150k Gtd slutspil

#1| 0

Nå, nogen skrev at de gerne ville debattere en stor hånd jeg spillede i 150k Gtd på stars i nat.

Hånden: Jeg har 120k i chips, sidder i 2.pos. Vi er 15 tilbage. Mener blinds var 1250/2500/200.

Jeg raiser 3 BB m 10 10, og Villain i 3.pos går all in for ca. 80k.

Vi har tidligere spillet en hånd hvor jeg sidder i SB m AQruder m 160k bag mig, og knappen raiser til 6k, og jeg reraiser til 20k, og samme villain går all in for 34k ialt m 44 (kæmpe sygt spillet). Knappen smider, og han vinder det coinflip.

Derfor sætter jeg ham på at han gerne vil overspille par, også små par. Derfor mener jeg hans handrange er ret stor her, da jeg ikke ligefrem har siddet stille ved bordet.

Konkret caller jeg ham, og han viser KK op, og vinder en kæmpe pulje. Derefter ryger jeg hurtigt ud af turneringen på nogle dårligt spillede hænder, på en 15. plads.

Jeg er meget i tvivl om det call jeg laver. På den ene side risikerer jeg for meget af min stack på en marginal hånd, på den anden side er villain en mystisk spiller, der nu har raiset 8-9 gange mit bet. Jeg mente hans handrange var 55-JJ, og at jeg derfor skulle call.

Hvad mener i?

21-12-2006 11:27 #2| 0

Mener det er for stor en chance at tage her. Du har masser af chips tilbage hvis du folder.

Du er vel ikke engang interesseret i et coinflip her....

AK-AJ er vel også i hans Range

21-12-2006 11:31 #3| 0

Du har en rigtig, rigtig fin stack til at spille et godt endgame-den vil jeg ikke drysse væk i en så marginal situation som denne.

Hvis vi er lidt optimistiske så er hans handrange 77+ og AJ+.

Imod denne handrange har du et coint flip.

Det gider jeg ikke tage for så mange skillinger, når det er mig selv der skal betale for det.

Kan i øvrigt sagtens tænkes at villian, selvom han nok er en donk, har indsnævret sin handrange lidt efter at have set hvad der skete før.

Fold.

21-12-2006 11:33 #4| 0

jeg kan godt forstå din range... Udover det er det et MEGET marginalt call... Jeg flipper en mønt om jeg caller eller ej... Kan jeg godt bruge de penge i touren folder jeg og vil jeg vinde caller jeg... Du vil meget tit se et lille par her vil jeg tro men også to overkort..

21-12-2006 11:39 #5| 0

Hvad er average på det tidspunkt ?

21-12-2006 11:46 #6| 0

Der var et meget godt råd igår i en anden diskussion.

Hvis du kan se at modstanderne er meget tighte, får du nok mere ud af at folde her, beholde din gode stack og skubbe rundt med modstanderne de efterfølgende hænder. Du er jo på ingen måde presset eller committed, og hænder som 99, TT og JJ er hænder der ser enormt gode ud når man når dertil hvor blindsene er høje, men som ofte er underdog eller i bedste fald et coinflip mod en typisk modstanders hand range.

Føler du dig derimod overmatchet, er det bare med at skubbe de gode hænder til midten.

Jeg mener også at det hand range du sætter ham på er for snævert. Du baserer det på én hånd hvor du har set ham skubbe med et lille par hvor han var mere presset end han er nu.

21-12-2006 12:20 #7| 0

Jeg ville folde den da TT som nævnt af andre er en marginal hånd og jeg har ikke lyst til et coinflip her. Desuden synes jeg at du glemmer at da villian skubbede med 44 var hans stack under det halve af, hvad den er nu. Med 80 K bør han ikke være desperat.

sunek

21-12-2006 13:37 #8| 0

TT for 32 BB

no way.

21-12-2006 16:55 #9| 0
OP

Godt så... Så var det tilt, og jeg overvurderede hvor blank villain er... Der var bare nogen der gerne ville have den vendt:) Hånden irriterer mig grusomt, som i nok kan forstå...
Avr. var 100.000, og jeg kunne have stjålet mig til finalebordet uden besvær, så alt var helt skævt i min vurdering...

21-12-2006 17:04 #10| 0

I din indsnævring af hans range mener jeg også du glemmer position...

Den første hånd er ikke SÅ slem igen - knappen raiser vel MEGET bredt her, og hvis du selv har været rimelig aktiv kan hans spil vel godt forsvares, idet han håber på et flip, som svag favorit, med gode døde penge i potten, som presset shortstack...

Her skubber han med et helt bord bag ham....

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar