Hey folks,
Godt nok en del tid siden, jeg har spillet 180m, men anyway:
1: Om du skal køre 1 bullet eller maxe ud på buyins afhænger IMO af, hvad din edge er ift. feltet. Jo flere fisk, der double rebuyer fra start, desto større er vores incitament til at double rebuye. Mit udgangspunkt er, at 180m rebuys er tilpas fulde af fisk til at jeg aldrig ville overveje andet end double rebuy fra start, og altid rebuy/addon, når muligt. Der var på et tidspunkt tale om fra Stars' side at begynde at rake rebuys og addons (der ellers har været rakefri). Når/hvis det sker, bliver det naturligvis langt mindre attraktivt at køre en max buy-in strategi, da vi ikke længere kan nøjes med at slå ~cEV for at retfærdiggøre den ekstra investering, men også skal slå raken.
2: Det lyder tosset at minbuyin for så at stacke af super light første orbit. Men derimod kan der være god idé i at gøre det mod slutningen af rebuyperioden: Metagamet i low-stakes 180m rebuys er en smule mere spewy mod slutningen af rebuy-perioden, hvorfor stacks, der ligger under double-rebuy størrelsen har over-normal tendens til at stacke af light (ift. populationer fra normale freezeouts). Når metagamet går mod spewy stackoffs, går optimal strategi mod at åbne lidt op for stack-off ranges pre-flop mod netop disse typer stacks.
3: Altid addon, uanset hvad. Har du psykopat mange chips, altså sådan helt unormal overdrevet stor stack, kan du nok godt skippe det. Det kan også diskuteres, om man som CL i turneringen bør lave addon, da du ikke får nogen umiddelbar effekt fra addonen. Men faktum er bare, at addon er super god value for money (chips/$), hvorfor det stort set altid er en god deal.
4: Pga. stackdybderne er metagamet langt mere et raise/3bet-orienteret end push/fold. Og early stacker populationen noget mere light af i rebuyperioden. Ellers ligner spillene meget hinanden, imo.
@Slclausen
Hvorfor nogle mid/highstakes regs ikke double rebuyer, kan jeg kun spekulere over. Det må skyldes, at de har få/ingen fisk på deres bord, at deres deepstack edge er minimal vs feltet eller at de kun vil købe de allermest værdifulde chips (jvf. ICM er første chip i stacken altid mere værd end den sidste) for at maximere ROI uden hensyn til varians, hourly osv. Som du selv er inde på ville jeg også forvente, at de ville snap double rebuye, hvis der sad et par fisk/unknowns på deres bord, der havde double rebuyet.
Jeg er fuldstændig overbevist om, at en +EV spiller, der maxer ud i buyins, også er +EV ved ikke at maxe ud. Har ingen udregninger på det, men som ren anekdote kan jeg huske en post fra 2+2 om en matematisk forklaring af, hvorfor en +EV spiller altid vil have +EV af at lave et givent rebuy i en tour, han er +EV i, hvorfor man bare bør maxe ud.