Junior skrev:Vi er et stykke fra pengene med 150 effektive cirka
UTG+1 raiser 3 bb ´
Hero i Lojack med AA: 9bb
Hijack, Knappen, Small og big blind caller :/
J♦ 9♣ 6♥ der checkes til os og vi checker også... (for passivt?)
Hijack better 25 ind i de cirka 46bb, knappen kalder og der foldes til os.
Hero?
Caller UTG+1 også, eller folder han? Du skriver 46 BB. Det må betyde han folder. Det lyder ret mærkeligt.
Men I er altså 5 på floppet med 47 bb i pot. SPR på ca. 3 for dig. En del afhænger af, hvad de andre har af stacks. Nedenstående er ud fra den antagelse, at de har lige så meget som dig.
Først - Der er en MEGET usædvanlig sitation med så mange, der caller et LJ 3-bet i MTT. Vi må alt andet lige antage, at de har alle mulige hænder mellem 55-QQ og suited broadways, suited esser og suited connectors mv. vægtet mod de bedste inden for katagorierne og HJ havende bedre end CO mv.
Generelt i multiway pots, stiger tærsklen for hvornår en hånd er et valuebet og samtidigt falder bet size meget, da man har meget få bluffs. Det her er jo en ekstrem multiway pot.
Du er ikke i toppen af din range taget i betragtningen af, at I er 5 på floppet.
Jeg ville foretrække at CB 15% pot med denne hånd + 99, JJ (50 % frekvens) QQ.KK, A9s (med backdoor) flush, og KQs (uden back door flush) og så spille poker derfra.
Næst efter den linje vil jeg checke med henblik på at raise over et bet - velvidende, at jeg nok 30-40 af gangene render ind i et set.
Hvis jeg checker, og der er bet efterfulgt af raise folder jeg bare AA, når SPR er 3.
Dog afhænger flere steder i ovennævnte lidt af om du blocker eller unblocker AJs.
Som spillet skubber jeg efter HJ bet og call, primært fordi den store sizing (ca 55%) fra HJ vidner om, at han nok ikke har taget tilstrækkeligt hensyn til, hvor mange I er i potten og derfor better for bredt.