Turneringen er The Hot 109
Det er anden hånd så komplet readless
Jeg er godt klar over at pre er en smagssag - så ingen grund til at diskutere det.
Better vi turn her?
NL Holdem $20(BB)
snapcatcher ($2,920)
CHOCOTITO ($3,000)
uczniak ($3,000)
Villain ($2,820)
ded0nArrivl ($3,000)
shanghai123 ($3,000)
brad627 ($3,000)
Hero ($3,000)
girotiusa ($3,260)
snapcatcher posts (SB) $10
CHOCOTITO posts (BB) $20
Dealt to Hero A♥8♥
fold,
Villain calls $20
fold,
shanghai123 calls $20
fold,
Hero raises to $100
fold, fold, fold,
Villain calls $80
shanghai123 calls $80
FLOP ($330) 6♦7♥4♥
Villain checks
shanghai123 checks
Hero bets $160
Villain calls $160
shanghai123 folds
TURN ($650) 6♦7♥4♥8♣
Villain checks
Hero?
109$ Turnspot med godt draw
checker bag. Hvad får vi value fra, som vi har slået? 89 og dårligere fd's måske. Men villain har vel også ofte en straight eller set på det board (måske to par) - givet hans passive preflop-linje.
Fuldstændig readless er der ikke mage dårligere hænder, der caller et bet her, hvorfor jeg, som Tassadar, bare checker bag..
check må være std. primært fordi vi vel aldrig får betaling af dårligere, og vi enten WA/WB som jeg ser det. Betaler nok de fleste river udstiks(raiser obv. alle hjerter)
Jeg tror, jeg folder til de fleste riverudstik medmindre vi improver.
villain limper og check-caller flop og checker turn, så har han altså like altid noget showdownvalue. En type, der limper, tror jeg ikke an forvandle sdvalue til bluff.. På den anden side kan vi måske vb'e tyndt på river hvis den bricker
Men fordi han limper tror i så ikke han har en sjat flere flushdraws og marginale hænder fremfor rigtigt store hænder? Det giver ikke meget mening for ham at slowplaye en stor hånd på det flop og han kan vel nærmest kun troværdigt reppe 65 og 45 hvis han raiser turn?
Burnz skrev:
Men fordi han limper tror i så ikke han har en sjat flere flushdraws og marginale hænder fremfor rigtigt store hænder? Det giver ikke meget mening for ham at slowplaye en stor hånd på det flop og han kan vel nærmest kun troværdigt reppe 65 og 45 hvis han raiser turn?
Jo, men jeg tror ikke det er ret mange.
I og med, at vi tror, at han har en del flushdraws, skyldes vi forventer han limper en bred range af sc's, par og broadwyas (suitede som ikke).. Han folder nok alle de broadways uden farvetræk og af hans sc's der har du nærmest ikke nogen slået på turn.. måske noget 89,79 værk..
Jeg tror dog heller ikke, han raiser meget. Det er vel snart kun straights, da en formodet passiv villain ikke raiser to par her imo
Altså check i position med nogenlunde SD-value, fin equity og position kan aldrig være skidt. B/C virker sgu til gengæld lidt vel rigeligt kreativt - og jeg tror altså ikke, at vi trækker value fra særlig mange svagere hænder.
Havde vi troværdigt kunne reppe straighten, havde jeg bedre kunnet lide en bet og bet any river, men med to limpers og et hejs til 5bb har vi latterligt få 5x i vores range.
Nu tror jeg bare, at jeg nyder livet i position, og ser hvad river bringer af kort og action.
I har gode pointer - jeg tror personligt også et check er bedst. Valgte dog i spottet at bettet ½ pot primært fordi jeg ikke tror der er mange 5x i hans range og vi kan få banket lidt i potten såfremt han fisker efter flushen. Men i bagklogskabens klare lys så kunne jeg bedre lide et bet såfremt jeg ikke samlede den showdown value op 8'eren gav. Tak for svar
jeg bettede 360 - han minraisede til 720 og jeg kaldte. River blankede og jeg foldede ret modvilligt til hans shove. Jeg føler mig stadig ikke overbevist om jeg ikke var størst.
Det er i hvert fald en stenet turnsizing, villain vælger på det board. Jeg kan ikke se ham spille 5x sådan i hvert fald. På turn kan han godt tænke, at han kan c/r calle med eksempelvis to høje hjerter, men samtidig måske få dig til at folde allerede på turn - eller få dig af med et river shove, som det skete aktuelt. Jeg tror helt bestemt, at han har en del semibluffs i sin range - mens jeg samtidig føler mig helt overbevist om, at han jammer 5x på turn for value og protection mod 5,9, T og ♥.
Samtidig må man formode, at han spiller floppede 2 par + mere aggro på floppet, mens han samtidig nok ikke begynder at bloate potten med to par på turn for så at følge op med et rivershove.
Summa summarum. Jeg synes river er betalt. T♥9♥ + nogle enkelte random valuekombier giver mening - men vi skal ikke finde ret mange wtf-bluffs med 33-ish eller x♥x♥ for, at vi kan calle profitabelt. Og jeg tror faktisk, at fordelingen er omkring 50/50 på river.
@Løp
Dybt uenig i de betragtninger, medmindre villain er en chef så har han en streg hver evig eneste gang her.
c/klik og mos blank turn er som regel allllltid vapperne... Om det så er 9,10 eller 5,x ved jeg sgu ikke lige. Har derudover også svært ved at se ham havde k,j/k,q♥ når han bare limper preflop, og ja så er der altså bare ikke ret mange hjerter kombier tilbage.
Engang imellem vågner han selvfølgelig op med et eller andet random a,9 wtf shit, men tror sgu ikke på vægtningen er i nærheden af 50/50..
Men Selvfølgelig hele humlem er vel at vi altid skal checke turn bagpå her, så vi slipper for at lege gætteleg:)
c/klik og mos blank turn er som regel allllltid vapperne
Er det ikke sådan et lidt 2007-agtigt statement?
Løpenthin skrev:c/klik og mos blank turn er som regel allllltid vapperne
Er det ikke sådan et lidt 2007-agtigt statement?
Jooo men det ændrer vel ikke på at det i 9 ud af 10 tilfælde i dette stadiet i en sådan tour, imod en random tard stadigvæk holder...
Min pointe var, at min klare fornemmelse er, at det ikke rigtig holder længere. Men jeg spiller slet ikke nok til at kunne vide det med noget, der minder om sikkerhed.
Jeg synes ikke hans betsizing på turn giver meget mening jo mindre han har streg + flushdraw. Jeg synes Løb er spot on - hans linje er ret fucked - men ved en donk har han nok oftere 5x end så meget andet
@Burnz
Altså nu er donks jo mange ting - og en del af dem er jo ofte "glade for at vinde nu". Jeg tror, at rigtig, rigtig mange dårlige spillere shover den turn der med 5x om aldrig andet for at tage potten ned.
Et argument for at folde river er, at man måske ofte ser, at lagtarden kommer op i villain på turn, men han taber pusten på river.
De reads han giver mig i hånden er han er en passiv donk.
1. Han limper pre
2. Han caller mit raise pre
3. Han caller mit flopbet.
Det er altså 3 gange i hånden på 2 streets han indikerer at han ikke er stærk. Mod den type spillere synes jeg ofte et turn raise er ret stærkt. Han er altså ikke en LAG og den type spillere kan sagtens limp/calle K5/Q5s agtige hænder. Grunden til jeg har lyst til at calle river er at han er så super polariseret - men tbh så tror jeg stadigvæk det er et ringe call mod den type villain(og også det der gør jeg synes et turnbet er bedre mod lige denne type fremfor en tænkende spiller)