10/20eur SH, 400deep, set

#1| 0

Villan: SH reg og virker ret god og vinder godt og ik set spille noget "forkert" endnu

Hero: Spiller mest HU og det ved Villan ret sikkert, jeg sidder i gamet pga fishy. Har 3bettet villan rigtig meget i pos og han har 4bettet 1-2 gange.

Hva gør folk her?

Seat 4 is the button
Seat 1: Hero ( $8395.08 USD )
Seat 3: jessicam23 ( $4654.00 USD )
Seat 4: Fishy ( $6022.58 USD )
Seat 6: Villan ( $9911.01 USD )
Villan posts small blind [$10.00 USD].
Hero posts big blind [$20.00 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to Hero [ T 8 6 6 ]
jessicam23 folds
Fishy folds
Villan raises [$50.00 USD]
Hero raises [$130.00 USD]
Villan calls [$90.00 USD]
** Dealing Flop ** [ 6, 7, A ]
Villan checks
Hero bets [$225.00 USD]
Villan raises [$630.00 USD]
Hero calls [$405.00 USD]
** Dealing Turn ** [ 2 ]
Villan checks
Hero bets [$1280.00 USD]
Villan raises [$5400.00 USD]
Hero????

29-05-2011 06:58 #2| 0

Virkelig vanskelig spot.

hvordan har villian forinden spillet floppet set og wrap combi's ?

29-05-2011 07:07 #3| 0
OP

Vi har ik spillet ret meget sammen

29-05-2011 07:14 #4| 0

Gotta ship it.

29-05-2011 07:19 #5| 0

Det er ret ulækkert. Vil umiddelbart tro villain har et større set, til gengæld har du muligvis alle spar og i hvert fald alle 9'ere. Spiller ikke selv på det niveau, men tror, at du efter dit turnbet har odds til at calle pga. dine spar og 9'ere draws + villain en gang i mellem muligvis dukker op med noget tilfældigt? Rigtigt klamt spot though.

29-05-2011 10:37 #6| 0

Jeg tror du avg kommer ret godt ind her.

29-05-2011 11:20 #7| 0

Jeg tror vi er bagud. Hvis han er så dygtig som han lyder er han ikke ud i lufte her og han spiller vel AAxx sådan? Han reraise på flop for så at checke turn over igen virker weak og derfor bettes der - er det netop en fejl mod en reg? Han ka jo netop være i stand til de spil? Hvis vi checker giver vi ham chancen for at bluffe den på floden og der er næppe meget vi taber til hvis vi er foran anyway. Ud over det giver det effektivt potcontrol? Men han kan jo også sidde med A7, Axxx fd, lidt wrap med fd osv. Tror dog ik han spiller A7xx, Axxxfd så aggro, så evt en wrap der har ramt fd - i givet fald owner vi ham.
Well, ikke let og giver bare lidt inputs for det er virkelig marginalt her.

Hånden er så smuk at vi jo nok går til midten, nok er bagud - og nok suger ;)

// KD

29-05-2011 13:05 #8| 0

Hvis han cr set på floppet og så checker en blank turn med håbet om at vi better så tillykke til ham. Med vores linie checker vi rigtig tit bag på turn, da vi ofte har et draw eller en hånd med sd value som ikke er interesseret i at bette turn.
Hvis villain er dygtig må han da også vide at vi temmelig tit checker turn her og derfor forventer jeg ikke han checker et set her. Så vil Jeg oftere formode han har draw hænder eller top to ish.

Jeg kommer ikke væk på turn med den linie han tager.

29-05-2011 13:29 #9| 0

@Koller - Ikke enig når det er så deep som det er... Det her ligner meget meget AA der spiller passivt qua stacksizes og jeg drysser den her...

Fold og vent på et bedre spot, best case er du inde imod x89T med dårligere FD men hælder klart imod du er inde imod en AA evt AA med NFD

29-05-2011 13:29 #10| 0

I et vacuum er det et ship. Sådan lige fra toppen af hovedet skal vi bruge ca 38% for at stacke af. Jeg vil godt se nogen sætte en meningsfuld range op for villain hvor vi ikke har 40% eller mere. Mod AA**, 77**, A7**&*s*s** har vi 33%. Men det er jo helt håbløst ikke at diskontere AA og villain raiser/caller jo fx heller ikke 7732r PF. Hvis vi begynder at tilføje wraps + turnede farvetræk samt A98 + turned farve osv osv så sniger vores equity sig hurtigt op over 40% - alt afhængig af præcis hvor meget vi diskonterer AA.

Det der kan tilte det til et fold er vores stacks med fishy. Hvis vi tager en tæt beslutning her risikerer vi at skulle købe ind igen for 100bb. Eftersom vi allerede dækker fishy for de 300bb han har, så bør vi undgå tætte beslutninger for stacken for at fastholde vores situation hvor vi er 300bb med fishy.

Men præcis hvor meget EV vi skal opgive i et vacuum for at fastholde vores 300bb stacks med fishy er umuligt at sige noget klogt om. Men i en situation som denne, hvor vi skal bruge 38% bør vi folde selvom vi kendte villains hånd og vidste vi havde fx 39% eq eller 41% eq.

Min gut feeling er at vi nok skal op over 50% eq for at stacke af her til trods for at det i et vacuum ville være + EV at stacke af med fx 45%. Men altså jeg har intet rationelt argument til at backe det tal op og det må komme an på præcis hvor dårlig fisken er.

29-05-2011 13:44 #11| 0

@ MetalMania

Det her er sagt med så meget respekt som jeg kan: Men det er helt ekstremt håbløst at sætte villain på AA en stor del af tiden.

Se nu lige på hvad vi ved:

AlexKP skriver om ham: "SH reg og virker ret god og vinder godt og ik set spille noget "forkert" endnu"

Så alt hvad vi ved er at han er high stakes reg og han "virker god".

Hvordan kan vi gå derfra og til at han er tilpas hjernedød til at han stort set kun tager denne linje med AA??

Med den information vi har så kan vi altså ikke udelukke 77, A7 + spar, wrap + spar, A98 + spar og ind i mellem nogen hænder som helt kommer bag på os. Ligeledes skal AA jo diskonteres da vi jo ikke kan udelukke han 4better dem PF. Så villain 4better 0% af tiden med AA**ds?? Nej vel!

Det er meget muligt at villains range er tung med AA, men det kræver han er en ret dårlig poker spiller og vi kan på ingen måde konkludere at han er dårlig!!

29-05-2011 13:48 #12| 0

Jeg undskylder i oevrigt for min tidligere post der var lidt for uddybende. Der skulle naturligvis blot have staaet "butik".

29-05-2011 14:09 #13| 0

@HolchKnudsen

No disrespekt, jeg har den ondeste hangover idag så ikke sikkert jeg er super skarp analytisk idag ;)

Anyway - de forskellige hænder vi kan koge den ned til er ret narrow, selvom han er en god highstakes spiller som bliver påpeget i første indlæg så sjipper han ikke 400x bb til midten med like ingenting og da slet ikke når der sidder en fisk på bordet og venter på at give 6k væk, jeg synes bl.a. det er ret håbløst at inkludere en hånd som A7 i hans range, 77 er i hans range men det er jo bare endnu en hånd hvor vi har ringe equity imod.

Anyway - hopper tilbage i kanen og så kan vi måske tage hånden senere - lige nu kan jeg knapt nok se ud af øjnene :)

29-05-2011 15:14 #14| 0

Jeg klar over at man ikke kan bruge helt samme balance argumenter i plo som i NLHE - men når stacks er som de er her - har hero så ikke AAxx ofte nok til at vi er fint beskyttet ift at folde turn her. Jeg syntes Axx floppet gør det til et meget nemmere fold end på noget andet board.

29-05-2011 15:37 #15| 0

Villain sidder med A7xx med Ax i spar. Desuden er han på skype med Jessicajam23, der foldede et A, som derved udelukker at AlexKP har AAxx. Villians checkraise er derfor +ev, da AlexKP folder stort set hele sin range med de stacksizes. Og i de få tilfælde hvor AlexKP caller med 66xx eller finder 77xx frem og laver et call, er Villian still drawing live.

Ind med skillingerne :)

29-05-2011 16:51 #16| 0

Nå nu er jeg blevet lidt mere frisk så vil begive mig udi lidt modargumentation om end det måske bliver vagt...

@HolchKnudsen

Nu nævner du villain som værende en dygtig spillere. Dygtige spillere kigger både på stacksizes, position, sin modstander og alt det der.

Villain er

1. OOP
2. Ekstrem deep
3. Oppe imod en highstakes HU reg

Disse faktorer gør at made hands skal 4 bettes med en meget lavere frekvens, jovist kan man tillade sig at 4 bette de allerstærkeste dobbeltsooootede AA men en generel betragtning må være at flatte AA her da KP utrolgit ofte vil få flops hvor han kan bluffe villain ud qua stacksizes (jaja, lidt ABC PLO teori obv men bare for at illustrere min pointe)

4 bet rangen fra villain bør istedet vær lange ds connectere netop for at få flops han ved KP vil bluffe

Villains tankeprocess vil med AA være på dette board at ligne et draw mest muligt, raiser floppet der er rimeligt dry og forventer vel relativt ofte at få et float med et eller andet draw KP sidder med. En god PLO spiller vil iøvrigt også sagtens kunne finde på at flatte AA i KPs position da stacks er så deep som de er.

Turn actionen er den jeg hæfter mig ved være den største faktor for at det er en 'klar' AA vi er oppe imod. Tror ikke villain checkraiser denne turn med drawing hands, disse vil få en tønde eller to til på turnen og rivseren

Jeg synes ikke denne hånd bare læner sig imod AA den skriger af AA (nogle få gange 77) og eneste hånd jeg til nøds vil gå med til at inkludere i villains range er 89TA med nfd.

Meget narrow range men også meget få hænder der bliver sendt til midten på et board hvor KP flopper nuts ift hvad han repper pre og der falder den største brick på turn ser fra villains synspunkt.

Sasuke skriver det meget godt med: Jeg syntes Axx floppet gør det til et meget nemmere fold end på noget andet board.

29-05-2011 17:16 #17| 0

(fatter brik af plo) spørger hvis han har AAxx en del af tiden og vi har en god røvfuld draws og med stacks in mente, er det så ikke en god mulighed at checkke turn bag på med denne type handske?

29-05-2011 17:26 #18| 0

@ MM

Super fin analyse tak for det.

Jeg må dog erklære mig dybt uenig i præmissen for din argumentation. Navnlig følgende som du selv skriver:

Meget narrow range men også meget få hænder der bliver sendt til midten på et board hvor KP flopper nuts ift hvad han repper pre og der falder den største brick på turn ser fra villains synspunkt.

AA udgør udgør jo en lille del af KP's range PF, specielt når et A flopper. Jeg må jo så erkende at givet flop action og KP's turn bet så bliver AA langt mere sandsynligt. Af samme grund mener jeg for øvrigt ikke at Sasuke's pointe er super valid i dette spot. Om end det er en fin pointe.

Men jeg må erklære mig dybt skeptisk overfor din konklusion om at hans range stort set kun er AA og nødde wrap + nødde fd + nut blocker.

Jeg vil for øvrigt godt lige gøre det klart at jeg har det fint med et fold. Men det er pga stacks sizes med fishy.

29-05-2011 17:39 #19| 0

Jeg synes der blir gået for lidt op i hvad folk (og villain) vil give KP for en range, med den linje han tager. Som Koller siger, har vi kanon ofte en holding vi må forventes at checke turn med.

KP, hvad er din range typisk for at stikke turn her?

29-05-2011 17:49 #20| 0

@Hahila

Villains range inkluderer også en del drawing hands som KP slår. Optimalt i KPs spot at skyde turn i value / hand protection / bygge en pot hvis hans draw klonker.

Villain hånd ligner ikke AA indtil turn action - tværtimod.

@HK

Jeg tror ikke vi bliver enige om vildandens range ;) Argumentationen er noteret men tror du overvurderer den range en god reg vil sende til midten her på den blanke 2'er der falder. Endnu et argument bør også være han ikke har lyst til at flippe 8k$ mod KP og så bagefter være 100x bb effektiv deep imod valuen på bordet når han kan være 300 deep

29-05-2011 20:21 #21| 0
OP

Hva siger folk til at jeg sagtens ka reppe AA,77 og det burde villan være bange for da han obv ville føle jeg spiller dem på samme måde?

Jeg er enig i at noget at det der hælder mest mod at komme ind er at det er mærkeligt han checker turn. Men hvis man ser at han kommer i mange trælse spots mod mine evts wraps + måske fd osv på river i en stor pot ka jeg rigtig godt lide et CR i hans spot for at få meget ind. Det burde jo også tælle en del at jeg har spillet ret agg = Der er større chance for at jeg skyder turn når han checker til ham og selvom jeg ik rigtig ka li min turnsize syntes jeg også den ser ret stærk ud.

Syntes den er rigtig klam.

Jeg ka ik huske hvornår jeg sidst har foldet så stor en hånd, måske dengang jeg havde nuts FH og satte kipster på et stregfløde :D

Jeg er blevet ret meget i tvivl efterfølgende da langt de fleste har sagt shove og var også sygeligt i tvivl i spottet.

Snakker senere lidt med villan der melder op han havde dårlige esser - Om det passer ved man jo aldrig :)

29-05-2011 21:33 #22| 0

Jf. HolchKnudsens argument, hvor meget tænker man (gode regs) i at beskytte den effektive stack size i en situation som denne?

Min tanke er, at hvis vi følger HK's premis (som jeg køber), så går den vel også den anden vej, og Villain risker heller ikke sin eff. stack vs fishy med mindre han har et godt read, eller en meget stærk hånd. Men, hvor meget går det metagame i netop dette i sådan et spot på dette niveau, og hvor mange tanker kan gode regs nå at lave, da visse softwares, som f.eks. Ongame, jo ikke giver ret meget tid til at få smurt maskinen rigtigt i et tough spot.

29-05-2011 22:32 #23| 0

@ KP
1. God post
2. Godt fold
3. Tro på ham, i min optik obvs. AA som netop sagt i mit første post som MM også argumentere for flere gange.

@ Holch
OP repper jo stærkt - rigtig stærkt! Hvad får dig til at tro han vil spille for yderligere 300bb med et best case flip på turn? Hvis han har 77 tror jeg endda han smider fordi KP viser "AA". Når han så selv moser over toppen er det sku da AA han har. Han burde med sine skills have respekt for KP's ditto? Well, uanset hva fedt med de mange argumenter og analyser :)

// KD

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar