Hej!
Jeg er lige flyttet i ny lejlighed og ringede i den forbindelse til en bredbåndsudbyder for at få oprettet noget internet. Jeg valgte samme udbyder som den forhenværende lejer, og da jeg snakkede med dem fik jeg at vide at det forhenværende internet var sat til at blive opsagt d. 22/11 hvorfor jeg først kunne oprette fra 24/11, men i mellemtiden kunne bruge det forhenværende internet. Det var intet problem for mig.
Igår virkede nettet ikke og jeg ringede ind og fik at vide at det var fordi "mit" nuværende internet var opsagt fra 15/11. Jeg forklarede så at jeg havde fået at vide at det først blev opsagt pr. 22/11, så jeg bad om at få startet mit eget abonnement fra på mandag istedet for at vente til d. 24/11. Det kunne ikke lade sig gøre, da medarbejderen ikke kunne ændre på startdatoen når først ordren var sat igang. Det forstod jeg intet af. Jeg bad så om at få annulleret min ordre da jeg så ville finde en anden udbyder. Det kunne jeg heller ikke får jeg at vide. Begrundelsen var at mine 14 dages fortrydelsesret var udløbet, da de regnede fra dagen hvor abonnementet blev bestilt, og ikke fra den dato hvor jeg reelt kan bruge produktet. Jeg har tegnet et abonnement hvor man er bundet i 6mdr.
Kan det virkelig passe? På den måde har man jo ikke en chance for at vide om man er tilfreds med produktet inden fortrydelsesretten udløber?
14 dages fortrydelsesret - fra hvornår?
Men man kan vel heller ikke fortryde et køb der er taget i brug??
Mener nemlig at nogen bredbånds firmaer kører med at det tidligst kan begynde 14 dage efter oprettelse pga fortrydelsesretten og man kun kan få før hvis man frasiger sig fortrydelsesretten. Så vil tro den gælder fra du laver aftalen og at det er generelt med alle aftaler.
I denne branche er fortrydelsesretten fra aftalens indgåelse, altså den dag du bestilte.
Men har du overvejet at kontakte firmaet igen, og prøve at se om ikke datoen kan rykkes?
"Enkelte leverandører tilbyder dog 14-dages fortrydelsesret på internet, men det er som regel med dårlige vilkår.
De fleste tilbyder nemlig reelt kun 14-dagesfortrydelsesret på udstyret – de åbner nemlig først for signalet til din forbindelse efter de 14 dage. Det betyder, at det reelt er umuligt for dig at teste, om forbindelsen er den rigtige, mens du har din fortrydelsesret. Til gengæld kan du måske være sikker på, du har bestilt det rigtige udstyr, og at du selv kan koble det korrekt til."
Nøj hvor jeg hader folk der skriver noget ala: "selvfølgelig har du ingen sag" eller andet hvor man kunne antyde en "hold kæft et idiot spørgsmål bag"
Op synes obv ikke det er indlysende, hvilket jeg btw hellere ikke synes, men man kan da godt lige skrive det ordentligt..
Det er btw ikke så meget denne tråd som andre, men nu måtte jeg bare lige ud med det..
Jeg tror primært fortrydelsesretten er der for at man kan fortryde, hvis en sælger har overtalt en til noget man alligevel ikke vil have.
Tak for svar drenge, må jo bare køre på 3G indtil videre så.
Prøver at give dem et kald igen i morgen og snakke med en ny medarbejder og høre om vedkommende ikke kan rykke aktiveringsdatoen. Forstår ikke hvorfor det ikke skulle kunne lade sig gøre.
Hej Rasmus
Har du modtaget nogen bekræftelse fra udbyder på aftalen? Som udgangspunkt - er jeg ret sikker på at - skal du have en bekræftelse fra udbyder, og derfra har du 14 dages fortrydelsesret. Hvis du slår op i aftaleloven under fjernsalg, står det nærmere beskrevet.
ellers spørg på deres fb side hjælper som regel lidt :)
så det måske er muligt at flytte dato