Startende 913 spillere, vi er lige før boblen med ca. 125 tilbage. boblen springer ved 108 .. jeg har ingen info på spilleren da vi lige er blevet flytter.
here goes:
*********** # 211 ************** PokerStars-spil #61429815208: Turnering#418010XXX, $100+$9 USD Hold'em No Limit - Level XII (500/1000) - 28/04/2011 22:09:02 CET [28/04/2011 16:09:02 ET]
Bord '418010444 39' 9-max Knappen er på plads #4
Plads 1: TYREN (12969 i chips)
Plads 2: SaigakOrel (23727 i chips)
Plads 3: tricep77 (42698 i chips)
Plads 4: PATschUEL (39839 i chips)
Plads 5: fiefe (11625 i chips)
Plads 6: Schwaixi (11721 i chips)
Plads 7: huzurvar77 (16198 i chips)
Plads 8: HERO (15416 i chips)
Plads 9: Looked182me (29803 i chips) sidder ude
TYREN: poster ante 100
SaigakOrel: poster ante 100
tricep77: poster ante 100
PATschUEL: poster ante 100
fiefe: poster ante 100
Schwaixi: poster ante 100
huzurvar77: poster ante 100
HERO: poster ante 100
Looked182me: poster ante 100
fiefe: poster small blind 500
Schwaixi: poster big blind 1000
*** KORT ***
Givet til HERO [K♥ A♠]
huzurvar77: folder
HERO: raiser 2117 til 3117
Looked182me: folder
TYREN: raiser 9752 til 12869 og er all-in
SaigakOrel: folder
tricep77: folder
PATschUEL: folder
fiefe: folder
Schwaixi: folder
HERO: ??????
Kalder vi her, selvom vi kun lige har ham dækket eller venter på et spot hvor vi kan presse de andre lidt (som bekendt er det lettere at skubbe end at skulle kalde et skub)
Michael
109$ The Big
Med en M på ca 5 er det er snap efter du har åbnet. Folder du, kommer du under 4M og sidder utg næste gang....
Vil du ikke spille for stakken preflop med en M på 5, så skal der foldes (hvilket aldrig vil komme på tale i min bog).
Har villian KK/AA er det bare uheldigt setup, ellers flipper du. Samt villian er osse presset som du er. Derfor kan han shove flere ax vi gerne vil op imod
Kald og tab dit coinflip.
Sødt 3.1x, første fejl, enten 2,2.27 eller 2.5MAX, men altid samme betsizing, så du ikk polarisere din range. Kunne også bare open shove. Du sidder med 15bbs, ind med lortet.
WOW, du overbet åbner og sætter så spørgsmåltegn ved om du skal kalde?
Altså vi kalder her 150 af 100 gange om det så var hotrunneren Jamie gold vi var oppe imod så folder vi aldrig i det er her spot....
Jeg antager du har kvallet dig til den tur? (no offence men det her spil er nok et af de letteste tourspil du kan komme ud for og hvis du spiller 108 dollar tours bør du vide det.)
Jeg snappede også ..
Han havde 88 og flopper yderligere to 8'ere og måtte tage
Til takke med en plads lige uden for pengene ..
Fik en lille tvivl da jeg kiggede hånden igennem idag
Da vi netop var så tæt på pengene og det var ham
Der lå til at ryge ud ..
Thats How it goes .. God weekend :)
Han skubber i hvert fald 99+, AJs+ (og nok også noget bredere). Enten openshove eller raise-kald - jeg foretrækker raise-kald, da du åbner mere op for at villains kan lave fejl. Derudover raiser du obv mindre pre, 2-2.5x som de andre siger.
Hvis du er ukomfortabel med at spille postflop med 13bb bag, er openshove måske at foretrække. Det er unexploitable og +EV, men på ingen måde det der er mest +EV.
Hvis dette kommer som et chok, burde du måske bare have unregget, fået de T$ og spillet lavere.
gumple, man kan sgu aldrig åbne for derefter at folde.. desuden spiller man vel altid for at vinde og ikke for at min-cashe??
sagt på en anden måde gumple, ville du ikke tage flippet i en eller anden random 5.50$ tour?? - Jeg ville ihvertfald gøre det 100/100 gange:)
mht betsizing er jeg med de andre, raise meget lavere, 2.2-2,4 bb´s!
Vi spiller altid for at maksimere vores EV - og det er bestemt ikke ved at gå hovedløst efter sejren.
Når det så er sagt shipper vi dollz med lynets hast...
leo, sys da absolut heller ikke i dette spot at vi går hovedløst efter sejren... hvis det derimod været AJs havde det været en anden snak! :)
og leo, sshhhhhh med det EV, snak! ganske enkelt belastende..
Vi kan vel for dælen ikke lade være med at snakke om noget af det vigtigste i poker??
Når man bruger argumentet "vi spiller altid efter sejren" så tager man også gerne et flip for 100bb, fordi det øger vores chance for at vinde.
Argumentet er ganske enkelt ikke holdbart.
Mihan29
"vist" tid til..
"og leo, sshhhhhh med det EV, snak! ganske enkelt belastende.."
Var det ikke også dig der skrev noget lignende "stop med den BRM snak" i en anden tråd ? Hvis du har det sådan er det nok ikke et pokerforum du bør bruge din tid på.
hej michael,
godt spørgsmål - lad dig slet ikke overbevise af ovenstående indlæg at du gjorde det rigtigt eller forkert - den situation du kom i der er "standard" men alligevel en svær situation.
først og fremmest så tror jeg at du skal sætte dig et mål ved en turnering som denne - nu kender jeg dig ikke og ved ikke om det er normalt for dig at spille 100$ mtts - men hvis det ikke er, så synes jeg ikke der er noget galt i at bare gå efter pengene, da du derved sandsynligvis øger din bankroll betydeligt derved og fremover kan få flere af disse muligheder.
men spiller du disse tours regulært, så vil du som jeg klart tage det flip, selv hvis du vidste han havde QQ.
men du bør nok ændre dine betsizes - 3.2 x BB er alt for højt i endgame - du bør måske raise til 2250 eller 2450 eller lign. - er du bange for at spille postflop, så bare gå all in med AK med 15bbs - ja helt op til 17-18 bbs.
nå alt dette er sagt, så får du lige de 3 hovedpunkter til hvorfor det er fordelagtigt at gå efter at øge sin stack i et flip tæt på ITM:
* når du har en stor stack, så kan du bully de små, stjæle blinds og lægge tryk på
* der er GIGANTISK stor forskel på at lave et min. cash end at komme på FT - for slet ikke at sige top 3
* 30-40% af de gange man tror man har et flip er man faktisk foran - f.eks. AK vs AQ eller JJ vs 1010 - så når du kalder et all in behøver han jo ikke at have et par der
gl ved bordene
Tak Tud73 .. Det var sgu da konstruktivt.
Tak for dit input.
"Man kan sgu aldrig åbne for derefter at folde.. desuden spiller man vel altid for at vinde og ikke for at min-cashe??"
Det er direkte dumt sagt imo. Jeg er måske way off men jeg laver altid delmål og et af dem er er at komme ITM derefter spiller vi selvfølgelig efter sejren.
/N-V-M
Edit. Rettet så man kan se jeg citere.
jeg laver altid delmål og et af dem er er at komme ITM derefter spiller vi selvfølgelig efter sejren
ehmmm??
@Moffa
N-V-M citerer men glemmer "" eller skråskrift ved det øverste.
Ahhhh, så er jeg med. Synes også det var lidt at modsige sig selv. Tak for info!
"N-V-M
29-04-2011 22:39
Man kan sgu aldrig åbne for derefter at folde.. desuden spiller man vel altid for at vinde og ikke for at min-cashe??
Det er direkte dumt sagt imo. Jeg er måske way off men jeg laver altid delmål og et af dem er er at komme ITM derefter spiller vi selvfølgelig efter sejren."
og folk siger online poker er dødt....
Det er jo et latterligt delmål at gå efter at komme i pengene, ens roi bliver decideret ramt af det og du mister super meget value ved denne tilgang. Dermed ikke sagt at jeg selv er nogen turneringshaj, men decideret at have et delmål der hedder at komme i pengene tror jeg er farlig for din profit i det lange løb.
Forskeligge tilgange til poker er vel fint nok, Jeg vil selvfølgelig gerne vinde alle de tours jeg spiller men jeg vil også gerne lave profit og for mig betyder det at jeg laver delmål, såsom at komme i pengene.
Jeg læste en udemærket blog om emnet for ikke lang tid siden, kan desværre ikke huske hvor men der blev det også forklaret.
/N-V-M