Bordet har været meget præget af mange loose-agressiv spillere. Jeg har været ude i noget snavs et par gange. Jeg har strammet op i de sidste mange hænder.
Villian er to gange blivet enormt agressiv lige efter han har tabt en stor pot. I et par hænder tidligere kalder han mit all-in reraise på floppet med toppar (TT) med 8 Kicker og betaler til min KK. Han kan med andre ord være på tilt.
Villians PT stats er: 37/17/0.8 (over 120 hænder)
$200 USD NL Texas Hold'em
Seat 1 is the button
Total number of players : 6
Seat 2: Hero ( $309.45 USD )
Seat 5: Villian ( $247.85 USD )
Seat 6: xxx ( $213.25 USD )
Seat 3: xxx ( $153.45 USD )
Seat 1: xxx ( $73.63 USD ) Knappen
Seat 4: xxx ( $200 USD )
lind159 posts small blind [$1 USD].
xxx is sitting out
xxx is sitting out
Villian posts big blind [$2 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to Hero K♦ 9♦
xxx folds.
xxx folds.
Hero calls [$1 USD]
Villian raises [$6 USD]
Hero calls [$6 USD]
** Dealing Flop ** 9♣, 7♥, K♥ Pot: $18
Hero checks. (fordi jeg regner med han vil byde, så jeg kan check-raise)
Villian checks.
** Dealing Turn ** 8♦ Pot: $16
Hero bets [$10 USD]
Villian raises [$30 USD]
Hero raises [$90 USD] (Jeg er bange for at han er på et træk*)
Villian calls [$70 USD]
** Dealing River ** T♠ pot: $216
Her overvejer jeg at byde 100$. Af følgende grunde:
1) Jeg er rimelig sikker på at han skubber, hvis jeg checker. Det kan være et bluff - eller noget andet.
2) Han har muligvis været på et nut-flushtræk med et overcard
3) Han har ramt bagenden af en str8 og folder måske (dog ret usandsynligt. Hvis han tænker sig om har jeg spillet efter floppet som om jeg har JT.
* Jeg er klar over at det move er svært at forsvarer. Hvad ville du have gjort?
2 par i problemer på river (NL200)
Raise preflop.
Byd flop - byd turn, flatcall hans rereaise.
C/C eller C/F river imo.
Allan
Jeg er sådan set enig. Overskriften kunne også hedde K9s vildvej til river.
Jeg burde have budt før floppet og budt på det (uanset om jeg havde budt preflop eller ej).
og det er ikke smart at begynde at lave en stor pot med noget som måske ikke er den bedste hånd.
Det er ikke sådan når man skal til at spille en hånd efter man har lavet et "unormalt" træk tidligere.
hånden går galt fra starten imo...
check-calle preflop er et dårligt move, som jeg ikk bryder mig om..
Du mister alt info. omkring villian.
raise preflop eller fold til hans raise.
som spillet:
-bet flop
-bet turn
-check call turn alt efter hvor meget der er i potten.
Raise preflop hver gang (eller evt. fold)
Jeg tror, jeg leader floppet mod en gut som ham, og tager den derfra.
C/f river
Umiddelbart kan dit preflop spil se helt galt ud, men hvis villan er på tilt og spiller super aggrasivt syntes jeg faktisk din linie PF er ok. Hvis du raiser og han reraiser, bliver det for dyrt, selvom vi kan forvente han vil gøre det med en meget bred range. Her ser du floppet for 6 usd.... ja du har ikke rigtig nogen information, men hvis han er på tilt og alligevel kunne finde på at lave et reraise PF med meget bred range, ville du jo alligevel ikke have den store information.
At jeg så ville foretrække at have pos. når du skal spille mod ham med sådan en hånd er noget andet.
@Laur
Hvis villain er på tilt så foretrækker jeg at folde K9s der. Mod en aggresiv modstander bliver du skudt af floppet for ofte. Så vil jeg evt. hellere limp-reraise med K9s eller 4-bette ham.
@OP
Raise preflop.
Byd flop.
Hvis du byder turn ordentlig, så bliver dit 3-bet allin: du byder pot $18, villain reraiser til $55, du kan nu raise allin for $240 hvilket er lidt over potsize.
Alternativt så flat-call turn som Nautilous og c/c eller c/f river.
Jørn
@ Laur:
Jeg synes at erindre, at det var noget ligende jeg tænkte. Jeg skal under alle omstændigheder havde noget bund solidt, da han bliver meget svær at skubbe af potten. Men jeg kan da ikke smide K9s i blindbattle.
Mht river:
Jeg kan se at de fleste ikke har lyst til at byde her. Forståelig nok.