165 MTT på Stars. Nighly 100K gtd.
Ingen reads eller nævneværdig dynamik
Avg. er på ca. 20BB
Langt til pengene
Vi sidder med 33BB
UTG+1 sidder med 33B og raiser til 2.5BB
Foldet til CO som sidder med 20BB, som caller
- Knap og SB folder. Vi sidder i BB med AKo - Hvad gør I?
165$ Multi: AK 33BB dyb
8-10bb, fold til UTG shove, call knap shove
Føler du dig det mindste tiltet, træt eller ligeglad:
Shove
Raise til 12bb og call shove
Christ, hvor jeg dog hader det nymoderne "shove". Hvad er der blevet af det gode gamle "skub"?
Ude af position vil jeg normalt raise lidt ekstra (7-8BB er for lidt her, da modstanderne får for gode potodds og du er ude af position).
Problemet med at raise til de 10BB der nok er et optimalt raise ude af position er, at du så får ca. 1/3 af din stack ind i potten og vel egentlig er committed. Havde i været knap så dybe, havde jeg skubbet den ind. Havde i været dybere, havde jeg raiset til 10BB med mulighed for at komme ud af den, hvis UTG+1 skubber. Her tror jeg det er korrekt at se et flop og så bestemme dig efter action på floppet.
Jeg caller (set i bakspejlet indgangsvinklen - når jeg er midt i kampens hede vil jeg reelt set nok ofte raise stort.
@AlexKP
Ved raise til 10xbb, du får en caller, flop er rag, den bliver tjekket til dig..
Hvad gør du?
Jeg caller - og cf et board der misser hero
Det er for tidligt i en tour med det buyin og den struktur til at have for store armbevægelser med AK oop.
10bb og fold til et skub kan vel aldrig være løsningen her....
And that's a true story
JC
@Gene
Enig.
Det er virkeligt en ubehagelig stackstørrelse til AK ude af position.
Med 50BB eller mere ville jeg raise til 9-10BB, men her risikerer jeg at være committed til at calle et skub eller blive callet og misse floppet ude af position. Så det ville være et raise man håbede og bad til at de foldede til. Så kunne man ligesågodt gå all in, problemet er bare at man kun bliver callet af en bedre hånd. Og hvad betyder et semi-gay raise fra tidlig position?
Man er vel nødt til at flatcalle, selvom det er svært at vænne sig til tanken om at man spiller mod to spillere der kun har betalt 2,5 BB for floppet.
'Og hvad betyder et semi-gay raise fra tidlig position?'
Tja, fra mig betyder det netop det - at jeg sidder i tidlig position.
Det er ikke en super situation, men uanset hvad vi gør, er det samtidig svært for os at lave store fejl hvis ikke vi laver nogle store hjerneblødninger.
3-bet preflop er fint - jeg gør det til 10xBB, det passer bedst med pottens størrelse nu, og vi vil have ca. et pot bet tilbage hvis vi får et call fra UTG+1.
Da vores 3-bet kunne være et squeeze, vil UTG+1 så godt som altid skubbe AK, QQ+, hvorfor vi har et call. Hvis UTG+1 folder, og CO skubber, caller vi også. Langt oftest noget 77-99 værk der vælger denne linie.
Hvis UTG+1 skubber og CO caller, må vi nok også calle grundet pot odds.
Hvis UTG+1 caller, og floppet blanker helt, synes jeg både et push og et check-fold kan retfærdiggøres. Regner dog sjældent med at UTG+1 vælger denne linie (og endnu sjældnere CO).
Hvis man ikke vil ud i situationer som disse, som i alle tilfælde kan ende med at være neutral eller kun marginal +cEV, er det fint at calle preflop, og spille noget postflop poker.
Enig med JC.
Lad os sige vi kalder.
Floppet er K 4 8 r Pot: 7.5BB
Vi leader for 5.5BB
UTG+1 raiser til 14BB
CO folder
- Hvad gør vi så?
Gode kommentarer.... Jeg er enig i call-pre-argumenterne.
Men når vi rammer på de tørre boards, som det postede, kommer vi vel ikke væk alligevel?
AK med 33 BB bag os, og et raise og et call.
'
Potcommited preflop !
Meget tæt på at jeg bare skubber.
Vi raisede til 12BB. UTG+1 skubber. CO folder. Vi kaldte, og tabte til KK
@Saibot
AKP said it
@Chope
Er også en mulighed men mener dog ikke det er et +ev move i dette spot.
Som jeg læser d hedder situationen nogenlunde sådan her:
Blinds 75-150, utg1(ca 5k) sir 400, co(3k) betalt...
Skubber hero (5k) kan han samle ca 1k op men en std villain kan udelukke at vi har et højt par og movet stinker så meget af AK imo.
Et call skjuler styrken af vores hånd og ak oop her er bare alt for let en hånd at overspille i det her spot.
Call, cf et rag flop, stakken m non scary k el. a board.
My 2$
JC (1k+ stars mtts på samvittigheden)