jeg tror vi ser ind i QQ eller AQ meget ofte her. Lidt mindre ofte AJ og af og til AK eller en mærkværdig hanske som QJ. Jeg tror maksimalt vi breaker even mod hans range og med chance for at shortie også slår os tror jeg, at jeg finder et fold frem her uden at være begejstret for det.
K
@Kalash
Meget muligt, men som du selv siger er du ikke vild med flopbet. Jeg bruger det netop, fordi jeg synes det passer meget godt på denne hånd. Altså jeg ønsker ikke at bygge en kæmpe pot, da mit flopbet yderst sjældent bliver betalt af bedre handsker, og hvis det gør, så skal det være AK/ATs, som er det eneste vi slår på turn. Heraf får han AK ai pre 9/10 gange og jamer prolly ikke turn med AT.
Edit: Men ja, jeg er helt enig i det du siger omkring, at tingene generelt ændrer sig, som hænderne forløber, men det ændrer stadig ikke på, at han ikke skal bette flop i dette spot, hvis ikke han vil til bunds på denne turn.
Chris
Ideén er meget god, men teorien er fejlagtig. Men så længe det fungerer i praksis (hvis det gør), er det er jo fint.
Teorien fungerer ikke i praksis.
Hvis shortien er donkey, kommer Scalice så ikke over toppen med hænder ala AK, AQ og QQ?
If so, så begynder hans value range godt nok at være snæver. Hvad er floppets 3. kort? Hvis han har klonket set på floppet, så shover han jo også turn.
@Kalash
Kan dit svar omkring, at teorien er fejlagtig, uddybes? :)
Chris
Vi kan formulere teorien således:
Det er tåbeligt at bette meget stærke hænder i 3-bettede pots for 100bb, hvis ikke man i det øjeblik man better har ideen om at man vil stacke af.
Det princip gælder ikke hvis villain er meget callish.
Eller sagt på en anden måde. Det er tåbeligt at bette meget stærke hænder i 3-bettede pots for 100bb hvis man på forhånd ved at man ikke vil stacke af.
Om floppet skal bettes eller ej kommer an på om du har mest brug for at beskytte din c-bet range eller din checking range, med en tweener hånd som denne. Mon ikke det er noget 50/50? I så fald er et rainbow board jo fint til et check.
Kan bedst lide c/c turn, og leader river hvis han checker bag.
Jeg checker tilpas sjældent her til at der er brug for at beskytte den.
Jeg har lidt svært ved at forstå den store harme ift. flop bettet. Jeg skulle mene at villian ret sjældent bluffer turn her i en beskyttet pot og det burde således være relativ nemt at komme væk fra AJ.
At jeg så klonker 2 par burde vel ikke ændre så meget på hånds relative værdi på turn, no ?
@Sjaske: Hvad er det præcise formål med at bette floppet? Altså, hvad skal villain gøre, for at du tænker: "sweet, rens".
Min turnlinje er en afledning af din floplinje. Hvis du ikke har nogen tanker om floplinjen, så kan jeg gå med til at c/f turn, også fordi det ikke er oplagt, at du er god i mainpotten heller.
- AB