Som mange af jer ved er jeg ikke ret erfaren i short handed. Og slet ikke 3-handed. Men da der ikke var så mange FR-borde joinede jeg lige et SH-bord.
Villain har spillet ret TAG. Han virker lidt weak.
$ 2,000 USD NL Texas Hold'em - Tuesday, April 24, 01:47:11 ET 2007
Table Table 126361 (Real Money)
Seat 5 is the button
Total number of players : 3
Seat 4: Humanity2 ( $ 2,399.50 USD ) <------------- HERO
Seat 5: berg5528 ( $ 1,870.50 USD ) <------------- VILLAIN
Seat 2: CheckCallin ( $ 2,355 USD )
CheckCallin posts small blind [$ 10 USD].
Humanity2 posts big blind [$ 20 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to Humanity2 [ 8♠ 7♠ ]
berg5528 raises [$ 70 USD]
CheckCallin calls [$ 60 USD]
Humanity2 calls [$ 50 USD]
** Dealing Flop ** [ A♠, 5♣, 6♣ ]
CheckCallin checks
Humanity2 checks
berg5528 bets [$ 180 USD]
CheckCallin folds
Humanity2 calls [$ 180 USD]
** Dealing Turn ** [ 3♠ ]
Humanity2 checks
berg5528 bets [$ 450 USD]
Humanity2 raises [$ 1,400 USD]
Standard eller? Kommentarer tak!
2000 NL SH - 78s OESD + FD på turn!
Ved ikke hvad han har. Måske et stærkt A - Ax klør.
Han skal have ret hver tredie gang.
og hjalp treeren dig? Og med hvad?
Om det er standard ved jeg ikke - men det virker betænkeligt. Er dog et stk over min limit.
Joe
Han kan sagtens slowplaye to par eller set hvis EP er unknown for villan, udover det er vi supergodt inde mod de fleste hænder + vi har en rigtig god FE...
Helt std. hånd
Men slet ingen reads... EP range er tit et set eller A6, A5 måske... Dunno, jeg vil folde en AK her fks.
Sidder jeg mod en unknown der CC flop og CR en totalt blank turn giver jeg ham credit for en god hånd, det eneste vi nok ikke smide ham fra er topar+, + evt. TP+draw
@Sasuke
Kan ikke se hvad der er galt med PF, syntes det er helt std. et reraise er dog også ganske fint... Men fold er IMO det dummeste valg?
@sasuke
Forklar venligst! Uddyb venligst!
Helt enig med Alex i det her spot. Godt spillet
At slowplaye 2 par eller set på det her board er ikke profitabelt ift. at give den gas fra flop - der er ca 20 scarecards i decket der kan ramme turn og ødelægge action eller give modstanderen en bedre hånd. Hvis jeg er villian i denne hånd går jeg broke med Ax en pæn del af tiden - fra tid til anden med et par over 6.
Hvorfor kalder du med den her hånd pf, når du roder dig ud i sådan en situation på flop og turn? - Når du kalder flop - hvad gør du hvis en 4c eller en 9c falder? Har du tænkt dig at semibluffe hvis flushen completer?
For mig at se famler du i blinde fra floppet.
Kan heller ikke se, hvordan et fold nogensinde kan komme på tale. 78s er en fin hånd, og vi skal kun betale 50 dollars i en pot på 210.
Jeg squeezer ikke preflop mod denne villain, da han har spillet rigtig TAG og foldet meget preflop.
Hvad er det du prøve at reppe EP? Coldcaller du ever med 555/666 på floppet på sådan et drawheavy board? For jeg gør ikke, og hvis jeg var villain ville jeg sætte dig på flushdraw, maybe A + FD eller A-3. Jeg er ikke sikker på du kan skubbe ham af AK/AQ med den mærkelige linje.
@Sasuke
Problemet er at vi ikke får noget afvide mht. til reads...
Dvs. at villan er ukendt og det samme er Hero... Laver en unknown dette move på dig på sådan et board er det 9/10 en monster, jeg er helt enig i at jeg og sikkert ikke EP nogensinde ville spille topar, set eller andet godt på denne måde MEN det ved villan ikke, hvorfor han most likely vil tænke.
"DOH, monsterdonk der bare flatcaller sådan et drawheavy flop med en monster når der er så mange scarecards, men så skal jeg nok få ham senere"
Er helt med på hvad du tænker, og er der bare de mindste reads burde og skal en tænkende villan tænke at denne linje ikke giver mening medmindre vi er ude i SUPER crazy air eller et opsamlet combodraw, og begge dele er ret usandsynlige..
@Sasuke
Jeg kan også med det samme sige, at jeg aldrig ville spille denne hånd sådan, hvis det var full ring.
Men nu er det SH 3-handed, hvorfor jeg også ønsker hånden analyseret. Kunne man ikke forestille sig, at man sagtens kunne slowplaye et set eller to par på et sådan flop, nu da netop er 3-handed?
Alt andet lige er det jo ikke lige så farligt, som hvis vi spillede FR. Det er også det jeg vil prøve at repræsentere ved mit check-raise på turn.
Min plan var i øvrigt at skyde ud i potten, hvis turn var en klør.
Der er jo langt flere kombinationer af kombodraws her end der er monstre.. derfor er draw mere sandsynligt.
@S
Helt sikkert.. Men siger bare at jeg tit vil se det som styrke hvis jeg IKKE har reads... Har jeg spillet i mere end 30min med EP og set bare et par hænder sætter jeg ham også på draw 9/10 gange... IMO er det om han har reads eller historie med villan super vigtigt...
@EP
Tja, men selvom det er 3 handed er jeg ret sikker på at du aldrig CC 2par plus fordi der er SUPER mange scarecards + du kan give ham odds til en flush med en hånd som du har svært ved at slippe fra, hvilket vi ikke øsnker
En weak spiller der er ude i en 2nd barrel, ad. Jeg ser river an, pf og postflop er std. Nogle gange veksler jeg postflop, virker han weak tager jeg et stand i ny og næ og CR.
I like...
PF:
Call og reraise er fint
Flop:
Lead er bedst, CC er sådan lidt halløjsovs
Turn:
Call
River:
Ram godt og instantbet all in og lign et misset draw
Showdown:
Ship it ;)
@EP
Din logik hænger ikke helt sammen - i et 3 handed game bør du netop spille mere aggressivt fordi villians range er større og derfor bør han have sværere ved at kapere modstand. Derfor giver det ikke mening at begynde at 'slowplaye' store hænder.
Jeg synes det er fint. Jeg går dog all-in på turn, men dit bet er jo også en beslutning for stack, så det er det samme.
Selvom du måske rigtig meget ligner et draw, er dit draw så godt at du ikke skal have meget FE for at det er et +EV move.
Det kommer vel meget an på reads, og hvorvidt villain betaler af med marginale esser, AJ, AT o.lign.
Mod Ax har du dog stadig 34.1% og mod et set 29.6%.
Kan derfor fint lide dit spil.
Det er nu værd at tage med at villian kan have Axcc - så er hero ret skidt inde.
Står stadig ved at næsten ingen coldcaller med en made hånd på det flop.
Du skal spille mere agg på flop. Enten leade eller raise. Caller du flop, skal du også calle turn.
Havde boardet på floppet været A 5 6 - rainbow, kunne du da godt calle med TTP/set (jeg havde nu raiset med det) og så ind med det på turn, da der kommer et draw (men hvad er chancen for, at villain skulle sidde med lige netop det draw).
EP, jeg forstår godt dit spil, men lige i dette spot er det ikke så godt, da du kun ligner like A3 og 52/74... De sidste to er dælme marginale, og eftersom du er FR-spiller, streger vi dem over med det samme.
Du ligner altså kun 1 hånd, jeg tror, jeg ruller ind med min Ax her.
Jeg ville også spille den sådan der, kan ikke folde sådan en hånd SH og kalde turn ville jeg ikke og folde er den for god til.... hvis mit read på ham oven i købet er at han er lidt weak så er det da sådan der den skal spilles, synes din hånd kommer til at virke stærkere på den måde.
Jeg ville sku være ked af at skulle kalde med a-10 a-k i den situation at jeg så havde gjort det er nok en anden sag.
Hvad jeg tilgengæld ikke ville var at spille 3 mands med CheckCallin som den ene hvis det var forholdsvis nyt for mig men okay man skal jo lære af nogle.
Jeg kan bedre lide et call på turn, i tilfældet af drawet misser.
Hej
Tinamus (eller en anden), ka du forklare det gode i lead på flop? Hvis han har esset, enten raiser eller caller han. Hva gør du på voldsomt raise?
Hvius han caller, og turn ikke hjælper dig på nogen måde, leader du så igen, i så fald hvor meget better du?
Preflop er fint - Sasuke er alligevel for stram oop. Squeeze er muligvis marginalt bedre mod ham her, men call er også fint.
Flop lead er nogenlunde. Check-call er også fint. Check-fold KAN komme på tale mod nogle modstandere, men ham her er ikke en af slagsen. Masser af bluff-outs, gode implied på spike-outs, og kun 2 reverse implied kort (completer til straight, der giver farve til villain).
Turn er noget lort, med mindre hero virkelig spiller et set sådan her, hvilket jeg betragter som ret unlikely, omend det lyder sådan i tråden. I så fald er der andre ting at bekymre sig om ;-).
Uanset hvad, felter jeg 6x og op mod de fleste villains (hvilket naturligvis taler for -netop- at have den her linje med stærke hænder) - og så går der levelthinking i den, der ikke rigtigt giver mening at have en diskussion omkring.
- AB
@AsgerB "Preflop er fint - Sasuke er alligevel for stram oop. Squeeze er muligvis marginalt bedre mod ham her, men call er også fint."
Jævnfør hvordan hero roder sig i problemer i resten af hånden er pf tydeligvis ikke fint.
Spiller slet ikke så højt, men hvis vi leader flop er det så for ca. 160? og hvad gør vi hvis han raiser floppet til 700-800 som vel er standard?
Hvis han kalder floppet leader vi vel turn for 3/4 pot og folder til AI?
Har tænkt en del over hånden
Som spillet ville jeg "nøjes" med at kalde turn bettet idet din hånd er rigtig skjult ved flush muligheden som også åbner sig op.
Grunden til dette er at i stadig har meget bag ved.
Skyder han 3th. barrel af uden vi rammer straigt eller flush har vi et easy fold og samtidig ikke involveret os meget i potten.
Checker han uden vi compleater afhænger det af reads og jeg skyder 850-925$ afsted.
RESULTAT:
Villain tænker overraskende MEGET længe over mit raise på turn. Til sidst vælger han at kalde.
RIVER: J♠
Jeg siger rest. Hvad der er endnu mere overraskende er, at villain nu vælger at folde.
Well played :)
Vi er enige om at han kun har 220 tilbage og potten bliver 3810, hmmm meget mystisk.
Nej grunden til at jeg godt kan lide dit turn raise, er fordi jeg tror folk undervurderer de gange hvor villain skyder 2nd barrel med luft.
"Han virker lidt weak."
"Jeg siger rest. Hvad der er endnu mere overraskende er, at villain nu vælger at folde."
Lidt? ;)