2 $5/10 6-max hænder

#1| 0

HÅND1:

Villian er ukendt, hvad er default flodspil her?
Er svaret anderledes hvis turn og river er jacks?

Party Poker 5/10 Hold"em (6 max, 6 handed) [a:http://www.selachian.com/tools/bisonconverter/hhconverter.cgi][a]

Preflop: Hero is UTG with A, A.
Hero raises, 2 folds, Button (Villian) 3-bets, 2 folds, Hero caps, Button (Villian) calls.

Flop: (9.40 SB) 9, 3, 2 (2 players)
Hero bets, Villian calls.

Turn: (5.70 BB) K (2 players)
Hero bets, Villian raises, Hero 3-bets, Villian calls.

River: (11.70 BB) K (2 players)

HÅND2 :

Villian er en standard semi-lagtard (40/25/2-ish efter ikke så mange hænder), kan i lide den her? Synes jeg lugtede et check-raise på turn.

Party Poker 5/10 Hold"em (6 max, 5 handed) [a:http://www.selachian.com/tools/bisonconverter/hhconverter.cgi][a]

Preflop: Hero is Button with 6, 6.
2 folds, Hero raises, SB (Villian) 3-bets, BB calls, Hero calls.

Flop: (9 SB) 2, 9, T (3 players)
Villian checks, BB checks, Hero bets, Villian calls, BB folds.

Turn: (5.50 BB) 2 (2 players)
Villian checks, Hero checks.

River: (5.50 BB) T (2 players)
Villian bets, Hero calls.

12-10-2005 06:00 #2| 0

Hånd 1 ville jeg nok valuebette river. Ærgeligt hvis han har kongen og samtidig også sandsynligt, men jeg tror det er +ev at valuebette river.

Hånd 2 er mere klar. en generel regel i shorthanded limit er at man fører sit lead videre på flop og turn med mindre man får et raise. Boardet i dette tilfælde er antiscary og du skal derfor klart bare bette videre på både turn og river.

Imo ligner det at han har noget i stil med Es med høj kicker.

12-10-2005 06:28 #3| 0
OP

@KasperC:
Hånd1: Og caller et raise (gør man vel næsten når man får næsten 15-1 på sit call)?

Hånd2: Du synes ikke det virker sært at en Lag-ish type checker floppet HU efter at have 3-bettet preflop?

12-10-2005 07:10 #4| 0

Hånd1: uenig m. KasperC! easy check på river... tror du ik han ofte raiser med en konge på turn? hvis du vil calle hvis han raiser så er det fuldstændig katastrofalt at bette den river!

Hånd2: følg op på dit lead fra flop - ingen grund til at være så weak!

- Tox

12-10-2005 08:17 #5| 0
OP

@Toxtoxtox:
Hånd1: Så c/c her. Hvis hvis turn og river var J"er istedet for K"er (og QQ og KK derfor er stærke muligheder), er det så bet/call, bet/fold eller stadig check/call?

Hånd2: Hvis han c/r"er turn hvad er planen så?

Tak for kommentarerne indtil videre, jeg vil nu hoppe i seng efter alt for mange hænder.

12-10-2005 08:31 #6| 0

@ jarwohl

hånd1: jeg ved ikke om jeg synes QQ, KK er særlig realistiske så er din villain i hvert fald ret weak eller tricky for det er da pudsigt at han så blot caller dit flop bet når der ligger 2flush ude som han i så fald bør beskytte sig fra.

Hvis det var to knægte der kom på turn og river må du tænke på at turn J"en er et muligt straightkort. Jeg ville stadig 3bette men vær forsigtig og når den anden så falder vil jeg checke.

Når Kasper snakker om han mener det er +EV at bette river ( med Ks ikke Js på turn og riv) må det især være de gange du er oppe imod noget T9s agtigt som altså har ramt 2par som bliver counterfeited - der er det selvf ærgeligt at misse det bet. Jeg tror bare oftere du bliver sucked out på river når villain spiller på den måde.

hånd 2: easy call down - du må bare ikke vise den svaghed og checke turn og jeg ville nok også foretrække at cappe preflop.

Vær mest opmærksom på hånd2, som Kasper siger er det helt straightforward at du skal bette den og det er meget ofte et leak at lave andre plays end at følge op på sit lead pga frygt for dit og dat.

pound pound pound! :)

- Tox

14-10-2005 01:14 #7| 0
OP

Taget til efterretning, men er det ikke lige friskt nok at cappe med 66 preflop?

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar