200$ tour med AA - dyb

#1| 1

Vi er et stykke fra pengene med 150 effektive cirka

UTG+1 raiser 3 bb ´
Hero i Lojack med AA: 9bb
Hijack, Knappen, Small og big blind caller :/ 

J 9 6 der checkes til os og vi checker også... (for passivt?)

Hijack better 25 ind i de cirka 46bb, knappen kalder og der foldes til os.

Hero?

18-04-2025 09:01 #2| 0

Som spillet, call

18-04-2025 13:54 #3| 0

Hader checket på floppet, som spillet hader jeg lidt alle løsninger.  Men tænker mos måske er bedre end Call i en random 200$ turnering, og ja de gange vi render ind i sets er det bare gg og videre. Hvis vi caller hvad er så planen på en blank turn med et potbet tilbage?

18-04-2025 18:01 #4| 0

Hvis du ckeck-kalder på flop, giver du ham gode muligheder på turn. Jeg kan nemlig ikke se, hvilken linje, der giver mening for dig der. Hvis du checker igen, så har han jo ikke lyst til at fyre af igen, medmindre at han har fyldt op til to par eller et set (bortset fra AJ måske).Draws, lave pp, 10J og QJ checker han også - så nærmest et gratis kort til ham her. Hvis du better på turn, er han vel væk, medmindre, at han har bedre.

Med andre ord check-raise flop og vær glad for en ok pot. Hvis han skubber her, skal du nok overveje alvorligt at folde

18-04-2025 20:56 #5| 0
djoffer skrev:

Hader checket på floppet, som spillet hader jeg lidt alle løsninger.  Men tænker mos måske er bedre end Call i en random 200$ turnering, og ja de gange vi render ind i sets er det bare gg og videre. Hvis vi caller hvad er så planen på en blank turn med et potbet tilbage?

At calle naturligvis? 

19-04-2025 09:59 #6| 0
Nitrrrrrram skrev:

At calle naturligvis? 

Ok så vil jeg hellere selv mose ind på floppet når vi er 3-vejs, så vi ikke lader de to villains realisere deres Equity imod os, de gange vi er foran. Især fordi vi jo også risikerer at turn bliver checket rundt!

19-04-2025 18:03 #7| 0
djoffer skrev:

Ok så vil jeg hellere selv mose ind på floppet når vi er 3-vejs, så vi ikke lader de to villains realisere deres Equity imod os, de gange vi er foran. Især fordi vi jo også risikerer at turn bliver checket rundt!

Har du nogle bluffs du gør det samme med så? 
måske hvis du mixer noget QTs med ind i check/mos puljen, men hvor tit vi så reelt 3better den hanske pre er jo nok lidt forskelligt fra person til person. 

19-04-2025 18:38 #8| 0

Hvis vi har tænkt os at stacke af her, er det så ikke federe bare at cbette flop? 

19-04-2025 21:51 #9| 2
Junior skrev:

Vi er et stykke fra pengene med 150 effektive cirka

UTG+1 raiser 3 bb ´
Hero i Lojack med AA: 9bb
Hijack, Knappen, Small og big blind caller :/ 

J 9 6 der checkes til os og vi checker også... (for passivt?)

Hijack better 25 ind i de cirka 46bb, knappen kalder og der foldes til os.

Hero?

Caller UTG+1 også, eller folder han? Du skriver 46 BB. Det må betyde han folder. Det lyder ret mærkeligt.

Men I er altså 5 på floppet med 47 bb i pot. SPR på ca. 3 for dig. En del afhænger af, hvad de andre har af stacks. Nedenstående er ud fra den antagelse, at de har lige så meget som dig.

Først - Der er en MEGET usædvanlig sitation med så mange, der caller et LJ 3-bet i MTT. Vi må alt andet lige antage, at de har alle mulige hænder  mellem 55-QQ og suited broadways, suited esser og suited connectors mv. vægtet mod de bedste inden for katagorierne og HJ havende bedre end CO mv.

Generelt i multiway pots, stiger tærsklen for hvornår en hånd er et valuebet og samtidigt falder bet size meget, da man har meget få bluffs. Det her er jo en ekstrem multiway pot.

Du er ikke i toppen af din range taget i betragtningen af, at I er 5 på floppet.

Jeg ville foretrække at CB 15% pot med denne hånd + 99, JJ (50 % frekvens) QQ.KK, A9s (med backdoor) flush, og KQs (uden back door flush) og så spille poker derfra.

Næst efter den linje vil jeg checke med henblik på at raise over et bet - velvidende, at jeg nok 30-40 af gangene render ind i et set.

Hvis jeg checker, og der er bet efterfulgt af raise folder jeg bare AA, når SPR er 3.
Dog afhænger flere steder i ovennævnte lidt af om du blocker eller unblocker AJs.

Som spillet skubber jeg efter HJ bet og call, primært fordi den store sizing (ca 55%) fra HJ vidner om, at han nok ikke har taget tilstrækkeligt hensyn til, hvor mange I er i potten og derfor better for bredt.

20-04-2025 08:55 #10| 0

Selvom det ikke virker som din hensigt, så synes jeg egentlig du finder en ret lækker linje ved at check-shove i den her lidt unikke situation, på det specifikke board, i din position 5-ways, med din specifikke hånd.

20-04-2025 10:04 #11| 0
Nitrrrrrram skrev:

Har du nogle bluffs du gør det samme med så? 
måske hvis du mixer noget QTs med ind i check/mos puljen, men hvor tit vi så reelt 3better den hanske pre er jo nok lidt forskelligt fra person til person. 

Bekymrer mig ikke synderligt om at balancerer min range i en random 200$. Men nej 3-better nok ret sjældent med q,10s fra early imod et utg raise!

20-04-2025 13:53 #12| 0
djoffer skrev:

Bekymrer mig ikke synderligt om at balancerer min range i en random 200$. Men nej 3-better nok ret sjældent med q,10s fra early imod et utg raise!

Enig i at det sjældent bliver til et 3bet, hvorfor jeg tænkte shove med AA nok bliver alt for svært at balancere, men efter lige at have tænkt lidt over det, er jeg nok også kommet frem til at det nok ikke gør skide meget om vi er balanceret i sådan et spot, for hvor tit opstår de lige? Modstanderne når sku aldrig at finde ud af hvorvidt vi kun har value her eller ej. 😂 

20-04-2025 14:32 #13| 0

All in, hvad er der at tænke over? Er vi ude i noget med at folde den bedste hånd i poker? :)

20-04-2025 14:33 #14| 0

Hvorfor skubbes der ikke bare 9bb AI pre flop? 

20-04-2025 15:09 #15| 0
SoccerFan skrev:

Hvorfor skubbes der ikke bare 9bb AI pre flop? 

Læs hh igen 

20-04-2025 22:10 #16| 0
djoffer skrev:

Læs hh igen 

Ja, jeg forstår det stadig ikke. Har hero 9 bb pre flop, eller gør han det til 9 bb? Og i så fald, hvad har han bagved?
Skub, skub, skub til taget

20-04-2025 22:18 #17| 0
SoccerFan skrev:

Ja, jeg forstår det stadig ikke. Har hero 9 bb pre flop, eller gør han det til 9 bb? Og i så fald, hvad har han bagved?
Skub, skub, skub til taget

Har han en SPR på 3 på floppet hvis han har 9bb? 

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar