2000 NL - 58s mod ElkY på Stars

#1| 0

Spiller normalt ikke på Stars. Ville lige prøve. Mit indtryk er, at niveauet er meget under det man for tiden finder på Party.

Der er selvfølgelig også nogle gode spillere. Heriblandt ElkY, som i hånden her er villain.

Han spiller ret LAG. Dog virker det som om han pt. steamer en smule. Jeg så at han lige har smidt 30K væk HU på et andet bord - også på 10/20

------PokerStars---------------------

Hold'em No Limit ($10/$20) - 2007/07/31 - 10:49:01 (ET)

Table 'Robelmonte' 6-max Seat #3 is the button

Seat 3: fwilliams007 ($1719 in chips)
Seat 4: ElkY ($4812.10 in chips) <-------- VILLAIN
Seat 5: ThePokerBody ($4088.85 in chips) <--------- HERO
Seat 6: punketty ($2000 in chips)

ElkY: posts small blind $10
ThePokerBody: posts big blind $20

*** HOLE CARDS ***
Dealt to ThePokerBody [8 5]

punketty: folds
fwilliams007: folds
ElkY: raises $60 to $80
ThePokerBody: calls $60

*** FLOP *** [6 8 5]

ElkY: bets $120
ThePokerBody: raises $260 to $380
ElkY: calls $260

*** TURN *** [6 8 5] [9]

ElkY: checks
ThePokerBody: checks

*** RIVER *** [6 8 5 9] [2]

ElkY: bets $820

Hvad siger I til chekket på turn? Og hvad gør vi på river?

31-07-2007 18:14 #2| 0

River er 50/50, enten caller du og vinder, eller også caller du og taber.

Elky går vel ud fra, at du norm better en god hånd på turn på sådan et board, så jeg tror, han gør dette med mange holdings.

31-07-2007 18:15 #3| 0

lol tina selvfølgelig taber han eller vinder hvis han caller river?

31-07-2007 18:18 #6| 0

@ David

"River er 50/50, enten caller du og vinder, eller også caller du og taber."

Det mener du alligevel? :D

31-07-2007 18:18 #5| 0

De splitter, hvis Elky viser 58;)

Så i er spot off

31-07-2007 18:18 #4| 0

Hvis han er ret LAG og I er dybe, kan jeg sq ikke hvilke hænder der skulle slå dig på river, givet hans linje.

Alle set, straight, combos etc 3-better han floppet med (formoder jeg). Imo er en turnet str8 muligt, men jeg går ud fra han også lan have FD og floppet TP her ofte nok til, at et call er profitabelt.

Imo svært at vurdere, når det er så højt et spil, hvorfor dynamikken bliver ret heftig. Det er for os lidt svært at sætte sig ind i.

31-07-2007 18:24 #7| 0

Potsizes ville hjælpe.
Turn checket er forfærdelig af netop den grund du ser i hånden. Nu står du med en dum beslutning på river. Har han ramt set og slowplayer så kan du slippe billigere væk med et udstik på turn. Sidder han med træk så lader du ham få et gratis kort på et draw heavy board.
Jeg caller aktuelt river. Primært fordi den måde du spiller den hånd på fra hans synsvinkel ser super svag ud. Han smasker et (formodentligt) potsized bet lige ud i synet på dig - hvilket imo ikke ligner et value bet.
Det eneste argument jeg kan se for dit vedkommende for at checke turn var, at inducere at riverbet fra ham - hvis det var planen så lykkedes det meget godt og så er din river action oplagt.

31-07-2007 18:24 #8| 0

Kan godt lide dit check, kommer han paa turn reraiser du vel ogsaa?
Hvilket vil sige jeg siger rest her.)

31-07-2007 18:28 #9| 0

jeg folder her..

han valuebetter hænder der er marginalt bedre end dine her + han self better de hænder der har dig crushed = for mange holdings.

31-07-2007 18:41 #10| 0

Tror ikke han valuebetter mindre end 7 her - sjældne gange 98, 43 eller et set. Han 3-better nok ikke et draw, 77 eller lignende på det her flop da i er så dybe.
Har svært ved at se ham have par + fd eller lignende med lidt showdown value om til bluff i det her spot.
Om han har et missed draw her eller valuebetter er svært at sige... hælder nok mest til et fold uden timing tells etc.
Turn check er fint, nogle gange bet/fold.

Edit: Det er sgu close om der skal calles eller foldes på river. Han better nok ofte 7 på turn. Tror som sagt hans range er ret polariseret til 7 eller skæg. Hælder måske mest til et call... det er close.

31-07-2007 18:47 #11| 0

Edit: Call!! :-)

31-07-2007 18:48 #12| 0

Jeg mener bare, at EP vil tænker over, om han skal folde eller calle.

Jeg siger: Han kan ikke folde, derfor skriver jeg: River er 50/50, enten caller du og vinder, eller også caller du og taber

Jeg kan ikke vurdere, om han er foran, men jeg kan ikke smide, derfor call.

I er kommet med fine argumenter hvorfor.

31-07-2007 19:02 #13| 0

Niveauet er lidt over mit. Som LAG ser vi ham jo typisk spille en del forskellige hænder, han kan sagtens sidde med straighten/set her, og tror du er på overpar så du better turn, derfor checker han.

Tror han smider et valuebet på river, men jeg ender nok med et crying call

31-07-2007 19:05 #14| 0

Turn check er fint, der er ikke meget vi er foran der betaler af, og et check/push fra et combodraw eller 7x ville være ulækkert.

Reads på hans betting patterns? Hvis ikke hans river bet afviger fra hans normale linie, har du et call IMO. Du checker aldrig 7x bag på turn, og sjældent et set. Dermed bliver hans bet range på river rimelig bred, da han må formode at dit turn check er et tegn på svaghed da 9'eren falder.

31-07-2007 19:08 #15| 0

Det var gas og gøgl, David! ;)

31-07-2007 20:16 #16| 0

Nu er jeg ikke regular poster her på PN, så måske jeg er out of line.
Men altså... Betfolder og Rooger - i vrøvler. Jeg foreslår at folk holder sig til deres limits, og læser for at lære, eller spørger hivs de er tvivl. At alle kommer med deres meninger bare for at gøre det, nedbringer kvaliteten af disse tråde, og skræmmer seriøse postere væk.

31-07-2007 20:22 #17| 0

lol, sorry, jeg er tydeligvis ikke en seriøs poster. Når nu der skal være begrænsninger på hvem der må poste, kan du jo passende kommentere på hvilke dele af mit indlæg, der er vrøvl.

31-07-2007 20:24 #18| 0

"Turn check er fint, der er ikke meget vi er foran der betaler af, og et check/push fra et combodraw eller 7x ville være ulækkert.

Reads på hans betting patterns? Hvis ikke hans river bet afviger fra hans normale linie, har du et call IMO. Du checker aldrig 7x bag på turn, og sjældent et set. Dermed bliver hans bet range på river rimelig bred, da han må formode at dit turn check er et tegn på svaghed da 9'eren falder."

31-07-2007 20:25 #19| 0

Smukt.

31-07-2007 20:26 #20| 0

enig med IWS og god pointe der ikke før har været taget op.

31-07-2007 20:28 #21| 0

@ImWithstupid.

Jeg er heller ikke nødvendigvis enig med Roogers første betragtning, men hvori bestå vrøvlet i den anden?

31-07-2007 20:52 #22| 0

Alright, godt ord igen Rooger. Som sagt er jeg ikke regular her, så kender ikke til den generelle kvalitet af dine posts.

Jeg tror det er meget sjældent vi ser et bluff/semibluffraise her på turn pga stacksizes, så det er ret safe at bet/folde turn. Det koster det samme som et rivercall, og beskytter mod farvetrækket. Anyway, det er naturligvis opponent-specifikt, og lige så afhængigt af hvor stor elkys erfaring er med Hero.

"Reads på hans betting patterns? Hvis ikke hans river bet afviger fra hans normale linie, har du et call IMO"...
Jeg forstår det vist ikke... hvad mener du?

Desuden kommer det igen an på villians read på hero, men jeg tror ikke det ligefremt er sjældent hvor ofte et set checkes bag ved her, generelt.

Ja Hero har vist svaghed, men det er altså svaghed af den slags, hvor der ligger en 4-str8 på bordet. Derfor mener jeg ikke hans range er bred men derimod polariseret til bluff eller 7+, groft set. Jo, det er jo oplagt at valuebette en stærk hånd her og repræsentere missed flush/7-bluffet, men hero har også vist styrke, for de hænder der er stærke, men ikke slår 7x - så et valuebet her er bare meget sjældent.

31-07-2007 21:54 #23| 0

@johnson12

Den med at lowlimit spillere ikke skal kommentere højere stakes hænder har været taget op før, og det er mere end een gang.

Selvom mindre erfarne spilleres kommentarer ikke altid er lige i plet, så er det meget lærerigt for dem der poster, dels at få formuleret sine valg i en hånd, og dels at få dem korrigeret af mere erfarne spillere - det er alt sammen en del af den uddannende organisme(!) som PN er. Synes jeg.

31-07-2007 22:42 #24| 0

Jeg synes hånden er fint spillet, og jeg caller river mod elky.

31-07-2007 23:19 #25| 0

IWS: No harm done - som JohnL siger, hjælper det også os lowlimit spillere at diskutere hænderne, og få diskuteret tankegangen, også selvom den kan være forkert.

Generelt kan man sige, at når man kommer op i de højere stakes er så mange af beslutningerne readbetingede, at det kan være svært at sige meget om, når man ikke har siddet i gamet, eller kender spillerne.

"Jeg tror det er meget sjældent vi ser et bluff/semibluffraise her på turn pga stacksizes, så det er ret safe at bet/folde turn. Det koster det samme som et rivercall, og beskytter mod farvetrækket. Anyway, det er naturligvis opponent-specifikt, og lige så afhængigt af hvor stor elkys erfaring er med Hero."

Check-caller elky et farvetræk på turn? Det virker ikke godt i mine øjne. Det er meget muligt at vi har et let fold hvis vi bliver CRet, men jeg kan ikke se mange hænder vi er foran der check-caller turn?

""Reads på hans betting patterns? Hvis ikke hans river bet afviger fra hans normale linie, har du et call IMO"...
Jeg forstår det vist ikke... hvad mener du?"

Mener at rivet-bettet umiddelbart ser rimeligt stort ud. Vidste ikke om det var standard fra vores modstander - hvis det er, tror jeg vi er bedst oftere end 1/3, og dermed har et call.
Heros range efter turn checket er vel i høj grad farvetræk, to par & sets. Da villains range stadig inkluderer 7x, er det vel et oplagt spot at bluffe?

01-08-2007 02:45 #26| 0

bump!

01-08-2007 13:33 #27| 0

enig med IWS, derfor jeg skrev som jeg gjorde i toppen

01-08-2007 14:15 #28| 0

Potsizes

01-08-2007 14:16 #29| 0
www.pokernet.dk/forum/forumFAQ.asp
01-08-2007 17:11 #30| 0

Jeg foldede :( Jeg tror jeg traf den forkerte beslutning.

Min første inskydelse var et klart fold, men mens timeren løb ned ad blev jeg mere og mere overbevist om, at et kald var korrekt.

I sidste ende foldede jeg dog, da jeg besluttede mig for at holde mig til min første indskydelse.

Jeg er i øvrigt ret enig med ImWithStupid hvad angår hans analyse.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar