Første hånd Scoop low 27 event
Ingen reads overhovedet.
Seat 2 is the button
Seat 1: Hero ( $10000.00 USD )
Seat 2: Player2 ( $9975.00 USD )
Seat 3: Player3 ( $9950.00 USD )
Seat 4: Player4 ( $10000.00 USD )
Seat 5: Player5 ( $10000.00 USD )
Seat 6: Player6 ( $10000.00 USD )
Seat 7: Player7 ( $10000.00 USD )
Seat 8: Player8 ( $10000.00 USD )
Seat 9: Player9 ( $10000.00 USD )
Player3 posts small blind [$25.00 USD].
Player4 posts big blind [$50.00 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to Hero 10♥J♥
Player5 folds
Player6 folds
Player7 raises [$150.00 USD]
Player8 calls [$150.00 USD]
Player9 calls [$150.00 USD]
Hero calls [$150.00 USD]
Player2 folds
Player3 calls [$125.00 USD]
Player4 folds
** Dealing Flop ** 3♣9♣Q♥
Player3 checks
Player7 bets [$500.00 USD]
Player8 folds
Player9 calls [$500.00 USD]
Hero calls [$500.00 USD]
Player3 folds
** Dealing Turn ** 7♥
Player7 bets [$1400.00 USD]
Player9 calls [$1400.00 USD]
Hero raises [$3333.00 USD]
Player7 folds
Player9 calls [$1933.00 USD]
** Dealing River ** 10♦
Player9 checks
Hero bets [$6017.00 USD]
Er det for optimistisk ?
Jeg tivler på raise først ind har lyst til at fortsætte ret ofte på turn til Squeeze. Og regner med der er gode chancer for at få player 9 af også.
Raise first in folder da også like instant på turn, men player 9 han tank caller turn.
Giver vi bare op på river når vi blanker ?
Jeg har selv pænt svært ved at se player 9 have ret mange hænder han har lyst til at calle med. Men syntes egentlig ikke der er ret mange hænder der giver mening for ham på turn, så måske er han for fisket ( eller for god) til at Jeg kan få ham af på river
Andre tanker om hånden meget velkomme.
200 BB Spew helt væk, eller ok Scoop low event 2
Hvorfor checkraise turn?? Og skal det endelig gøres skal stacken til midten i mit hoved..
Din linje giver ikke ret meget mening i min bog.
Hans linje ligner et fd/str8 draw eller noget der har lidt showdown værdi.
Jeg har svært ved at se han skulle smide nogle Qx eller bedre når nu din egen linje ser lidt fucked ud. Så hvorfor ikke bare nøjes med at checke river og slå alle de missed fd der nu er i hans range? Vi får vel næppe nogle bedre hænder ud ved at shove?
Nitrrrrrram skrev:
Hvorfor checkraise turn?? Og skal det endelig gøres skal stacken til midten i mit hoved..
Svært at check-raise når man nu er last to act.
Lad mig lige forklare hvorfor jeg mener din linje er lidt fucked:
Du vælger at kalde pre, hvilket udelukker de helt høje par.
På floppet vælger du at flatte, mens et set ofte vil raise i det givne spot da der både ligger str8 og flush draw, toppar vil gerne tage styrring i potten og med last to act vil de flest toppar have en tildens til at raise.
Det gør at vores range bliver meget draw-baseret, men når drawet misser turn raiser vi?
Så vores range må bestå af nogle draws der er lavet om til bluff, bluff, enkelte 2 par combis.
Så med det i minte har vi en temmelig stor bluffrange på river hvilket giver mig den mening at han ikke smider særlig meget.
Random analyser dog næppe så grundigt i en 27$, men når en random har sagt a siger de ofte også b, og kalder dig ned med deres toppar(eller bedre).Imo.
@SanderM
Jeg flatter flop. Da jeg aldrig raiser Qx her ( har meget få Qx i min range her)
Planen er at klonke mit OESD på turn, eller ret ofte bette en turn ♣ hvis de begge chekker turn.
Jeg turner så et ♥ draw på siden af mit OESD.
Preflop raiser han skyder igen, og player 9 han caller. jeg syntes her at begge deres range der kan calle et turn raise bliver ret capped. Preflop gresor har IMO næsten altid mindt KQ, AQ, KK+ her.
Antager at player 9 han raiser alt der er bedre en Qx på flop eller turn. Så syntes nærmest ikke der findes nogen hænder i hans range han kan fortsætte med.
Og Preflop aggresor han syntes velt ikke at det ligefrem er superfedt at calle turn raise OOP not closing action med AQ, KK + med den action der har været i hånden frem til nu + vi sidder 200 bb dybe. Så kan ikke lige se det er superfedt for ham at have til udsigt at skulle betale turn raise og et tungt river bet med 1 par combo'er.
Well det er mine tanker
Det er da en smuk hånd at tage et flop af med.. især 200bb dyb, med en masse dårlige kvalspillere osv.. hold det nu på et seriøst plan!
Som spillet, checker jeg bag/giver op.. vi fanger noget showdownvalue de gange han har flushdraw.. dog umiddelbart ikke så tit han sidder med den..
Men vil så aldrig nogensinde spille den sådan.. dit turnraise er virkelig virkelig skidt..
Jeg vil vælge den passive linje pga..
Vi får en god pris
Vi har ingen anelse om hvad typer vi er oppe imod
Der er gode muligheder for fuld value når vi rammer.. især flushen
Vi sidder stadig med ~8k når vi misser
Alternativt..
Shove.. syntes dog ikke spottet rigtigt berettiger til det.. men der er immervæk 5100 i puljen inden din turnaction..
klondike skrev:
Antager at player 9 han raiser alt der er bedre en Qx på flop eller turn. Så syntes nærmest ikke der findes nogen hænder i hans range han kan fortsætte med.
Hvilke hænder er det så du prøver at få ud med dit rivershove?
Sidenote* Jeg kan godt gå med til der er Qx med i din river range, men alle de Qx du nu har med, hvor mange ville du vælge at shove?
Ja det er det der er lidt fucked, kan sgu ikke rigtigt sætte ham på ret meget på river, da jeg syntes hans turn call er weird.
Måske folder han en Qx der blev stædig på turn.
Tror ikke jeg er helt med på hvad du mener med min Qx på river. Jeg har aldrig en Qx på river her med den linie jeg tager.
Okay undskyld, hvis det er mig der læser forkert.
Jeg flatter flop. Da jeg aldrig raiser Qx her ( har meget få Qx i min range her)
Hvordan spiller du de Qx, du har flattet flop? Flat igen? Fold?
Måske folder han en Qx der blev stædig på turn.
Haha, mon ikke han forbliver stædig så :)
Ja har som sagt meget få Qx preflop her.
Og dem jeg har der ryger langt de fleste i mucken på turn.
klondike skrev:
Ja har som sagt meget få Qx preflop her.
Og dem jeg har der ryger langt de fleste i mucken på turn.
Okay, jamen, hvad er det så du prøver at udgive dig for at være?
Deres linjer giver ikke særlig meget mening. Hvilket har fået talt dig ind i situationen, men din linje ser underlig ud aswell. Så har jeg svært ved at se han ikke laver et super light call, hvilket igen giver mest mening blot at checke vores river.
Det er i hvert fald min konklusion på hånden :)
edit: situationen = rivershove
SanderM skrev:Nitrrrrrram skrev:
Svært at check-raise når man nu er last to act.
haha self... Må heller gå i seng.
Du repper ingen valuehænder, den eneste usandsynlige hånd som villain er slået af på river er K♥J♥, så optimistisk er nok et godt ord, specielt hvis han er dygtig :)
Fint preflop og flop. Flatter bare turn også her og alternativt skal der pushes fremfor at invitere dem til at gøre det. River checker jeg som spillet bag og håber vores 1010 kan være gode ind i mellem. Folk laver sjældent store folds tidligt i sådanne tours med mange med, så kalder han på turn med q+ så gør han næsten også altid på river.
preflop: call eller 3-bet. 3-bet er ret sexet i pos med 2 flatters inden dig selv.
flop: standard call
turn: syns bare vi skal calle, fordi vi netop ikke repper så mange hænder ved et shove. (Vi havde raiset med 2par/sets på floppet og 7'eren er en blank).
river: som spillet bare check bag. Jeg synes villain ligner et draw, og det gør vi også. Jeg tror han caller med de fleste Qx. Er egentlig mest bange for at vi kan tabe til AT,KT♣
Elsker dit spil. og mange der folder q der og lign..
Kæmpe spew i et tard felt som dette. EOD.
Kald pre, kald flop, kald turn. Slut prut finale :D
jeg vil gerne se villain folde til et tungt river bet eller generel have noget historik med ham før jeg roder mig ud i den her.
Ok takker for input alle sammen :-)
Kan godt se det er lige lovlig friskt spillet.
Aktuelt tankede han i en evighed på river før han kaldte med Q♣10♣
Sidder med en fornemelse af at han havde lagt den tæt på altid hvis han ikke lige havde spiket 2 pairs på river. Selv om det vel ret beset ikke ændrer noget. Da jeg altid har air eller slået hans 2 pair på river.
Men jo overall nok lidt vel meget spew.
I har helt sikkert ret med at det ikke er supergodt spillet mod unknows.
Fik bare rodet mig ud i det da jeg som sagt følte der var ret stor chance for at tage dem af på turn, da jeg fortæller dem at jeg er monster og føler at de begge har svært ved at være kæmpe på turn. Hvilket jo også var rigtigt.
Men set i bagklobskabens lys er det nok bedre bare at calle turn, og håbe jeg spiker, og ellers give op på river og fortsætte med en fin stack.
Hey klondike.
Jeg tillader mig lige at knytte en kommentar til dine posts.
Det virker til du er lige så stædig som mig, og ind imellem er det noget værre pis. I situationen kommer du til at fokusere for meget på din modstanders Holding, og retfærdiggør et tvivlsomt spil med at han bør folde en Q. Og at ville have foldet en Q, hvis han ikke havde klonket 2 par.
Du insisterer faktisk stadig på at du havde ret selv i din sidste post.
Det positive for dig er, at du er i stand til at handreade fornuftigt. Problemet er at du tilsyneladende skal arbejdeen ssmule på at tænke over hvad du selv repper, og hvordan de forskellige villaens tolker det.
Og så skal du droppe stædigheden når du poster. Det kan være svært at acceptere at man ikke har ret, men det er sådan set det bedste man overhovedet kan få ud af at poste herinde. Det er nok også svært at tage seriøst, når det kommer fra pn's stædigste fisk. :)
Hej skod.
Fedt du gider kommentere :-)
Du har helt sikkert ret i at jeg er en stædig rad.
Og jeg accepterer 100 % jeg ikke har ret.
Det var mere bare for at afslutte hånden at jeg poster resultatet.
Som sagt er enig med dem der syntes det er spewet spillet især da der er en fin alternativ linie med bare at calle turn og håbe jeg kan klonke river, og ellers fotsætte med en god stack alligvel, fremfor at smide mig selv ud på lvl 1.
Jeg syntes det er fedt når folk kan være uenige med stadig holde det i en god tone, og bruge fornufitge poker argumenter frem for at skulle svine hindanden til eller komme med arogante kommentarer.
Så bare for at slå det fast. Jeg medgiver alle dem der syntes at call turn og håbe vi kan klonke river og ellers bare give op. At den løsning er bedre i det lange løb, fremfor at spille mig selv ud af touren på lvl 1.
Man vinder ikke en tour på lvl 1, men man kan nemt tabe den I gues :-)
@Klondike, Vil du ikke uddybe, hvorfor du nærmest ingen Q's har i din preflop flatting range? Du sidder immervæk med JT. Det er vel ikke helt utænkeligt, at du har et tilsvarende antal Q's i din pf-flat range som du har J's and T's?