Hejsa,
Jeg skal til at købe ny bærbar, som jeg skal spille poker på . Jeg har kig på dell inspiron 6000 og 9400 med henholdsvis 15 tommers og 17 tommers widescreen skærm. Jeg er lidt i tvivl om hvad jeg skal vælge - jeg er mest i tvivl om at en 1920x1200 på en 15`skærm bliver for småt at se på, men hensyn til surf på nettet osv - hvad har i af erfaringer med det ? og nogle der har erfaringer med en 17" ?
1920x1200 på 15 eller 17 " ?
17" widescreen?? Er der ingen grænser for hvad man må kalde en bærbar nu om dage? :)
15" 1920x1200 er temmelig småt (mildt sagt), men hvis du har normalt syn kan det nok godt gå med noget tilvænning.
Hvis du absolut insisterer på at skulle spille poker på en bærbar, så gør dig selv en tjeneste og køb en lille bærbar (så er den i det mindste bærbar) og køb en stor lækker skærm til at have stående på skrivebordet når du skal spille.
Dette indlæg er skrevet på en splinterny Inspiron 9400, så du kan vel gætte, hvad jeg foreslår:-)
Den er ikke lille, men helt ærligt, hvor tit har man brug for at surfe, mens man sidder på cyklen eller i bussen? Den er fed til sofabordet, og den kan sagtens være i rygsækken.
Jeg er superglad for min!!!
jeg skal ud og rejse, så jeg skal have den i rygsækken , men ikke som backpacker, da jeg hovedsageligt skal surfe - jeg har i forvejen det setup du foreslår mighty palm - dog med en 19´crt skam jeg har købt for 200 kr . Og det spiller selv. max, men har ikke kræfterne til at tage crt skærmen under armen, samtidig med boardet ;-)
Sailbot, du kan få en hos Dell for omkring 10 K , afhængig af konfigaration, så det er ikke så galt.
Frontal, godt at høre - tror også jeg hopper på den 9400. Larmer den ? har du bestilt den med et eller andet quicksnap? , hvordan ser det ud?
Nej den larmer ikke nævneværdigt. Min lillebrors 17" (ikke Dell, men Zitech) larmer som et gammeldags damplokomotiv, og i forhold til den er min Inspiron så stille som en masturberende dreng, når hans mor går forbi badeværelset.
Har ikke ekstracover. De ser ellers fede ud.
Kan ikke udtale mig om batteritid endnu, men det er jeg også næsten ligeglad med.
Et godt råd, køb en ekstra strømforsyning og læg den bag sofaen. Det skal jeg i hvert fald:)
EDIT: Ikke Dell men Zitech