200 NL, 1010 i 3bettet på underflop

#1| 0

Jeg har problemer med at bide mig fast på 200nl, knuser 100nl men på 200nl bliver jeg simpelthen ædt levende i øjeblikket - og det pisser mig af.
Jeg har med vilje taget en lidt mere nittet tilgang her i starten, så spiller generelt noget 18/15/3ish, dog er min agg faktor på de forskellige streets ikke optimal ala 5/2/1.5.
Er udemærket klar over at det ikke er så godt, men det er nok et levn fra 100nl hvor cbets er ultra profitable og stort set ingen tilpasser sig dem.

Nedenstående hånd kan jeg godt tænke mig at få en smule respons på, hvilken linje foretrækker i? Villain er ukendt, og hero har lige sat sig.

Betong123 sitting in seat 1 with $193.10
- sirus77 sitting in seat 2 with $154.50
- Villain sitting in seat 3 with $251.80
- dog71 sitting in seat 4 with $191.00
- WhatDoIBeat sitting in seat 5 with $511.89 [Dealer]
- Hero sitting in seat 6 with $200.00

Hero posted the small blind - $1.00
Betong123 posted the big blind - $2.00
** Dealing card to Hero: 10 of , 10 of
sirus77 folded
Villain raised - $8.00
dog71 folded
WhatDoIBeat folded
Hero raised - $26.00
Betong123 folded
Villain called - $26.00

** Dealing the flop: 7 of , 5 of , 2 of
Hero bet - $25.00
Villain called - $25.00

** Dealing the turn: 5 of
Hero checked
Villain checked

** Dealing the river: 4 of
Hero checked
Villain bet - $45.00
Hero ?

Preflop og flop mener jeg er rimeligt std. mens turn check er fordi jeg ikke kan se hvilken hånd jeg slår, som kan betale endnu en street. Tvivler på at fx AK bliver floatet på floppet i en rr.
Så med hans flop call har jeg ham på noget JJ, QQ og måske KK og AA.
88 og 99 er muligt, men 88 tror jeg oftest bliver drysset pre til mit 3bet, og faktisk tror jeg også oftest at 99 bliver det samme.
Drysser vi river eller betaler vi fordi vi samtidig har underreppet vores hånd en smule?
Andre kommenterer til linjen?

Nikolaj

29-10-2008 23:15 #2| 0

Som spillet betaler vi river insta. Din linie er super svag og kan let se villian med to høje kort på hånden her.

Hvis jeg 3-better 1010 er det dog også for at gå død på det her board, så jeg siger 70 på turn og caller et allin. C-better nok også lidt højere på floppet.

30-10-2008 10:47 #4| 0

@Becks
Det giver ingen mening at hvis du 3better så går du autodød. Hvilket range er det du sætter ham på som flatter dit 3bet + flatter dig floppet?

@OP
Villian er ukendt siger du, og han åbner UTG + 1 = jeg 3better ham ikke preflop.

Jeg fortrækker at spille en lille pot med en god hånd vs en early raiser som jeg intet info har på.

Som spiller så spiller du nærmest faceup.... Personligt ville jeg sætte dig på AK, AQ og pairs under JJ i ovenstående. ALT andet ville du bette river for value. Han stikker under 50% pot ud som stinker af et valuebet specielt fordi din linie er en som gerne vil billig til Showdown.

Personligt tror jeg, at jeg smider denne da jeg ikke kender ham og som udgangspunkt ikke tror 88 og 99 er en stor del af hans range. Jeg tror du OFTE vil se JJ og QQ i denne situation.

Sugeren

30-10-2008 11:20 #5| 0

@Sugeren
Er ikke enig. Vil nærmere sige at det ikke gir nogen mening at 3-bette preflop hvis man ikke går død på det her board. Om man så skal 3-bette er et helt andet spørgsmål.

At folde river her er jo helt håbløst med den linie vi tager? Eller er det bare mig? JJ-QQ er stortset det eneste han kan spille på denne måde og de fleste ville endda have givet lyd fra sig på flop eller turn med de handsker. Tror let villian kan peel det lave flop bet med AQ-AK.

30-10-2008 11:36 #6| 0

Autobetalt, du har underreppet din hånd ok.

C-better noget mere på flop.

@ Sugeren

"Jeg tror du OFTE vil se JJ og QQ i denne situation."

Sgu lidt af et read du har der. Ja JJ/QQ er en del af hans range men so be it.

Allan

30-10-2008 11:36 #7| 0

Tja ovenstående ville ofte være præsic som jeg personligt ville spille 1010 - QQ vs ukendt.

Tja du ser nok AK og AQ nogle gange men vs ukendt ville jeg ikke calle og håbe jeg ser AK/AQ. Må give ham respekt for han linie og tolke på den indtil jeg har andet info som viser noget andet.

@Becks
Dvs du vil går auto stock med 1010 vs ukendt i 3bettet pot på low board?

Så er vi bare forskellige i assume.

Men som sagt så ville jeg aldrig 3bette 1010 OOP vs ukendt.

Sugeren

30-10-2008 12:55 #8| 0

Dette er igen et af de scenarier hvor vi har en "mellemhånd" som det ikke nødvendigvis er profitabel at 3-bette -- ligesom diskussionen omkring AQ.

Så jeg 3-better ikke altid TT her -- jeg vil ofte flatte og spille en single-raiset pot.

Dernæst skal du INDEN du better floppet tænke over hvad du gør hvis villain raiser! Hvis du har tænkt dig at folde til et raise, så kan det være bedre at checke floppet -- det er normalt ikke optimalt at "bluffe" med overpar.

Som spillet kalder jeg river, da villain godt kan have dårligere hænder.

Jørn

30-10-2008 16:51 #9| 0
OP

@alle
Preflop kan godt diskuteres, mod en ukendt er det her dog min default linie - jeg er udemærket klar over fordelene ved et flatcall.

At det ikke giver nogen mening at 3bette hvis man ikke vil gå død er imo noget vrøvl - jeg 3better for value men bliver selvfølgelig nødt til at reevaluere efter især flop action. Jeg er ikke tilhænger af at have fuldstændig fastlagte mønstre for hvordan jeg spiller mine hænder, der er generelle linier - som bliver tilpasset villain og action.
Hvis villain havde raiset floppet havde jeg faktisk været mere tilbøjelig til at stacke af, da jeg langt oftere ser denne linie med AQ+, 99 og hænder som jeg kan slå. Men et call i en rr på dette level er imo næsten aldrig floats.
Er helt enig i at min hånd er underreppet, men hvilken del af hans range er det han vbetter river med?
Han kan bluffe AKish og 99, resten er vbets mod min sandsynlige range - ligesom jeg oftest tror han vil tage et gratis showdown med 99?

@Sugeren
Er meget enig i din opstillede range, selvom vi måske nogle gange kan indsætte random hænder vi slår ala AK.

30-10-2008 17:13 #10| 0

Så længe du stacker af på floppet er et bet fint.

Kan godt lide turn check, inducer action fra floats, og som du siger er der ikke mange hænder du får value fra ved et bet. River synes jeg er et easy valuebet, for at få et call fra 88 og 99, måske endda et crying call fra AQ, folk gør dumme ting :)

30-10-2008 18:42 #11| 0

Kan det passe at dit c-bet på floppet er lidt under ½ pot? For så siger et call fra villain sgu ikke det store :)

30-10-2008 18:56 #12| 0

Hm, lidt 50/50 om jeg 3-better preflop mod en ukendt. Kommer an på præcis hvor ukendt ham er.

På flop giver jeg den nok lige lidt mere, minimum 33$. Der ligger trods alt en 56$ derude.

Jeg kan egentligt godt lide turn check, villain har max 6 outs hvis du er foran.

Som spillet caller jeg river. Som nævnt kan man godt se 88, 99 eller lignende af og til, og du vil vel gerne vide hvad han har.

30-10-2008 19:41 #13| 0
OP

Mit cbet er ca ½ pot, puljen er 26+26 + bb =54
Det er nogenlunde std for mig i en rr på et board som dette.
Jeg gør det til mellem 25-30$ her hver gang uanset holding...

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar