200 bb effektive, 2par, villain Raiser

#1| 0

Hero har spillet 38/38 på bordet.

Villain spiller 26/17 over kun 140 hands..

Han har skrevet et par gange i chatten at han er træt af heros evindelige position raise og cbet, og er så småt begyndt at svare igen.

Hero har med succes kaldt et 3 bet pre et par gange i pos.

€0.12/€0.25 - No Limit Hold'em - 07:57:59 - 2009/12/10
Seat 3: hero (€64.65)
Seat 5: villain (€47.02)
Seat 1: kolobokm (€12.59)
Seat 4: sebetvirg (€20.79)
villain posts the small blind of €0.12
kolobokm posts the big blind of €0.25
sebetvirg is the button
*** HOLE CARDS ***
Dealt to hero [Kd 9d]
hero raises €0.71
sebetvirg folds
villain raises €3.42
kolobokm folds
hero calls €3.42
*** FLOP *** [5h 9s Kh] pot 7.09€
villain checks
hero bets €3.54
villain calls €3.54
*** TURN *** [5h 9s Kh] [Tc] pot 14.17€
villain checks
hero bets €7.08
villain raises €21.24

Hero ?

10-12-2009 09:40 #2| 0

Lad nu være med at bette halv pot på floppet, bare fordi du rammer ttp.

Hvis der ikke var muligheden for at han sad med flushdraw + par, havde jeg foldet. Her skubber jeg ind over, også pga. dit loose image ved bordet.

10-12-2009 09:44 #3| 0
OP

Tassadar...

Jeg better konsekvent halv pot på flop, hvergang der er checket til mig.. Om jeg har ramt eller ej :) .. Better selvf mere hvis det er ultra drawish flop.

Det er vel det vi kalder CBet ?

10-12-2009 09:49 #4| 0

Godt nok har du pos, men er preflop std? Hans reraise er kæmpe stort er du er like altid domineret når du floppet TP med din K/kan være domineret når du flopper din 9.

Ikke helt sikker på jeg forstår resten af posten - er det om du skal kalde turn og håbe han spasser ud på river, eller om det er for farligt at give flere kort og du bare skal mose?

Du folder vel aldrig her?

Jeg er btw inde med skillingerne...

10-12-2009 10:07 #6| 0

@tassadar:

½ pot er ofte en ganske fin betting size i 3-bettede pots.

Her er jeg dog ret enig med dig: 200bbs dybe, better jeg også betydeligt større på flop.

@OP:

Fold pf, med mindre du virkelig føler, at du kan udspille modstanderen. Vil dog langt hellere kalde med en suited connector af en art.

Skubber bare turn og forventer han betaler af med alle K's og diverse draws.

10-12-2009 10:07 #5| 0
OP

@jungle

Preflop, er lidt skæv ja.. Men det er historien iblandt os der afgør den beslutning.. Villain er i det røde felt. Har tidligere kaldt den samme skurk i samme spot, med AQ og 1010 og vundet dem begge mod hans jj og AK (skrev han). Jeg har taget ned på floppet med halv pot begge gange.

Efter turn, er tvivlen på om der skal moses eller foldes.. Call er ik en option på det board :)

Nogen der kan finde et fold frem?

10-12-2009 10:12 #7| 0

Raise turn AI.

10-12-2009 10:13 #8| 0

ehm, der kan sgu komme for mange klamme kort til at du ikke kan få det ind nu.
og du kan sgu ikke overveje at folde TTP i 3bettet pot mod en villian der er træt af dig :)

10-12-2009 10:13 #9| 0

Mener det er en dårlig linie at bette halv pot konsekvent. Det her board er et godt eksempel på, hvorfor...

Når det er sagt, synes jeg klart du skal folde hånden preflop. Han ser dig som Loose, og det bekræfter du med callet preflop.

Når du så rent faktisk rammer floppet, bliver du altså også nødt til at udnytte dit image og få skillingerne til midten, også selvom villain ligner en monster (KK).

Med din beskrivelse af villain og hans syn på dig, tænker man også at han kan være tiltende og raise med AK og diverse draw+par kombinationer.

10-12-2009 10:23 #10| 0
OP

Ved godt jeg er bagud da jeg laver mit pre call.. Men jeg har positionen, og sætter ham på et pp fra 77 til QQ, og mener jeg kan udspille ham..

Dvs, at jeg oftest folder i det spot med den handske pre.. Men varierer en sjælden gang, hvor jeg føler for det..

10-12-2009 10:56 #11| 0

"og sætter ham på et pp fra 77 til QQ"

Det her er et velmenende råd - ovenstående bør være forbeholdt livedonks, der ikke har ét gram pokerteori i hjernen.

Det er fint at sætte en range op, men hvorfor kan han ikke have AA/KK eller AK her? Dem reraiser han måske ikke? Eller passer de bare ikke ind i din "jeg kalder og udspiller ham på floppet"-range? ;)

Men i og med at hans range er 77-QQ, så bør du jo i realiteten folde, da han aldrig raiser andet end 99 og TT der for value, og at en standard NL25-donk ikke kan finde ud af at lave en hånd med showdownvalue om til et bluff.

Håber du kan se min pointe :)

10-12-2009 11:34 #12| 0

Tassadar - du er jo helt væk.

10-12-2009 11:48 #13| 0

@SS

Det er fint nok, du synes det, og det kan sagtens være du har ret, men vil du ikke være venlig at forklare hvorfor... ?
Er det ikke pointen med forummet og sådan et indlæg, at vi skal finde frem til den bedste linie eller er det bare at komme med intetsigende og lamme kommentarer, som du gør?

10-12-2009 12:33 #14| 0

Jam turn -- fold er udelukket og der er trods alt en del draws ude.

@Tassadar

1/2pot er meget standard i 3bet pots. Her er vi dog lidt dybere end normalt (dog er 3bettet noget stort preflop), så jeg ville bette omkring 2/3 pot.

Jeg varierer i øvrigt sjældent min betsizing med boards tekstur i 3bet pots, da draws ofte spilles meget aggressivt, dvs. implied odds ingen betydning har.

Jørn

10-12-2009 14:30 #15| 0
OP

@ Mhau ..

Hehe point taken.. Men havde sådan lyst til at lege med ham, grundet historie... OG, at hans 3bet er stort, som om han gerne vil beskytte par af den størrelse, hvor jeg sætter rangen..
At jeg normalt spiller NL100, er nok måske også en faktor.. heheh

Nå men here goes..

Jeg better halv pot på både flop og turn, for at få ham til at komme, hvilket også lykkes... Men da han så ikke skubber men gemmer 18€ i stacken, synes jeg han ser MEGET stærk ud.. overvejer et fold, men grundet drawish board efter turn, finder jeg skubbet frem.. Han tænker HELE tiden ud, og siger klagende at jeg nok har ham, men at han caller med 1010.. haha.. blank river.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar