Ok here goes. Jeg ved de er nogle løse hoveder, men de spiller jo ikke sindsygt maniac agtigt. Hvad sker der på turn?
Total number of players : 6
Seat 1: HERO ( $369.9 )
Seat 3: ndltx5 ( $53.05 )
Seat 4: NVRL8 ( $964.2 )
Seat 5: bigsaint ( $344.25 )
Seat 7: jwac ( $1145.6 )
Seat 9: Kuipie ( $1134.55 )
NVRL8 posts small blind [$7].
bigsaint posts big blind [$15].
** Dealing down cards **
Dealt to HERO [ K♦ A♠ ]
jwac folds.
Kuipie folds.
HERO raises [$30].
ndltx5 folds.
NVRL8 calls [$23].
bigsaint calls [$15].
** Dealing Flop ** [ K♥, 10♦, 9♥ ]
NVRL8 checks.
bigsaint bets [$15].
HERO raises [$30].
NVRL8 calls [$30].
bigsaint calls [$15].
** Dealing Turn ** [ K♠ ]
NVRL8 checks.
bigsaint bets [$30].
GERO raises [$60]. -------------------------- korrekt ?
NVRL8 raises [$90].
bigsaint calls [$60].
HERO calls [$30]. -------------------------- korrekt ?
** Dealing River ** [ 5♠ ]
NVRL8 bets [$30].
bigsaint calls [$30].
HERO calls [$30].
15/30 SH FL megapot
Jeg giver på nakken på turn og river. Hans cold call fra SB tyder på at han ikke har et monster og derfor ikke prøver at udelukke BB. Hvis han ramte settet (usandsynligt da han nok ville have givet på nakken preflop) eller str8 på floppet ville han med stor sandsynlighed give på nakken med alle de draws der er ude. Ud fra dit read er mit umiddelbare gæt at han sidder med Kxs. QJ er dog stadig en mulighed, omend det er mindre sandsynligt.
Jeg ville også gå i call down mode. Som han spiller turn ligner det grangiveligt en sløvspillet strit eller set, der bliver til hus. Det eneste du slår er en dårligere konge.
Det er næsten kun en dårligere konge som du kan slå så jeg går også i call mode på turn og er meget bange for JQ, K10 eller 99/1010. Med to andre i potten er man for ofte bagud til at jeg vil raise og skræmme dårligere hænder væk, dette især fordi du har position. Jeg siger call turn, call river og bet river hvis de begge checker.
Når det er sagt er der selvfølgelig en del draws som er farlige, men det giver større varians at raise turn og river.
edit: efter at have tænkt lidt over det tror jeg, at jeg spiller den på samme måde som du gør. Mit første svar var for påvirket af at jeg kunne se 3. manden 3. bettede turn.
@Saturnus
Limit handler om at valuebette og ud fra villains linie ligner det at hero er foran og misser et par bets.
@Superchok
Vores uenighed går ikke på valuebetting, men om hvordan vi skal tolke villains linie.
Han C/3-better turn i en i forvejen action-mættet hånd, og det betyder altså stor styrke i min bog, med mindre han er donk eller bare komplet utilregnelig.
Som det udvikler sig vil jeg hade at betale tre-fire BB ekstra for at nå til showdown, og nøjes med at kalde ned.
@Saturnus
De to ting hænger uomtvisteligt sammen.
Det er lækkert spillet af villain hvis han har QJ da han ved hero vil have svært ved at smide trips på turn, men selv jeg ville nok forvente at villain så var mere agressiv på floppet da der ligger både farve og str8 træk. 99 el. 1010 er det de færreste der ikke reraiser preflop i et shorthanded game.
Jeg kan umiddelbart godt lide den måde du spiller den på, men må erkende at jeg tror jeg selv ville have skudt på turn og river.
Det er dog meget read afhængigt, og netop en stor sondring på om de blot er løse, eller også maniac-agtige.
Når det er sagt, tror jeg mange kunne spille en floppet str8 som NVRL8 gør.
Jeg er helt enig i HERO/GERO''s spil. Vi må forvente at være slået men må lige se dem vist op først.
Den er svær at spille anderledes. Mod en del mostandere vil jeg dog overveje at smide en på turn. At syne 2 kolde fra kassen OOP på flop for derefter at renakke på turn er et af de stærkeste moves der findes. Dine effektive odds er 6.6:1 og mod flertallet af modstandere trækker du til 4-5 kort.