15/30: HU mod maniac

#1| 0

UTG som er maniac (85/27/2) limper ind og alle folder til mig i CO. Jeg sidder med 88 og raiser. UTG reraiser mig efter resten har foldet. Jeg har set ham limp-reraise ca. 10 gange på 1 time. Har set ham gøre det med bl.a. AQs og J6s.

Flop: As Jc 5d

han byder, jeg caller.

Turn: Js

han byder, jeg caller.

River: Kc

Han byder jeg caller.

Tanker?

04-10-2005 20:38 #2| 0

Det er vel ekstremt read afhængigt taget i betragtning at du udelukkende slår et bluff?

04-10-2005 20:42 #3| 0

hvorfor capper du ikke preflop så du får mere info eftersom du derved er leader?

- Tox

04-10-2005 20:46 #4| 0

@God ide måske. Havde jeg ikke overvejet.

04-10-2005 20:56 #5| 0

du har jo også position skal du tænke på... så i nogle tilfælde vil du ku vinde potten på flop eller turn ved at skyde selvom boardet er rigtig skidt for dig som her bare fordi du har pos. og lead - hvis nu han antagelig vis har en Kx hånd eller et draw eller hvad ved jeg som du så får ham til at smide mens han i dette tilfælde better sig til den i semibluff.. så hans fejl bliver mindre ved det play.

Det kan selvf også været du er domineret max. så er det også lettere at finde ud af hvis du har raiset..

- Tox

04-10-2005 21:04 #6| 0

Kan godt se de mange fordele ved det spil.....bruger du det kun overfor maniacs el. generelt i HU situationer?

05-10-2005 01:23 #7| 0

Tox, er enig med at han skal cappe, men ikke for info, men for value.

05-10-2005 10:40 #8| 0

Resultat: modstanderen viste 76s og var på rent bluff.

Elsker ideen om at 4 bette. Mod sådan en spiller er det tydeligvis for value og måske også for info, men er i tvivl om hvor meget jeg kan bruge den info til. Hvis jeg eksempelvis 4 better og han raiser mig på floppet er jeg vel alligevel nødt til at calle ham ned, da han kan finde på hvad som helst. Mod en mere forudsigelig spiller kunne jeg vel i højere grad 4 bette for info, da jeg så havde vist så meget styrke, at jeg senere ville kunne folde til en raise i forvisning om aty jeg var slået. Hvad siger I?

05-10-2005 11:32 #9| 0

John Feeney skriver at der er maniacs og så er der MANIACS. Ham her er den sidste af typen, og jeg synes du spiller hånden helt rigtigt. Mod den første af typen skal du sikkert 4 bette (men du er ikke så glad for hans raise som mod type 2 - den totale unreading psyko).

05-10-2005 14:16 #10| 0

@Grandmaster: Hvem er John Feeney og har han skrevet noget spændende litteratur?

05-10-2005 15:21 #11| 0

Han har skrevet "Inside the poker mind" (udgivet af 2+2) - kanonbog. Han er vist bare en succesfuld $40-80 spiller der lever i San Diego, og derudover er han uddannet psykiater.

05-10-2005 16:20 #12| 0

@Tox
"hvorfor capper du ikke preflop så du får mere info eftersom du derved er leader?"

Hvordan får man mere info af at cappe? Man lukker jo ligesom byderunden, og han folder nok ikke til et cap!

05-10-2005 16:26 #13| 0

@ Gene

Det er ikke Preflop infoen ligger :)

Se nu på hvordan Juncker spillede hånden, han caller 2½BB postflop på et pissescary board.

Hvis han raiser hans modstander preflop og dermed er leader, så kunne det jo være hans modstander check-callede floppet så hånden i stedet for at hedde

Han byder, jeg caller
Han byder, jeg caller
Han byder, jeg caller

kommer til at hedde

JEG byder, han caller fx osv..

og btw @ Trix11
Du aner jo ikke om det er et valuebet eller ej det er det du skal finde ud af senere hen, korrekt det kan vise sig at det også er value men mest af alt er det da en oplagt måde at bruge ½BB ekstra på at indsnævre modstanderens hand-range senere i hånden...

@Alle

Tag højde for at dette er en OPTIMAL situation for Hero at hans modstander er på stonecold... hvorfor kunne han ikke have Ax, Kx, Jx, QT, 99, TT ? Og hvis han havde noget i den stil er det rart at finde ud af inden du står med dit skodpar på billetten..

- Tox

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar