Kan det passe, at jeg ikke kan hæve mere end 2000 kr i en bankautomat med et neteller kort?
2000 kr er det grænsen`???
Og findes der så i øvrigt nogle gode steder på nettet, hvor man kan handle med neteller?
Det er forskelligt fra automat til automat, hos Nordea har jeg f.eks. hævet 2*6000 kr samme dag.
Må lige prøve det. Gad også godt finde et sted, hvor jeg kan handle med det på nettet...andet end pokersites ;)
ham neteller-duden jeg havde i røret ved opstart, fyrede denne kommentar af... Da jeg på mit bedste skoleengelsk kom til at sige min fødselsdato forkert...
"hehe, then you aint old enough to gamble"...
Det havde på intet tidspunkt drejet sig om hvad jeg skulle bruge en netelleraccount til, så man kan kun konkludere at de selv mener de er et produkt for gamblere/pokerspillere.... Jeg har selv forsøgt at finde online shops hvor Neteller kan bruges.. - uden held!
Det burde jo virke i forretninger der godtager Cirrus Logic kort, så det ville da være fint hvis der var nogen der prøvede. Personligt har jeg ikke meget lyst til at hive mit gangsterkort frem i en forretning, specielt ikke når det sandsynligvis ikke virker.
Det er ret så misvisende når Neteller på deres hjemmesiden hævder at være:
"The leader in online payment solutions"
Det er endnu ikke lykkedes mig at finde én enkelt online side (der ikke drejer sig om gambling!) hvor Neteller kan bruges...
Jeg har da ikke prøvet lavere end 3000 Kr? Det var endda også i en Nordea.
Jeg mener godt du kan købe i butikker, hvor de tager Cirrus, i hvert fald har de et gebyr listet for forretningskøb.
Havde tænkt mig at prøve at bruge det til noget køb over nettet fra udlandet :-)
Mvh.
Eksplicit
Det er bankerne som bestemmer, hvor meget du kan hæve. Den bedste jeg har fundet indtil videre er Arbejdernes Landsbank. Der kan du hæve 9900 dkr med Neteller.
Kender en net-butik der tager Neteller, det er:
www.cashoutstore.com/
Har ikke selv brugt den, men har hørt godt om den. Dog ikke det fedeste udvalg de har efter min mening.
Kan klart anbefale www.ultimatecomputer.eu.com/
De tager godt nok ikke Neteller men derimod Moneybookers. Man kan nemt sætte penge ind på et pokerroom og hæve dem til Moneybookers.
Bringer lige denne op. Var i Arbejders Landsbank i weekenden, der kunne man hæve 3000???
Er det virkelig max grænsen?
Nej, du kan sagtens hæve mere. Prøv Nordea og DB, dem har jeg fint hævet mere på.
Tony, 3000 er måske max grænsen pr hævning, men prøv at stikke kortet ind flere gange og se om der ikke sker noget. Du skal kunne hæve 2k$ igennem det pr. dag så prøv 3-4 gange g se om det ikke går.
@Asso
Man kan sagtens hæve mere end 3k pr. gang, jeg har hævet 5k adskillige gange på Nordea maskiner, men såvidt jeg ved kan man også hæve 6k på nogle.
@Orca
yes 6k er vidst max i Nordea, min pointe er at man godt kan sætte kortet i igen og hæve fx. 2 gange 6k og at maskinen ikke kun lader dig hæve 1 gange 3k hvis det fx. er arbejdernes landsbanks max. Så i princippet er det ligegyldig hvad max er på nær det gebyr neteller tager pr. hævning (2$).
Har hævet op til 9000kr i en automat. Bare tryk "andet beløb", så får du den faktiske max grænse. Men det er forskelligt fra hæveautomat til hæveautomat...
grænsen fra neteller side er:
du kan sætte $1.000 i på kortet per dag.
og du kan hæve $2.000 fra kortet per dag.
Bankerne har så også et max.
Danske bank har max på 2.000dkk per dag
Nordea har et max på 6.000dkk per transaktion
Arbejderneslandsbank har et max på 9.900dkk per transaktion (ved ikke om der er et dags max, men netellers træder jo i kraft ved lidt over 12k).
har jeg hørt...
prøvede desuden at bruge neteller kortet i en sportsbutik i New York, som tog imod Cirrus/Maestro, men det virkede ikke :(
Virkede fint for mig på Tenerife i de forretninger som modtager Maestro kort....
Har hævet 15000 på en dag i sommers, blev så til 2 crawl´s den dag.. først ATM derefter Pub...
Så den $2k limit virker åbenbart ikke!
/Martin
Har lige hævet 2 x 3000 i Danske Bank, men så sagde den også stop!
Der er altså tale om Netellers Debitcard, ik?
Er det rigtigt forstået, at man sætter penge på det via Neteller og så kan man efter kun 15 minutter hæve dem i banken?
Nogen problemer med dette kort?
Og er det rigtigt, at det koster 5$ pr. måned hvis man ikke bruger det?
Forstædernes Bank:
9.900,- på en hævning.
$2 per måned det ikke bliver brugt..
Neteller er et elektronisk kort, ikke?
Jeg mener, man kan vel ikke risikere at overtrække det?
Ludomaniac: Ja efter 15 min kan du hæve dine penge. Tror faktisk de står der efter 1 min (har en bank næsten lige under mig). Og nej har ikke oplevet problemer med det.