12+1 SNG: AK på knappen og stort R

#1| 0

Hej!
Jeg fik nogle gode svar på, hvordan AK skulle spilles preflop i blinds: www.pokernet.dk/forum/show.asp?tid=160242
så jeg vil lige prøve med et nyt AK spørgsmål: Hvad gør hero her i de tidlige blinds? Jeg har ikke spillet mod ham før...

Seat 1: speed2AC (1110 in chips)
Seat 2: polarix (1095 in chips)
Seat 3: joachhe (1200 in chips)
Seat 4: Rici-Schawa (2715 in chips)
Seat 5: HERO(1535 in chips)
Seat 6: aperson (1345 in chips)

aperson: posts small blind 15
speed2AC: posts big blind 30

*** HOLE CARDS ***
Dealt to HERO K A
polarix: calls 30
joachhe: raises 150 to 180
Rici-Schawa: folds
HERO: ??

På forhånd tak

28-06-2008 23:47 #2| 0

550-600 og betal et all-in... I skal være big stacked før alternative linier bliver interessante.

/Mikael

29-06-2008 01:16 #3| 0

Jeg syntes godt man kan kalde her, og se an. Du har position på ham, og 180 i en 12$ er ikke udtryk for sindsyg styrke. Men det kan det være.

Hvis han tjekker så c bet tydeligt. et hurtigt bet på 60-70 % af potten. hvis du har ramt, så rereraise all in hvis han reraiser dig.
Hvis du har misset og han reraiser fold.

Hvis han better, og du har misset fold, hvis du har ramt AI is the way.

Så dan vil jeg spille den.

Man kan også bare give den en på hatten og gå all in pre flop.

--- tisse pause ---- (så en hurtigt edit)

det er godt nok et stort raise.. han lave preflop, jeg kunne måske godt folde her en gang i mellem... men jeg er også nogen gange meget tight tidligt i turneringer.

29-06-2008 01:26 #4| 0

Jeg moser for at ungå stop'n go og regner med at være fint inde mod hans callingrange.

29-06-2008 11:46 #5| 0

Jeg nægter og tro han gør det med et dårligere es, (uden reads) og har ham som standard på et mellem par. normalt vil jeg helst ikke tage coin-flips så tidligt, (det er jo sådan set kun til de ikke involdveredes fordel at 2 mand tager en 50/50) så uden reads og penge investeret kan jeg godt lægge mig her.

Ellers som Løpenthin... videre subtilt er et skub jo ikke, men hvis du siger 600 kan du ikke lægge dig til hans skub alligevel, så hvis du vil gamble skal skillingerne vel bare til midten.

29-06-2008 13:17 #6| 0
OP

Jeg undrede mig over hans relativt høje raise preflop, og jeg valgte en weak linie og foldede, da jeg føler, at min edge er en af de største ved bordet, og jeg således ikke havde lyst til at gamble så tidligt i en tour. Et call havde dog måske været på sin plads. Problemet er bare, at hvis jeg rammer floppet, så får jeg kun action af hænder der slår mig eller splitter med. Jeg tvivler på, at han spiller AQ- sådan.

Jeg synes generelt, at raise/mos all-in er ret aggressivt så tidligt i en tour. Hvorfor ikke udnytte ens edge længere henne i spillet?

29-06-2008 13:33 #7| 0

Hvis vi VIL gamble, selv om vi er fint inde, maa det da vaere bedre at raise til 550-600 som DTM naevner. Mindre sandsynlighed for at han folder end hvis vi bare shover. Vi har jo ikke vist styrke foer hans raise, saa det kan sagtens vaere bully/bluff fra hans side.
Hvis han har noget, er det svaerere for ham at slippe vaek fra et raise end et shove

29-06-2008 14:52 #8| 0

1) Villians range er stor og vi er fint inde mod den.
2) Et reraise potcomitter os. Vi lægger ikke 33%(5-600) af stakken ind preflop for at folde på et non a/k bord.
3) Vi er egentlig gladere for et fold end for et call.
4) Potten er fornuftig allerede.

1+2+3+4= Ind med stakken.

29-06-2008 15:40 #9| 0

@billesan

Vi vil gerne tage potten ned nu og helst ikk se flop som vi rammer under halvdelen af gangene

29-06-2008 16:00 #10| 0

Som King Khan.

Villians raise er for stort til at kalde, og no way vi folder AKo efter limp og raise til 6bb. Til midten.

29-06-2008 16:52 #11| 0

Som King Khan. Uden reads vil jeg typisk sætte villain på Ajs+, Aq, 66+. Jeg regner med, at han smider 66-99 nok gange til, at et skub er det bedste EV træk.

At folde AK her er for folk, der ikke kan lide penge.

---
www.raybandk.blogspot.com

30-06-2008 03:00 #12| 0

En måde at sige det på er hvis han kalder med 66-99, kalder han også med A10/AJ+.

30-06-2008 08:52 #13| 0

"Jeg undrede mig over hans relativt høje raise preflop, og jeg valgte en weak linie og foldede"

Du gamer tight i de tidlige levels hvilket er godt, men jeg caller 10 ud af 10 gange der. Chancen for han har AA eller KK er mindre når du selv sidder med AK.

Nogle er inde på at ville reraise ham. IMO kan den i denne situation kun spille på en måde og det er et call.

Lad prøve en anden situation som også tit sker, lad os sige han raiser utg og får 2 callers, så ligger der omkring 600 ude i potten hvilket er lidt mere end 1/3 af din stack. Her vil jeg vælge at pushe all in, da du kan samle de 600 chips op uden showdown.

Grunden til at jeg vil gå all in, er som sagt at tage de 600 ned uden showdown, derudover ligger vi den (forhåbenlige) svære beslutning om et call over på modstanderne, hvis vi bliver callet så er vi oftest godt inde mod deres range i en $12-1 sng.

30-06-2008 11:57 #14| 0

Hvis man vil have succes i tours - sngs eller multi - er FE nøgleordet.

Call som Bulse foreslår er helt hen i vejret. Reraise eller fold eller fold på baggrund af King Khans pointer + en enkelt mere.

5) Vi risikerer at få en multiway pot med AKo, og den spiller ikke godt der.

30-06-2008 12:04 #15| 0

@Bulse

Det var da en alternativ linje, om ikke andet spændende med andre bud.

Men er det ikke lidt optimistisk at tro at vi er godt inde mod at callet skub, med to modstandere på et non A/K board? Vi har vel max 6 outs, og hvis de har spiket kickeren på deres svagere es, trækker vi en konge, og der er vel ikke ret meget andet end Ax og par der kan raise og kalde 6BB?

@liger nu skrev du ikke at du havde bordets største edge, det kan vel også være svært at sige så tidligt i spillet, men hvis du er langt den bedste spiller ved bordet, har du ret i at du kan lave bedre spot senere

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar