Vi sidder et par stykker og snakker lidt teori og mangler svar på flg.:
Der var 110 med og vi er 36 tilbage. Avg. er 9k. Vi har 3300 tilbage. Blinds er 300/600. Vi sidder UTG med J8o og skal beslutte om vi vil vente eller gå all in. Bordet er hverken super agg. eller passiv. Meget middel.
Skal vi rykke eller skal vi vente på en bedre hånd?
109 MTT - what to do?
Den helt nøjagtige hånd var som flg.:
***** Hand History for Game 6719060182 *****
NL Texas Hold'em Trny: 38032067 Level: 7 Blinds(300/600) - Thursday, January 24, 15:28:42 ET 2008
Table $6K Gtd (1309845) Table #4 (Real Money)
Seat 6 is the button
Total number of players : 8
Seat 9: bmj66 ( 3,330 )
Seat 7: franic ( 7,350 )
Seat 8: clinxy ( 6,140 )
Seat 2: Nylezz ( 12,250 )
Seat 1: mlaun ( 4,250 )
Seat 3: radariiii ( 6,745 )
Seat 6: LittleZcam ( 19,490 )
Seat 10: marikvr ( 7,880 )
Trny: 38032067 Level: 7
Blinds(300/600)
** Dealing down cards **
Dealt to bmj66 8♠ J♦
Vent
easy wait.
Har i lige tabt en stor pot? Eller hvorfor er i kommet i denne situation?
Skubber også her, med en på M 3 og ca. 5 BB. Anytwo er fint her.
Vil vi i denne situation ikke hellere vente i stedet for at pushe en marginal hånd UTG i et spot hvor det er obvious at vi er enormt pressede. Vi blir vel kaldt enormt light netop pga. vores situation
I skulle have holdt hånden for jeres kort og skubbet i blinde. I har røv og nøgler og skal vælge mellem pest og kolera.
Der er stadig langt til top 20 (som er der pengene bliver fordelt ikke sandt?) Desuden er det lidt tamt at spille for at få den mindste præmie. Hvis det virkelig betyder noget for jer, så burde i nok spille en billigere turnering. Hundrede 20. pladser er desuden < en 1. plads.
Hvad får i ud af at vente? Hånden ligger jo lige i midter zonen i en heads up situation. Dvs i næste hånd er der lige så stor chance for at i får en bedre som en ringere hånd. (ikke at det betyder alverden)
I har reelt set en mindre stak i næste hånd, og samtidig har i ingen mulighed for at vise en smule styrke ved at være den første til at byde i hånden i næste hånd.
Der er pænt stor chance for at en eller anden giver den gas inden jer i næste hånd, og så folder i vel også det meste hvis i følger den samme logik. Og hvad så i hånden efter? Nu er i stadig meget, meget lille selv om i fordobler jeres stak.
Vi sad to og var uenige. Den anden ville pushe no matter og den første tog sig til hovedet, da diskussionen opstod (og måske er der byttet rundt på, hvem den ENE og den ANDEN er her).. Men vi har efterflg. siddet og regnet på, hvad der er bedst, men finder dog kalkylen (staves det sådan??) kompliceret...
Problemet her er at vi sidder med 5bb utg.
Det må stort set aldrig ske. 7-8 bb og der skal skubbes ekstremt light for ikke at havne i denne situation.
Skub her som sidste chance for at komme med igen.
Du er extremt presset, du er i en situation hvor du meget gerne vil have et flip mod AK.
Jeg skubber hver gang, men helst før jeg kommer UTG til en anden gang
Jeg venter.
Jeg ved godt at vi er pressede. Men det ved resten af bordet altså også. Selv hvis blinds passerer os igen er det ingen katastrofe. Vi er stadig i live til en runde mere. Der er ingen anter, det er en kæmpe fordel når vi er så short.
Mazter@
De 2 næste hænder sidder vi i henholdsvis BB og SB, som æder vores stak for noget der svarer til 30%. Tror ikke man skal regne med, at finde en bedre handske. Vil egentlig også vide, hvordan i netop er kommet i det her klamme spot!?
Min pointe er vel egentlig at stort set alle efterhånden har hørt lidt til HOH og ved at når man er short skal der sgu presses på. UTG synes jeg er den værste mulige position at skubbe af den grund at det er så obvious...
Man kan vel argumentere for at der derfor bør være noget level-tænkning som betyder at fordi de ved vi skubber light så ved de at vi ved at de caller light hvorfor vi ikke skubber light, men det gør vi jo så alligevel fordi de ved at vi ikke skubber light osv,, men det kræver vist lidt mere end bare et let read af bordet
Når der er anter på skubber jeg også, men ikke umiddelbart i denne situation
Hvad med at vurdere de andres stakke?
Pt. har i nok til at skade alle på nær de to største. Hvis i betaler blindsne uden at gøre noget, så har har 2400. Nu er der pludselig et spiller eller to mere som ikke er helt til rotterne hvis de taber til jer.
Den her situation er som at forsøge at dukke sig for en kugler. Men kan ikke regne sig ud af det. Det kræver lidt held.