Ingen særlige reads..
------HAND 24------
Game #988957473: Hold"em NL ($1/$2) - 2005/10/06 - 14:14:14 (UK)
Table "Alshain" Seat 6 is the button.
Seat 1: rustynail ($90 in chips)
Seat 2: asxetos77 ($54 in chips)
Seat 3: GoOgLeMaN ($121.50 in chips)
Seat 4: OnTiltNow ($200 in chips)
Seat 5: pjevsen ($482.16 in chips)
Seat 6: dr-death ($204.25 in chips)
rustynail: posts small blind $1
asxetos77: posts big blind $2
OnTiltNow: posts big blind $2
----- HOLE CARDS -----
dealt to pjevsen [Q♣ Q♥]
GoOgLeMaN: folds
OnTiltNow: raises to $8
pjevsen: raises to $16
dr-death: folds
rustynail: folds
asxetos77: calls $14
OnTiltNow: calls $8
----- FLOP ----- [9♥ 6♣ 3♠]
asxetos77: checks
OnTiltNow: checks
pjevsen: ??
hvad er jeres linje i hånden her??? lugter lidt af andre høje PP....
200 NL
Reraise til 24 el. 32 PF, hvis du vil reraise.
Bet 2/3 af pot på floppet, jeg tror ofte du er foran her - KK og AA ville nok have 3-bettet PF.
Vær klar til at folde til et stort check-raise.
Hmmm, hader også den slags hænder her!! For det er rimeligt let at sætte dig på en hånd, og med et ordentligt raise skriger de jo "TRIPS", også selvom det bare er et stonecold bluff.
Derfor better jeg gerne en smule over potten!! Det fratrækker ofte den svære situation det er når ens "normale" continuation bet bliver raiset, da man her viser mere styrke end normalt, og jeg tror ofte de ekstra dollars, afskrækker en del bluff og derved kan svare sig i længden...
Men hader selv denne slags hænder, så glæder mig til at høre hvad andre siger...
@ du vil altså pot committe dig for at undgå svære beslutninger?? Viser mere styrke end normalt??...
Uanset om du byder potten eller over repræsenterer du jo et højt PP...
Tror ikke jeg fik forklaret mig ordentligt. Mit standard continuation bet er mellem halv pot, og 80% af potten, og mener blot at ved at lave dette standard bet, åbner du muligheden op for at lave et "forholdsvis simpelt" move... Den lille forskel i dollars, det er at bette fuld pot, synes jeg opvejer de ekstra dollars du committer...
Men synes som sagt at det er en svær hånd at spille, og glæder mig til at høre flere kommentarer...
Hvad er det dog for et raise preflop? Raise da ordentligt eller lad være.
På floppet skyder jeg standard 3/4. Caller de, checker jeg turn bag dem uanset kort, og caller et mindre riverbet.
Raiser de i stedet, bliver det readbetinget. Ville de have 3-bettet mig preflop med KK/AA? Overspiller de 1010/JJ?
Mest af alt, vil du gerne isolere smallstacken, hvorfor jeg better lidt mindre end hans stack i det hér tilfælde. Hvis han pusher, er initial raiser konfronteret med et bet og et check-push, hvorfor han skal have en -ret- stærk hånd for stadig at være med. Er han stadig med (og bare caller), caller jeg med, og håber at spike et set eller komme retti billigt til showdown.
- Asger
Sådan ville jeg spille den:
Preflop:
UTG+1 starter med at raise et normalt pre flop bet, $8, jeg vil da reraise ham til $24, både fordi jeg selvfølgelig tror jeg har bedste hånd, men også forde han højst sandsynlig lige har sat sig ved bordet(sidder med nøjagtig fuldt buy in), og oftest er bange for at komme ud i nogle svære beslutninger til at starte med.
At asxetos77 så caller mit reraise kommer bag på mig, og det lugter langt væk af en stærk hånd, altså calle et reraise pre flop i BB.
Potten er nu på $73.
Der kommer et fint ufarligt rainbow flop. Der bliver checket til mig, jeg vil da bette ca. 75% pot, altså $55.
Og folde til et raise, også et gayraise! - altså til $110.
Hvis jeg evt bliver callet af begge(asxetos77 vil i givet fald så værre all in) vil jeg checke turn(alt afhængig af om der selvfølgelig falder en Q), eller overveje at skyde 20% pot i håb om et check til mig på river og derfor også et billigt showdown. Dette kan for modstanderen også være meget forvirrende, det kan virke som et valuebet af en stor hånd, og du giver ham derfor heller ikke gratis kort. Hvis han caller dit blocking bet vil du også have nemmere ved evt at calle hans sidste $ på river.
Hvad sætter du ham på? -jeg kunne godt tænke mig at du skriver hvordan dine reads på dine modstandere er. Ved godt at du skriver: "ingen særlige reads", men ja, det hjælper jo ikke.
Altså er asxetos77 bare en typisk fisk af en shortstack, fordi så har han selvfølgelig ikke en hånd;)
/Kenneth
For lille reraise preflop. Hæv til 20-24$ som der også er andre der skriver. Ontiltnow kan sagtens være ude i noget skum, når han raiser efter at have postet blind ude af position.
Floppet er perfekt for dig - specielt med god position.
Fyr et 3/4 - 1/1 potsize bet af. I de fleste situationer vil dine modstandere sidde med høje kort (som ikke har ramt) eller et mindre pocket pair end dig.
Du har ikke fået nogen indikationer på at du er bagud, og floppet er ukoordineret, så ingen grund til at bakke af allerede. Men hvis der er kunder til dit flopbet, bør du nok sætte farten ned, og undgå at potcommitte dig.
@Gene
"Floppet er perfekt for dig - specielt med god position. Fyr et 3/4 - 1/1 potsize bet af".
Hvis de har to overkort som du nævner og derfor har misset floppet, hvorfor så skyde dem ud af potten? - Du siger selv det er et ønskeflop og derfor behøver han da ikke fyrer en fuld pot af, så gør han sig da netop pot committed.
Hold dog potten within reason, og tag det roligt, fordi du har ikke en monster hånd!
Altså mange er tilbøjelige til at calle 2,5/4 pot med AK på et sådant bord. De har ikke pot odds til det. -medmindre du giver dem implied odds når de rammer. Få dem til at begå en fejl. Det betaler sig i længden!
/Kenneth
@87Kenned
Som hånden er spillet, er der kun 50$ i potten.
Så et bet på 35-50$ gør absolut ikke Hero potcommitted i denne situation. Samtidig viser det så meget styrke, så man undgår at få et raise på nakken fra en bluffer. Så hvis man endelig får et stort raise på nakken, kan man roligt lægge sig (forudsat at man ikke har nogen reads).
Men det afhænger også af ens egen spillestil. Hvis man som standard fyrer et 3/4 bet af på floppet, uanset om man har ramt eller ej (hvad jeg ofte gør med god position på 6-max), skal man ikke begynde at afvige fra dette, fordi man pludselig sidder med et overpar. Det lugter alt for meget af at man ønsker kunder!
@ asger
Det var egentlig også en fejl at jeg ikke fik raiset ordentligt PF - men sad og multitablede... ville have raiset til 20-22 stykker....
havde initial raiser PÅ AK og SB til et højt pocketpar (1010-AA).. Problemet er bare at jeg ikke ved hvor god hans hånd er, og om han bare slowspiller hans sidste skillinger... men ender jo all in med ham alligevel hvis han reraiser, så hvad...