200 NL

#1| 0

Villain er rimelig tight

Game #989317503: Hold"em NL ($1/$2) - 2005/10/06 - 15:21:15 (UK)
Table "Jeanne" Seat 1 is the button.
Seat 1: pjevsen ($249.75 in chips)
Seat 2: Gulars99 ($453.50 in chips)
Seat 3: dr-death ($227 in chips)
Seat 4: hipsvin ($127.50 in chips)
Seat 5: gramps ($259 in chips)
Seat 6: djabbic ($47.50 in chips)
Gulars99: posts small blind $1
dr-death: posts big blind $2
----- HOLE CARDS -----
dealt to pjevsen [T 8]
hipsvin: calls $2
gramps: calls $2
djabbic: calls $2
pjevsen: calls $2
Gulars99: calls $1
dr-death: checks
----- FLOP ----- [T J 7]
Gulars99: checks
dr-death: bets $10
hipsvin: folds
gramps: folds
djabbic: folds
pjevsen: calls $10
Gulars99: folds
----- TURN ----- [Ts Js 7d][T]
dr-death: bets $18
pjevsen: ??

Hvor meget raiser i her??

06-10-2005 22:12 #2| 0

Hvis man skal raise skal den nok op på en 50 stykker vil jeg tro.

Men jeg ville nok "bare" have callet den, også raiset ham på riveren.

Mvh. Hvam

06-10-2005 23:15 #3| 0

Hvorfor caller du en tight spiller på floppet?

Raise så meget som du tror han vil calle med QJ, KJ og AJ. Som udgangspunkt til 50-60 stykker.

06-10-2005 23:23 #4| 0

Jeg synes, at du bør folde floppet, grundet dit read. Hvorfor begynde at spille en unødvendig, unraised pot mod en tight spiller?

Uden det read havde jeg dog muligvis lige taget et kort af; dels pga. det store antal kort der forbedrer din hånd, dels pga. din position.

På turn raiser jeg til en 45-60 stykker.

/Kenneth

06-10-2005 23:57 #5| 0

Hvad er det store antal kort man gerne vil se?

Jeg kan tælle 6 - 2 ti"ere og 4 ni"ere.

Med det read på villain havde jeg nok også foldet på floppet!

07-10-2005 00:31 #6| 0

Skal vi antage at Villain ikke semibluffer ud i så stort et felt og derfor har en made hand på floppet? Hvis vi gør det, er en 8er også et kort der forbedrer.

Desuden er der utroligt mange skræmmekortm på dette board man kan benytte sig af mod en tight spiller.

/Kenneth

07-10-2005 00:43 #7| 0

For mig er det readbetinget. Jeg raiser ikke nødvendigvis hér, da mange slipper hænder, de ellers check-caller river med.

- Asger

07-10-2005 11:12 #8| 0

pre-flob`?

07-10-2005 15:09 #9| 0
OP

i får lige slutningen... skal lige siger at villain var på tilt og man var derfor rimelig sikker på at få betaling hvis man ramte....

pjevsen: raises to $36
dr-death: raises to $54
pjevsen: calls $18
----- RIVER ----- [Ts Js 7d Tc][J]
dr-death: checks
pjevsen: bets $35
dr-death: calls $35
----- SHOW DOWN -----
pjevsen: shows [T 8] (A Full House, Tens full of Jacks)
dr-death: mucks hand
pjevsen collected $207 from Main pot

ret sikker på han sad med 89 da han reraisede - men den skal jo calles...

07-10-2005 17:10 #10| 0

@McCoyz
"pre-flob`?"

Ja hvad med det?

@Pjevsen
"i får lige slutningen... skal lige siger at villain var på tilt og man var derfor rimelig sikker på at få betaling hvis man ramte...."

Det behøvede du slet ikke nævne - det har ingen betydning for ens spil. Generelt lad være med at nævne reads, det gør det bare nemmere for folk at kommentere dine hænder og det er skidt ..... :)

07-10-2005 17:19 #11| 0

@ole

Uden reads er ALLE råd sådan lidt lala...
Der er meget mere value i de råd der bliver givet i en analyse med reads!!!

Martin

07-10-2005 17:48 #12| 0

Preflop er fint, men er efter min overbevisning også det eneste street du spiller korrekt.

På floppet - hvorfor caller du et pot-sized bet med middle pair og en gutshot mod en "rimelig tight spiller", når der 1) ligger en two-flush på boardet, 2) det er usandsynligt du kan være komfortabel med at bette din straight hårdt, hvis du rent faktisk rammer (dvs. tynde implied odds) 3) hvis du pairer din kicker ligger der en 4-card straight på boardet, muligvis også en 3-flush, 4) din hånd har forfærdelige reverse implied odds.

Hvilken hand-range sætter du villain på. Du må gå ud fra, at du er bagud nu, men overvejer du, at du potentielt er drawing dead eller praktisk talt dead?

Turn: Her får du et af de bedst tænkelige kort for din hånd, men hvor godt er det egentligt? Hvad er formålet med dit min-raise? Er det et value-raise fordi du tror du er foran? I så fald, overvejer du ikke, at boardets tekstur ser rimelig ubehagelig ud for en trip 10s hånd og at du muligvis skal beskytte den bedste hånd nu? Når villain re-min-raiser dig, hvilken hånd forventer du så at være foran her? Hvilke kort regner du som outs, såfremt du antager du nok er bagud alligevel? Overvejer du endnu engang, at du potentielt er drawing dead, eller meget meget slim? Du får godt nok gode pot-odds, men de bliver naturligvis hurtigt en tand kedelige, hvis du drawer til 1 måske 0 outs.

River, du rammer et mirakel-kort, men hvis $35 er alt du kan squeeze out på riveren når nu du har kaldt så langt, kan du så retfærdiggøre dit spil indtil nu? Hvis du er nervøs for at J"en har givet dig en flot second best hand, hvilke outs regnede du så med du havde på turn?

Denne hånd er blandt de værste du har postet til dato pjevsen. Jeg synes dit spil skriger af, at du ikke har nogen plan for hånden, og at du ikke tager stilling til hvilke hænder villain potentielt kan have. Du caller med en crappy hånd, og håber på at villain bare fumler rundt med ingenting. Og konsekvensen af det er, at der nu er gode chancer for at du bliver dybt involveret i en lille ligegyldig limped pot med en meget marginal hånd (hvilket også var tilfældet, men du "got lucky" så at sige.)

Beklager den hårde tone, men det kan du vist gøre bedre.

Og som Ole siger, hvis du har reads på villain er det en meget god ide at informere folk om det.

- Kripke

07-10-2005 17:51 #13| 0

Jeg har lige sendt dig en bog om ironi.

Redigeret af Bridgeking d. 01-07-2023 19:03
07-10-2005 17:56 #14| 0

Iøvrigt kan jeg informere, om at jeg har fra næste uge via DSB-kiosker, 7-11 og lokale købmænd har fået produceret forskellige labels til at sætte på sin skærm:

"What the fuck is minraise"
"Outs are for suckers"
"Whats my plan, man"
og den evigt populære
"No need for hand reading skills - my own hand owns"

07-10-2005 19:12 #15| 0

@ole

sry, den havde jeg lige misset :)

Martin

07-10-2005 22:43 #16| 0
OP

@ ole

jeg sender dig lige en bog om brugen af ironi...

@ Kripke

Tak for den udførlige analyse... sad med følelsen bagefter af at den var blevet spillet helt forkert og slet ikke skulle spilles - så du har helt ret... men selvom jeg er helt enig med dig om spillet indtil river er elendigt, så vil jeg nu sige at det er fint at squeeze 35$ ekstra ud af ham på river er fint - var helt sikker på han sad med 89, og på den baggrund ville han ikke kalde mere, da T eller J havde ham slået....

08-10-2005 04:57 #17| 0

Hvorfor han caller på river er mig en gåde, stort set ALT slår ham.

Jeg kan ikke forestille mig at med sådant spil, du vinder penge i længden pjevsen, gør du det?

Alt er forkert i den hånd, og andre hænder hvor du caller 10xbb preflop med en suited connector er jo også hul i hovedet.

Umiddelbart burde formålet med at poste hænder herinde være, at blive bedre til spillet......ikke begå de samme fejl om og om igen.

Mickey

08-10-2005 12:12 #18| 0
OP

@mickey

ja - men kan godt se at denne her var langt ude... og jeg lærer en masse af at poste hænder og efterfølgende få svar herinde... har bare en tendens til at spille alt for mange hænder når jeg har skrub...

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar