2000 NL hånd

#1| 0

Reads på REMIMOSES (Villian) er LAG, men han kan beherske sig.
Bordet ser mig som MEGET tight (tro det eller lad vær :o)

Stack er ca 2000$ - jeg har ham dækket.

Seat 1: SB
Seat 2: REMIMOSES
Seat 3: xxx
Seat 4: xxx
Seat 5: xxx
Seat 6: xxx
Seat 9: xxx
Seat 10: sjuften
SB: posts small blind $10
REMIMOSES: posts big blind $20
----- HOLE CARDS -----
dealt to sjuften [Ts Tc]
Fold
Fold
Fold
sjuften: raises to $80
SB: folds
REMIMOSES: calls $60
----- FLOP ----- [2h 7h 7d]
REMIMOSES: checks
sjuften: bets $100
REMIMOSES: calls $100
----- TURN ----- [2h 7h 7d][3d]
REMIMOSES: checks
sjuften: bets $250
REMIMOSES: calls $250
----- RIVER ----- [2h 7h 7d 3d][5c]
REMIMOSES: bets $280
sjuften....??

Hva fan..... Hvorfor better han nu?
Hva er mit move? Call, raise, raise allin? fold? ?!?!?

Mvh
Theis

23-08-2005 23:01 #2| 0

havde callet ham der der er self en fare for at han har 7eren men forstår ikke hvad han kunne calle 80$ med preflop eller er a4 22 33 55 en mulighed nok det eller en bluf så call ham bare
hvad gjorde du

23-08-2005 23:05 #3| 0
OP

Tak, Magnus

Men jeg venter liiiiiige med at afsløre hele hånden til der kommer nogle flere kommentare.

23-08-2005 23:08 #4| 0

klart ka du lige skrive en privat besked så hehe

23-08-2005 23:13 #5| 0

Ligner et blocking bet med en medium hånd. Kan selvfølgelig være en stærk hånd, hvor man forsøger at malke lidt ud af dig, fordi han anser dig som værende tight, men du har i mine øjne et rimeligt let call.

23-08-2005 23:14 #6| 0

Han har et pocket, måske højere end dit?

23-08-2005 23:15 #7| 0

Ja det er lidt et underligt move. Jeg kan ikke se hvordan du kan gøre andet end at calle.

23-08-2005 23:16 #8| 0

puuuuuh.. jeg ville helt klart bette den her hånd lidt hårdere. TT er en god hånd på sådan et flop, men stadig meget skrøbelig over for samtlige overcards. Har meget svært ved at sætte ham på en hånd, men efter min mening kunne han sagtens sidde med 88, 99 og måske tro han laver et valvue bet på river. bedre hånd er self også muligt, men så ville et raise på turn være det rigtige spil imo. Efter min mening skla du smidde 150$ ud på flop. Caller han ville jeg give ham et freecard på turn også lade ham lave et bet ud i mig på river. Jeg har svært ved at se hvad han caller dit bet med på turn andet end en 7"er, 88 eller 99. Måske et draw, men det ligner et drawfrit board på det preflop spil. Derfor ville jeg bette hårdt på flop, caller han ville jeg checker turn og lade ham, måske bluffe, men ihvert fald bette ud i mig på river. Dermed slipper du billigt hvis han har en super hånd, men du har også mulighed for at få ham til at bette en weak hånd alt for hårdt. At presse med TT hele vejen går sjællendt godt, især taget i betragtning at bordet læser dig som meget tight.

Alt i alt, du er helt sikkert nødt til at call på river, du vinder ganske enkelt for mange gange til at du ikke kan calle et så lille bet. Et _MEGET_ let call, du kan aldrig folde her efter min mening. Men jeg synes du spiller hånden forkert, og har svært ved at vinde den her medmindre du spiller over for en loose spiller. Mit gæt på hvad han kan bette med som du slår er vel en dårligt spillet 88 eller 99. Du siger han er LAG, så måske kan han endda have sat dig på et agg spil hele vejen, og eftersom (som du siger) han læser dig som tight, tror han måske han kan få dig til at smide mange hænder. Men du er nødt til at call, selvom du har stor chance for at være slået. Lidt løst, håber du forstår min point.

23-08-2005 23:24 #9| 0

*GG*
Deicer.. jeg skal meget meget tidligt op.. *SS* skriv finalen..

Mvh

Guti

23-08-2005 23:34 #10| 0

@becks: Ser ingen grund til næsten at byde potten med et flop uden draws. Havde nok budt 120$ og derefter checket turn som du nævner.

23-08-2005 23:44 #11| 0

ye, men problemet er at der altid er draws med TT.. Alle overcards er draws... Men ja, 120$ er nok mere reralistisk. Synes det er svært at kommentere highlimit NL, da det har så meget at gøre med ens feeling ved bordet. 100$ er egentlig også nok. Men jeg vil ofte checke turn. Men jeg better da også tit turn. Svær hånd at spille, jeg ville ikke smide for meget ud i den, som jeg også har skrevet tidligere. Ser jeg min modstander som loose kunne jeg også finde på bare at bette 100$ igen på turn.. Der er mange valgmuligheder, men at bette 250$ ligner mere et forsøg på at få ham til at smide sin hånd, hvilket jeg ikke mener er formålet her.

23-08-2005 23:51 #12| 0

@becks: Om man skal bette turn i denne slags situationer er meget afhængigt af modstanderen. Mod loose passive spillere kan man lave et mindre valuebet, men det er meget farligt overfor dygtige/tricky aggressive spillere, da de kan raise en ud af potten, fordi de netop læser at det er et spinkelt valuebet. Eftersom modstanderen er aggressiv checker jeg helst turn og caller et river bet, da jeg ofte vil induce et bluff og sikrer mig mod at blive udspillet.

23-08-2005 23:54 #13| 0

pak skiverne du har alligevel penge nok når du har råd til at spille 2000 NL.

24-08-2005 00:05 #14| 0

Kan ikke se hvordan du ikke kan være slået her. Om det er et semi-slowplayet højt PP eller 7"eren eller en båd ved jeg ikke. Jeg tror næsten aldrig du har ham slået her og dermed er jeg ikke sikker på at det er +ev at calle ham ned her.
Dog tror jeg din -ev ved at calle ham opvejes af at dit read forbedres på ham og at du kan nuppe de få gange han har overspillet 88 99 eller er på bluff.

24-08-2005 00:13 #15| 0

Du laver et button(position) raise...

Personligt ville jeg calle med mange hænder...f.eks. A7 og any pair.

Hans bet lugter lidt af at han vil ha at du caller eller raiser... ca. 1/4 pot.
Dog stadig så lille at jeg mener et call kan forsvares...
Tror ikke han tager potten over 80% af gangene.

Men et close call.

Martin

24-08-2005 00:14 #16| 0

Mit niveau er ikke til at give råd... Synes spillet ser fornuftigt ud... Jeg ville calle til sidst...

Tror han sidder med 77 eller JJ, og du derved er slået.... og håber for dig, at han måske "bare" havde et par 9, eller AK som han gik alt for langt med... :D

TOGO

24-08-2005 00:19 #17| 0

Jeg hader personligt når folk check/caller hele vejen til river for så at fyre en salve.....det lugter af en monster, og jeg vill mene du er slået. pp 22 or 55 er mit gæt.

24-08-2005 00:32 #18| 0

Hvis vi alle sammen gætter, så sætter jeg mine penge på et højt par AA, KK eller QQ.

Synes godt at hans spil kunne indikere en semi-slowplayed AA

24-08-2005 01:15 #20| 0

En LAGish spiller, der pludselig check-caller, og så stikker ud på river?
Du beskriver ham som en relativt dygtig spiller, så han må være klar over sit eget image. Med høje pockets ville jeg mene, han re-raiser dig preflop.

Jeg kan umuligt sætte ham på en 7"er - det skulle da lige være 67s/78s. Hans riverbet læser jeg nærmere som et blocking bet, prøver at komme billigt til showdown (99/88/66), og jeg caller hér i forventningen om at vinde minimum hver 5.
Der er også mange andre mulighder, alt afhængigt af hvad han sætter dig på - men et missed farvetræk anser jeg da ikke som helt usandsynligt - hvis han er en smule tricky.

- Asger

24-08-2005 01:15 #19| 0

jeg tror også du er slået, af AA/KK 22 eller 7x, men med et bet på $ 280 i en $ 1150 pot på river, så vil du være nød til at lave et call de fleste af gangene du kommer i den situation alligevel, ellers begynder de andre at stjæle helt vildt fra dig.

24-08-2005 02:08 #21| 0

Der er forskellige ting, jeg synes, man skal have med i sine overvejelser her. Der er foldet til button som raiser til 80...??? Er dette standard raise for bordet - er dette standard fra en knap, der vil have action ? Er dette standard for en knap, der vil stjæle?

God hånd og god position, man kan overveje, om raiset allerede her er lidt for stort?? Du vil vel gerne have action? (skal lige finde en tråd fra 2+2 vedr. knap spil vs blinds med).

Spørgsmålet er, hvad er hans range: Der bliver talt, om at højere PP vil reraise dig - bleeh en knap der umiddelbart ser ud til at stjæle, kan sagtens blive flatcallet af AA/KK/QQ. Mindre PP, noget suited bandit, noget connectors, der kan være meget især, fra en LAG.
Du skriver, du bliver set som MEGET tight, er dette også Weak-tight, for så er hans range endnu større, hvis han evt vil prøve at skubbe dig af hånden.

Floppet kommer og det er rimelig ufarligt. Hans call på floppet giver jeg minus for - det er rimelig standard, især uden en hånd (der vil bully på turn), et draw eller en monster. Jeg vil her begynde at fraskrive mellem PP, da jeg umiddelbart ville tro, at vi hører fra dem på floppet enten ved at de leader eller cr.
På turn spillet begynder det at blive interessant, og typisk også her vi kan begrænse range lidt mere.
Vi kan imo udelukke bluff - typisk bliver der vist noget styrke her. Og igen skulle det være 88/99 etc virker det meget mystisk, at villain bare check/caller og overhovedet ikke får noget information.
Her vil have H-draw (med Axs)/ monster i tankerne.
Fedter han rundt med sit draw og evt regner med hans A er godt, får han fine nok odds til at calle.
Ellers har vi en monster i hovedet. Om det er 7x, AA,KK er lidt svært at sige - jeg tror, vi ville have hørt fra QQ på turn.

Riveren er for mig at se en af to ting:

(starter lige med at udelukke busted flush draw, da han giver dig alt for gode odds til at calle)

- Har villain været på draw kunne jeg forestille mig A5h, der value/blocking better her; hvad du vil kalde det her, vil være afhængigt af, villains opfattelse af dig.

- Ellers tror jeg, det er en monster, der bliver bange for ikke at få nok action. Håber du ser det som et blocking bet og raiser. Tror "desværre" det er dette du ser oftest - larmende ringe spillet imo af villain dog, hvis dette er tilfældet.

Igen du skriver, han ser dig som meget tight - jeg tror mest på du løber ind i en monster.
Du har en hånd, som har fin show downværdi, og jeg tvivler på, du får en dårligere hånd til at calle et raise. Men du får fine nok odds, og kan sagtens være god nok til, at det kan svare sig.

24-08-2005 03:26 #22| 0

tror han har et "monster", 67s eller måske rakketterne .......men CALL!
@Ole16
hørt hørt! god analyse!
....og tak for sidst! :-)

fazz

24-08-2005 03:29 #23| 0

uden reads ville jeg calle, da jeg nødigt ser et reraise her.

24-08-2005 03:38 #24| 0

I lige måde Fazz :O

24-08-2005 08:37 #25| 0

På river får du gode odds til at calle. Folde kan man ikke.
Mod specielt LAG er det god ide at checke turn. Heller ikke er du insteresseret i at bygge en stor pot med kun 1 par. LAG bluffer oftere end passive spillere!
På floppet - fordi der er 2 hjerter og en mulig gut shot til en suited connected - der giver jeg den 80%-100% pot størrelse. Altså 100% pot størrelse de steder de har en bet pot funktion og det er mit stand ard bet. LAG er svær at læse og kan side med hvad som helst lige fra suited connected til over par og til fuldt hus eller straight. At læse LAG kræver erfaring mod dem.

24-08-2005 10:13 #26| 0

Easy call!

Hvad laver du på 2000$ NL Theis?

24-08-2005 10:21 #27| 0
OP

@mandelir: Tilter 2themax :o)

Nej, jeg har haft lidt "tur" i den og fået styr på mit tilt problem, så jeg har endelig fået bygget en roll op til lidt 5/10 NL. Så var der liiiige et godt game på 10/20 og jeg skulle prøve at se hvo"en det løb af :o)

Kommer du i klubben næste weekend?

@alle:

Tak for jeres svar.
Bare rolig, jeg ville aldrig folde denne her.
Jeg callede - naturligvis - og han havde 22 til et fuld hus.
Jeg kan dog ikke se hvordan jeg kan slippe væk fra denne hånden billigere end jeg gjorde. Måske et check på turn havde været korrekt?

@Ole16: Det er nok ikke helt skævt at han ser mig som "Weak-tight"

Takker endnu engang.

Mvh
Theis

24-08-2005 10:43 #28| 0

er du gal han spiller den ringe.........

24-08-2005 10:45 #29| 0
OP

Ja, jeg regnede også med et raise på turn eller i den mindste et overbet af potten/allin på river...

24-08-2005 10:58 #30| 0

OK - jeg havde sat ham på trips i denne.

Helt oplagt han IKKE har overpar - så ville du blive re-raiset preflop.

At han stikker ud på river kan for så vidt godt forsvares. Han valuebetter i stedet for at lade dig stikke ud og så selv fyre et gevaldigt re-raise af til sidst, der ikke lader dig tilbage med nogen tvivl om, at han har et monster.

Han fik dig jo også til at calle :-)

24-08-2005 11:24 #31| 0

@Ole16
Hvorfor spiller han den ringe? Han ender med at få potten op på $1.400. Hvordan skulle han have fået mere ud af den?

24-08-2005 11:38 #32| 0

Deicer:

Ville du have call"et med et overpar hvis han var gået all-in på turn?

Jeg har svært ved at se hvordan han kan få meget mere ud af den her!

24-08-2005 11:48 #33| 0
OP

@skovsende: Det er jeg i tvivl om, men "Nej" det ville jeg nok ikke...

24-08-2005 11:55 #34| 0

@ deicer

Som nævnt tidligere lugter check call på flop og turn af en monster.....når han så ikke better mere ud på river, vil han gerne se et call eller et raise.....bluffer han havde hans riverbet været langt større. Han spiller den ganske fint i mine øjne!! Jeg vil sætte en kasse pils på, at han ved hvor du står i hånden.

24-08-2005 11:59 #35| 0
OP

@Gyn721: Godt læst, med 22 eller 55 !

Hvordan skulle jeg ha spillet hånden i stedet for?

24-08-2005 12:00 #36| 0

Jeg sys faktisk oz han spiller den fint...

Han vælger jo linien på floppet og gennmfører den gennem hele hånden. Han sætter dig jo på et pp eller high-cards, får de perfekte kort til et overpar på. hhv. turn og river og trækker dig ind i et call på hans valuebet...

Ærgeligt for dig sjuft :-), men han spillede den fint efter min mening. Selv hvis du havde high cards, så ville han naturligvis gerne have du skulle ramme, så kunne han måske få dig til at tro at i begge havde high cards... for derefter at tage en big one...

men ja... det er svært ikke at calle det sidste valuebet til uden et "slowplay" read på ham...

damster

24-08-2005 12:09 #37| 0

Lead flop - checkraise turn ....gør et eller andet.

Jeg er da væsentlig mere nervøs, når en LAG lige pludselig bare check/caller end hvis han som "forventeligt" leader floppet.
Jeg synes, det bliver væsentligt nemmere for Hero at sætte villain på en hand range på et temmeligt drawless board, når han checkcaller end hvis han havde leadet floppet fx.

Man behøver ikke pushe som villain - et checkraise på turn - valuebet river?
Folk er aggressive nok på 10/20, at hvis man kaster overpar til højre og venstre bare ved lidt modstand, så holder du ikke længe. Især hvis Hero mener, villain synes, hero er weaktight.

24-08-2005 12:16 #38| 0

@ deicer

Det er en møghånd at havne i efter floppet.... Jeg havde nok checket turn, og callet river.....men jeg vil medgi´ dig, den er ikke nem at slippe væk fra med hans forholdsvis lille riverbet.

24-08-2005 12:20 #39| 0
OP

@gyn271
Der er flere som har sagt dette (check turn). Problemet er at der ligger 2 flush træk derude og et inside streg træk. Jeg var bange for at give et free card.
Jeg synes om det virker weak, at checke på turn, men jeg tror at jeg skal til og lave om på denne "tanke", da jeg tit for at vide at jeg skal check turn (blandt andet for at holde potten lille)

Mvh
Theis

24-08-2005 13:19 #40| 0

"Sometimes it takes a man to be a mouse!"

24-08-2005 18:48 #41| 0

@Deicer

Jeg kigger nok ned i klubben lørdag, skal til eksamen Fredag, så jeg springer lige over Torsdag....

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar