Villian er vindende TAG og spiller (19/12/3.51) over 2500 hænder
stacks:
villian har 218 BB (sidder i BB)
Hero dækker (knappen)
Hero siger 4 x bb fra knappen med 3♣ 3♦
Villian siger 12 x bb
Hero betaler
flop: 8♣ 8♥ J♥ ~~~ 24.5 x bb
check
check
turn: 2♦ ~~~ 24.5 x bb
Villian 12.5 x bb
Hero call
river: 3♥ ~~~ 49.5 BB
Villian 31 x bb
Hero 70.5 x bb
Villian allin
vi har 115 BB bagved at kalde - tror ikke umiddelbart villian kunne finde på at lave dette move med AK♥'s fx, men er selvfølgelig relativt bange for 88, JJ
helps :<?
200 BB spot, 33 bliver boat
Hvilket limit er det ?
Rimelig vigtigt at kende til limit..
Fold preflop.. Jeg folder ikke et hus..
Når du raiser riveren har du besluttet hvad du gør til et skub, ellers skal du ikke raise den.
men med dit indtryk af villanden er det jo et fold
ok hvis det er NL100 eller under så betaler jeg ( da han kan VB sin 8er eller flush )
Hvis det er NL200 og op til NL1000 så tror jeg at jeg folder ( dog vil jeg gerne vide hvordan du har spillet hvis det er på NL1000 ) fordi hvis du har været aggro synes jeg godt man kan forsvare et call
og over NL1000 tror jeg at jeg betaler ( ikke at jeg selv spiller deroppe, men har godt nok set mange HHs hvor de simpelthen er så aggresive at du må formodes at være godt inde...
@ snoogy
kæmpe minus value at calle riveren, holdings som AK♥'s, AQ♥'s betaler da af. Ligeledes gør 22.
@ fiskeren
lad vær med at fortæl mig hvad du ikke kan, ser du jeg prøver at vinde $$$$.
og nej jeg skal ikke folde preflop, hvis du ikke kan se hvorfor - så tjaa go away :D
imo så skal du enten raise mere eller mindre, så du enten har et nemt fold eller er comitted til et skub. Nu har du bare givet dig selv en svær beslutning. og du kan faktisk ikke rigtig raise mindre, såååååååååå
@ hamdenlange
hvad vil du bruge limit til når du har stats sort på hvidt, villian raiser 12% af sine hænder, ergo sker det nok ikke ALT for tit at han reraiser A8, 89s vel :-)
@ Snoogy
i situationen er jeg jo ikke klar over hvad villian har på samme måde som nu, villian kunne have AA, KK, QQ, AJ, kan aldrig finde et coldcall frem i spottet, udover det lyster jeg ikke at committe mig selv med en tabende hånd, vær opmærksom på at et par hænder slår os, dem vil vi finde ud af om en tight tænkende spiller har, synes faktisk jo mere jeg kikker på hånden at den er perfekt. Det er bare ikke lige den rigtige spiller at spille denne hånd mod.
synes faktisk jo mere jeg kikker på hånden at den er perfekt. Det er bare ikke lige den rigtige spiller at spille denne hånd mod
Så er den jo heller ikke prefekt spillet ;-) just kidding
men hvor ofte tror du at du har villan slået, hvor ofte har han dig slået og hvor ofte skubber han som bluff, så kan du jo regne ud om det er mest ev at raise eller kalde......
Hva er dine egne stats? Hvor meget har du stjålet? Hvor godt kender villain dig? Hvor er det spillet henne? Hvilket limit er det? FR eller SH?
Anyway tror jeg dog selv jeg bare skubber river. Tror ikke at han caller et semi-click oftere end et all in.
@ Snoogy
rent matematisk ved jeg jo ikke hvor ofte han folder de forskellige hænder
men hvis jeg kalder mister jeg value fra hænder som 22, AJ, AA, KK, QQ, AK♥, AQ♥, AT♥ og lign hænder.
bliver jeg reraised har han enten 88, JJ, måske enkelte gange A ♥'s høj flush, men ikke denne spiller bare, tror ikke han er så ringe, og tror han bluffer denne pot meget sjældent.
folder ikke den her som spillet, omend jeg finder brækspanden frem, trykker på call knappen, med den anden hånd på hovedafbryderen og tuder lidt imens.
Medmindre du har set ham checke flops han har ramt godt efter han har været preflopaggressor kan jeg ærlig talt ikke finde et fold her.
Forbandet nasty spot.
Det ligner godt nok JJ en hel del.
I teorien kan man vel folde den, selvom det ville kræve en del selvbeherskelse. tror at jeg havde betalt ham.
Hmm, ved ikke om en villain med de stats 3 better 88 OOP, hvis ikke er det kun JJ der slår dig. Kan ikke folde til en så smal range.
Tror sagtens du kan se AhKh her.
jeg besluttede at han var for tør og tænkene til at repoppe AK♥'s og besluttede jeg nok var oppe mod JJ, og foldede
Rangen af hænder du er foran er så meget større end dem, som du taber til.. Det er et call hverdag, selvom du sikkert tabte hånden, når den er postet her :)