109$ turbo Ft boblen

#1| 0

Spillede en fin morgensession hvor skrubbet samlede sig i flere tours.
Her er vi ti tilbage på den absolutte FT boble.
Fyren der skubber allin er en rutineret grinder og også den mest aggressive på bordet i indspillet til FT. Han har flere gange haft stakken inde uden showdown og hvis jeg folder her, vælger jeg reelt ikke at spille flere pots med ham før FT, medmindre jeg har near nuts.

Overvejede i bagklogskabens lys, om det giver en smule mening at skubbe først ind for at tage blinds og antes ned meget ofte. Vi er fem på bordet og en sidder ude. , så det er reelt et stort shove mod 3 mand hvis jeg skubber 30ish bbs.

PokerStars Hand #108606222352: Tournament #832612298, $100+$9 USD Hold'em No Limit - Level XXI (800/1600) - 2013/12/16 11:50:45 CET [2013/12/16 5:50:45 ET]
Table '832612298 8' 9-max Seat #2 is the button
Seat 1: mitrich812 (7953 in chips) is sitting out
Seat 2: reuef (42353 in chips)
Seat 3: ptychol (28232 in chips)
Seat 6: TeamWispy (35998 in chips)
Seat 7: Zauron111 (51232 in chips)
mitrich812: posts the ante 200
reuef: posts the ante 200
ptychol: posts the ante 200
TeamWispy: posts the ante 200
Zauron111: posts the ante 200
ptychol: posts small blind 800
TeamWispy: posts big blind 1600
*** HOLE CARDS ***
Dealt to Zauron111 [7 7]
Zauron111: raises 1600 to 3200
mitrich812: folds
reuef: folds
ptychol: folds
TeamWispy: raises 32598 to 35798 and is all-in
Zauron111: to call 32598 (48k left)

Redigeret af DrNoe d. 16-12-2013 16:09
16-12-2013 16:33 #2| 0

Vi snakker FT bobbel og ikke ITM bobbel, ik?

Jeg kan sagtens se mig selv betale i situationen mod nævnte villain - vi har trods alt 10 bbs endnu hvis vi skulle tabe.

16-12-2013 16:43 #3| 0

Jeg er også ret sikker på, at du skal betale med 77 her mod Wispy :)

16-12-2013 17:08 #4| 0
OP

endte da også med at betale - men mit spørgsmål?? kan det betale sig selv at skubbe sin fede stak ind for at undgå flippet?

16-12-2013 17:11 #5| 0

Det kommer an på hvordan folk spiller. Hvis reuef og ptychol er sådan semitighte, så 3betetr de nok ikke så light, hvorfor der ikke er nogen grund til at skubbe ind. Jeg tror in general ikke, at det er mere +ev, men 77 er nok semiborderline.

Redigeret af madsmk d. 16-12-2013 17:11
16-12-2013 19:01 #6| 0

var du så foran?

16-12-2013 19:34 #7| 0

Hvilke hænder/spots skubber du 30bb mod 2 mand eff?? Vi er vel ude i noget Sat. bobble spil før det giver mening.

I det spot mod en god reg er der imo ingen hænder du skubber 30bb med. Villain bør også reshove hele sin range her m. 20bb oop og hvis du vurderer at det er manden der skal slås for at tage sejren + commanding CL så kan jeg ikke se mig selv folde her når du endda stadigvæk har 10bb hvis vi skulle tabe og da vi er marginalt foran villains range.

Går ud fra du tabte flippet - eller?

16-12-2013 19:34 #8| 1
OP

hehe - da river var givet, var jeg ihvertfald ikke foran
Han tablede KQs og jeg ku ikke holde. Kom dog på Ft alligevel og sluttede 4th

Redigeret af DrNoe d. 17-12-2013 02:40
17-12-2013 08:56 #9| 0

Jeg tror mere at det er et spørgsmål om hvorvidt du ved hvad du gør hvis du får et reshove fra enten sb eller bb. Hvis du ved at du folder så synes jeg det er fint at raise der. Men hvis du ved at du folder så er det helt klart bedre at shove det ind, altså specielt hvis du VED at du aldrig folder til et skub der.

Jeg tror nok jeg havde gjort det samme som dig og da han så skubber ville jeg nok tænke "hmm hvis jeg nu taber det her flip hvordan ser det så ud" og jeg ved ærligt talt ikke om jeg havde foldet eller kaldt men heller mest til et fold som min tankegang er lige pt.

17-12-2013 12:57 #10| 0

Raise fold mod sådan en villain er rigtig skidt efter min mening. Kan sagtens se fordelene ved at åbenshove, da det udelader svære beslutninger når han 3-better all in, hvilket det lyder til han gør med en halvbred range. Samtidig er pengestrukturen i tuneringer så stejle, at raise/call nok er det bedste, da hvis vi vinder flippet går ind til FT, med en rigtig god stack.

Når det er sagt, kan jeg sagtens se mig selv åbenshove. Synes det er et svært spot.

Det eneste vi ikke må, er at raise folde.

Redigeret af Christianoe d. 17-12-2013 13:31
17-12-2013 13:13 #11| 0

mr/call ==> ship it dans? han formodes dels at shove alle sine små pockets og del Ax under 7, så det er da saftigt nok call. Når han så dertil er aggro fætter er da super nice?

17-12-2013 14:08 #12| 1

I bagklogskabens klare lys

17-12-2013 14:13 #13| 0

Altså nu kommer det vel an på hvad man gerne vil have fra modstanderne. Hvis man gerne vil all-in med 77 så er det helt klart bedst at minraise da chancen så er større for at han shover, hvorimod hvis vi gerne vil undgå at flippe så er det klart bedst at shove. Som sagt så tror jeg at jeg havde gjort det samme, altså med at raise, men kommer helt klart an på hvad min hensigt er.

Til Christianoe, jeg synes nu godt man kan raise/folde og tabe 2/32bbs. At spille med 30 eller 32bbs er det samme vel, og hvis vi lykkedes med et steal er det da bedre end at skulle flippe(i bedste tilfælde).

17-12-2013 14:28 #14| 1

Ved ikke hvad der sker med min telefon, men der skulle stå

I bagklogskabens klare lys ved vi jo godt at vi har et flip her rimelig tit og da vi har en der er all in har vi muligheden for at få en note på aggro fætter vi kan bruge senere hen så et fold kan gøres.

Ud over det har det vel noget at gøre med om man har en edge i spillet. Men dit call var jo korrekt selv om det var marginalt.

Har vi ikke en der kan smide nogle tal op icm wise mm

17-12-2013 14:54 #15| 0
Sabr1988 skrev:

Til Christianoe, jeg synes nu godt man kan raise/folde og tabe 2/32bbs. At spille med 30 eller 32bbs er det samme vel, og hvis vi lykkedes med et steal er det da bedre end at skulle flippe(i bedste tilfælde).

Men hvis vi raise-folder 7-7 her mod en aggro villain er vi jo GIGA exploitable, så det er vel det eneste vi ikke må gøre her.

17-12-2013 15:24 #16| 0

Som Kartze siger, noget icm halløj kan måske støtte min mening lidt mere, altså at vi ikke nødvendigvis bør ende allin her overhovedet. Eller i hvertfald at vi selv burde shove ind over er mere korrekt end at raise/call.

17-12-2013 15:34 #17| 0

Snap betalt mod wispy!

Rc > openshove

17-12-2013 15:36 #18| 0

Spørgsmålet er vel mere hvor grænsen for din range går for rc her UTG mod denne type villain i forhold til rf, hvis der er overhovedet findes en rf range i spottet da vi må forvente at villain reshover med en bred range?

Jeg vil nok i denne position kun have en rf range hvis vi ser action fra andre villains og ellers stramme op i dette spot og obv åbne min range op mod de andre villains.

77 er imo ikke engang close

17-12-2013 15:43 #19| 0
Bigoots skrev:
Snap betalt mod wispy!

Rc > openshove

Så er den skid vist slået.. :-D

Så jeg skal forstå det sådan at i dette spot håber vi faktisk på at nogle går allin på os???
17-12-2013 15:47 #20| 0
Sabr1988 skrev:

Nicolaioester skrev:
Men hvis vi raise-folder 7-7 her mod en aggro villain er vi jo GIGA exploitable, så det er vel det eneste vi ikke må gøre her.

Også min pointe

Shamran skrev:
Spørgsmålet er vel mere hvor grænsen for din range går for rc her UTG mod denne type villain i forhold til rf, hvis der er overhovedet findes en rf range i spottet da vi må forvente at villain reshover med en bred range?

Jeg vil nok i denne position kun have en rf range hvis vi ser action fra andre villains og ellers stramme op i dette spot og obv åbne min range op mod de andre villains.

77 er imo ikke engang close

Vil også foretrække ikke at have en raise/fold range mod denne villain som han er beskrevet, hvor jeg sagtens kan have en forholdsvis bred raise/fold range mod andre villains i samme spot.

Så vil jeg hellere lægge pres på villain, hvor det er ham som åbner, da det virker meget stærkere.

Redigeret af Christianoe d. 17-12-2013 15:57
17-12-2013 15:47 #21| 0

Nu har jeg så et andet spørgsmål til alle de kloge som siger at man aldrig bør folde der. Vil det så direkte betyde at i aldrig raiser med andet end hænder i kalder et allin med? Hvad gør i med 109s, JQs, 10Ks, 22-33-44-55-66, er der overhovedet intet man må raise/folde? Fuck jeg ville have nedtur på over at folde blandt andet QJs i det spot der for at se at ptychol folde og bb så får den gratis.

17-12-2013 15:55 #22| 0
Sabr1988 skrev:
Bigoots skrev:
Snap betalt mod wispy!

Rc > openshove

Så jeg skal forstå det sådan at i dette spot håber vi faktisk på at nogle går allin på os???

For mit vedkommende håber jeg på at tage ned pre.

Lad os antage at du raiser 20% pre i dette spot og kun kalder et all in med 1010+. Så folder du ~ 4/5 gange til et resteal,til en som vi antager restealer med 15% af hænderne og som har omkring 20 bb.

Det bliver hurtigt profitabelt at resteale megetbredt mod dig og derfor kan du ikke folde.
Så må man i stedet adjusste sin raise first in range.

Edit: Eksemplet er bare lige hurtigt taget fra hovedet.
Redigeret af Christianoe d. 17-12-2013 16:13
17-12-2013 15:56 #23| 0
Sabr1988 skrev:
Nu har jeg så et andet spørgsmål til alle de kloge som siger at man aldrig bør folde der. Vil det så direkte betyde at i aldrig raiser med andet end hænder i kalder et allin med? Hvad gør i med 109s, JQs, 10Ks, 22-33-44-55-66, er der overhovedet intet man må raise/folde? Fuck jeg ville have nedtur på over at folde blandt andet QJs i det spot der for at se at ptychol folde og bb så får den gratis.

Det kommer rigtig meget an på villains i disse spots.
Redigeret af Christianoe d. 17-12-2013 15:57
17-12-2013 16:08 #24| 1
Sabr1988 skrev:

Sabr, vi er ude over at skulle spille postflop poker her og det handler derfor hovedsageligt om at stjæle blinds. Derfor er værdien af hånden i de spots mindre væsentlig mm. vi ønsker SD.

Nu fremgår det ikke af OP hvem der er sit out, men som udgangspunkt kan vi åbne tæt på atc hvis foldet til os ip, hvis de øvrige villains er så nittet. Til gengæld kan vi ikke åbne QJ/K9/J10/109, 22-44 etc. UTG hvis BB reshover bredt da vi ganske enkelt ikke kan kalde. At have en rf range mod denne type BB er bare ikke profitabelt i længden.
18-12-2013 02:33 #25| 0
Christianoe skrev:
Sabr1988 skrev:
Bigoots skrev:
Snap betalt mod wispy!

Rc > openshove

For mit vedkommende håber jeg på at tage ned pre.

Lad os antage at du raiser 20% pre i dette spot og kun kalder et all in med 1010+. Så folder du ~ 4/5 gange til et resteal,til en som vi antager restealer med 15% af hænderne og som har omkring 20 bb.

Det bliver hurtigt profitabelt at resteale megetbredt mod dig og derfor kan du ikke folde.
Så må man i stedet adjusste sin raise first in range.

Edit: Eksemplet er bare lige hurtigt taget fra hovedet.

Jeg har mange andre hænder jeg kalder med her det er ikke 1010+. 88+. A10s+, især med den stack jeg har, jeg véd at jeg godt kan lave endnu et raise first in næste gang og sagtens kunne tage ned mod netop Whispy.. Bare fordi han shover med en fin hånd der, betyder det ikke at han shover enormt bredt, han er trods alt en reg så mon ikke han ved hvad han gør. Nu er det ikke for at være bagklog, men havde jeg siddet med 20bbs, så havde jeg skubbet, men med 32bbs og 77 så er det fint at raise. Jeg synes bare lige det er grænsen for mig, selv 88 ville jeg 'praye' inden jeg kalder. 99+ er jeg meget komfortabel. Men man kan sagtens finde bedre spots altså, specielt hvis der er mange 15-25bbs stacks tilbage, da disse generelt shover rimelig bredt har vi gode muligheder for at få skudt vores stack i vejret der fremfor at tage et flip mod en reg som godt ved hvad han laver. Jeg siger ikke at jeg med sikkerhed havde foldet den hånd, men synes ikke den er nem overhovedet, og jeg må nok indrømme at der er dage hvor jeg bare er kold og instakalder, og så er der dage hvor jeg simpelt bare tænker "next". :)

Derudover som du skriver, jeg håber mere på at tage den ned pre end at skulle flippe, så derfor må et shove være det bedste for mig :) Hvis de kalder, fint, ellers tager vi og tilføjer endnu 2bbs til vores stack uden at risikere at ryge ned på 10bbs :)
18-12-2013 02:46 #26| 0
Shamran skrev:
Sabr1988 skrev:

Sabr, vi er ude over at skulle spille postflop poker her og det handler derfor hovedsageligt om at stjæle blinds. Derfor er værdien af hånden i de spots mindre væsentlig mm. vi ønsker SD.

Nu fremgår det ikke af OP hvem der er sit out, men som udgangspunkt kan vi åbne tæt på atc hvis foldet til os ip, hvis de øvrige villains er så nittet. Til gengæld kan vi ikke åbne QJ/K9/J10/109, 22-44 etc. UTG hvis BB reshover bredt da vi ganske enkelt ikke kan kalde. At have en rf range mod denne type BB er bare ikke profitabelt i længden.

Du kan have ret i at jeg kan blive shovet over rimelig bredt, men jeg har det med at tilpasse mig og jeg elsker at raise folde for det giver ligesom villains den tro at jeg ikke ved hvad jeg gør, men jeg ved hvad jeg gør, og det er sådan jeg fanger dem. Det er selvfølgelig helt forskelligt fra hvilken struktur det er, men man kan altid mixe det op synes jeg. Nu er turbo strukturen nok det værste at raise/folde i det er klart så der må ens range gerne være lidt strammere, men med 77 siger jeg bare at det, for mig, lige er på grænsen. :) Uanset at folk siger det er instacall så er det stadig for mig på grænsen, og vil nok være det et stykke tid. Hvis min bankroll sagde 55.650$ og jeg grindede 30+ tours om dagen, kan dette være et kald 4/5 gange eller måske endda 5/5. Men med en 10k rulle eller lignende synes jeg det er vigtigere at komme lidt op i pengene da 2-3000$ er en kæmpe forøgning for 10k$ fremfor 55k$. :)
18-12-2013 03:19 #27| 1

Som udgangspunkt er vi nok nødt til at kalde her, da vi nok er for godt inde mod pushrangen til at lade være, selvom vi ikke bryder os om det og havde foretrukket at tage ned, hvorfor vi nok også ofte havde åbenpushet hvis ikke stacken lige efter os havde været så dyb.

Synes dog også vores eget image må spille ind her i denne analyse. Hvordan Wispy ser os er jo voldsomt vigtigt for hvor bredt han pusher. Vi åbner trods alt fra 1. position med 2 oplagte pushstacks i blinds, så hvorvidt vi har raisekaldt tidligere eller raisefoldet tidligere og hvor meget vi har åbnet er jo ret væsentligt. Er vores image knastørt men ikke weakt, kan vi måske godt raisefolde her, mens vi aldrig må raisefolde såfremt Wispy har grund til at tro han har meget fe her. Så hellere bare åbenfolde hvis vi ikke ønsker at gamble for så stort en del af stacken på FT-boblen med en hand der er lidt marginal at raisekalde med.

Uden kendskab til dynamikken er 77 nok ca bunden af min raisekald-range i spottet her (mod blinds), hvor jeg nok relativt sjældent vil have en raisefold range.

Redigeret af All-Out-Put d. 18-12-2013 03:23
18-12-2013 03:29 #28| 0

Ja All-Out-Put siger det faktisk rigtig godt. Så må jeg tage ved lære af det her at jeg enten skal åbenfolde ellers åbenshove og tage ned på den måde.

Det tager selvfølgelig noget tid at tilføre til min spillestil, men det er helt klart et leak hos mig at jeg raise folder _FOR MEGET_ men det er stadig noget jeg godt kan lide at gøre og specielt at jeg viser at jeg folder selvom jeg raiser, da jeg på den måde for meget større chance ved at få value når jeg har en monster :)

Edit: All-Out-Put hvad er dit nick inde på stars hvis du spiller der?

Redigeret af Sabr1988 d. 18-12-2013 03:32
18-12-2013 11:49 #29| 0
All-Out-Put skrev:
Som udgangspunkt er vi nok nødt til at kalde her, da vi nok er for godt inde mod pushrangen til at lade være, selvom vi ikke bryder os om det og havde foretrukket at tage ned, hvorfor vi nok også ofte havde åbenpushet hvis ikke stacken lige efter os havde været så dyb.

Synes dog også vores eget image må spille ind her i denne analyse. Hvordan Wispy ser os er jo voldsomt vigtigt for hvor bredt han pusher. Vi åbner trods alt fra 1. position med 2 oplagte pushstacks i blinds, så hvorvidt vi har raisekaldt tidligere eller raisefoldet tidligere og hvor meget vi har åbnet er jo ret væsentligt. Er vores image knastørt men ikke weakt, kan vi måske godt raisefolde her, mens vi aldrig må raisefolde såfremt Wispy har grund til at tro han har meget fe her. Så hellere bare åbenfolde hvis vi ikke ønsker at gamble for så stort en del af stacken på FT-boblen med en hand der er lidt marginal at raisekalde med.

Uden kendskab til dynamikken er 77 nok ca bunden af min raisekald-range i spottet her (mod blinds), hvor jeg nok relativt sjældent vil have en raisefold range.

Enig i det meste. Dog er OP's betragtninger om villain også væsentlige - altså at OP vurderer at villain er manden der skal slås før eller siden for at få sejren. Her har vi chancen hvor vi ved vi er foran villains reshove range med den luxus stadigvæk at have 10bb hvis vi skulle tabe det forventede flip. Men obv spiller Hero's image ind overfor villain.

Og, ja 77 er obv også bunden af min range hvis vi åbner utg full ringe, men vi spiller 5 mands hvoraf den ene sidder ude, hvorfor det reelt svarer til at åbne i CU og der er 77 altså ikke close imo mod en type som villains reshove range i det spot hvis Hero har været næst mest aktivt som jeg forventer han har været (efter at have railet ham et par gange).

@ Sabr,

på et shallow bord på FT bobble bør din open/fold range ikke være bestemt af BRM, men af hvilke typer du spiller imod i forhold til eget image. Blinds/antes spiller en gigantisk rolle her når de så hurtigt kommer forbi.

Hvis vi som de øvrige nittede villains sidder og venter på monstre så er vi dels for exploitative så vi ingen action får når vi endelig åbner (eks. vil vi/BB her helt sikkert have en rf range) og dels drysser vi for meget i forhold til aktive villains der vinder pots med lige eller ringere holdings end os. Det ved både Hero og BB og derfor vurderer OP netop at sandsynligheden for sejren bliver voldsomt forøget ved at slå den eneste farlige mand ud + at få CL da de øvrige lettere kan grindes ned/udspilles senere hen.

Selvom OP aktuelt tabte flippet, så er det et spot han skal tage imod med kyshånd hver gang imo.
18-12-2013 12:09 #30| 0

Er også enig med de andre i at der er et kald og synes det er for meget at skubbe pre + du kan folde til f.eks reuf, hvis han jammer og genreelt jammer har jeg bare ikke nogle hænder jeg jammer for 26bbs eff. her.

18-12-2013 12:11 #31| 0
OP

rigtig fedt med så mange kvalificerede indlæg.

Kunne nok godt bruge at jeg havde været mindre doven i OP og havde lagt nogle ranges ind.

Når jeg bliver lidt fortrolig med ICMIZer er det her et spot der er værd at crunche lidt.

betragtninger:
som anført ser jeg wispy som den farligste modstander på boblen - dynamik og position kan selvfølgelig gøre tingene anderledes på FT.
Hvis jeg opgiver dette spot får jeg dårligt table image og kan abuses lettere fremover.

De 2 andre mellemstacks har været noget tørre i det. SÅ den ene kan jeg r/f til - ptychol er et call.

Wispy har mig som nogenlunde aktiv, decent - vil jeg mene. vi har en del hænder på hinanden. han har ingen grund til at tro at jeg åbner any 2.

MÅske han reshover top15%??
77+,A7s+,K9s+,QTs+,JTs,ATo+,KTo+,QJo

har faktisk kun 46% mod den range, hvilket overrasker mig lidt. VI ska op på en 20% range før jeg har mit flip.

well, han shover nok også lidt bredere end det, alle pockets sandsynligvis, og måske også et par svagere esser.

Redigeret af DrNoe d. 18-12-2013 12:35
18-12-2013 12:17 #32| 0

@Shamran

Min vurdering er også taget i betragtning af at jeg hellere vil folde og komme på FT og så stadig have stor chance for at komme i top3 fremfor at tage et flip mod en jeg ikke nødvendigvis ender i top3 med bare fordi han er den skrappeste, specielt da det er en turbo.

Men jeg kan godt forstå at spottet er fedt at tage, hvis man vel og mærket går efter at slå netop denne spiller ud, dog gør det ikke den store forskel tænker jeg, hvis både Dr og Whispy ender i hu eller iblandt de sidste 3. Hellere det end at risikere livet på ft boblen. Derudover får vi meget mere plads på FT givet det er fullring ift. når vi sidder en 4-5 stykker på bordet og er presset til at shove bredere. Som sagt der er flere ting der spiller ind for at jeg enten shover og så må de tage beslutningen for livet, eller at jeg raise/folder 2/32bbs for samtidig at have større chance for at få et shove på nakken næste gang jeg rclickraiser med AA eller KK:)

Min pointe er den at jeg ikke bryder mig om at flippe for den fine stack jeg har, selvom vi kan blive CL og slå en reg ud. Havde han havde siddet med 15k så var det instakald herfra, men med 32k synes jeg lige det er over grænsen, og jeg ved han ikke shover ATC her i dette spot da det alligevel er et 20bb reshove. Havde vi siddet og click/foldet flere gange før så forstår jeg at vi bør kalde, men i bedste tilfælde har vi et flip mod A2-7 ellers har vi bare alt for mange overkort at dodge til at jeg bryder mig om at kalde for 20/32bbs når vi obv har et niveaumæssigt plus.

Redigeret af Sabr1988 d. 18-12-2013 12:22
18-12-2013 13:34 #33| 0
Sabr1988 skrev:

Edit: All-Out-Put hvad er dit nick inde på stars hvis du spiller der?

Mine nicks står under min profil
← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar