Spillede lige en 200+15 på PP og røg ud som nr 4. Rigtig surt!
Er ret sikker på jeg gjorde det rigtige og bare var uheldig, men ville lige høre jeres mening:
(BB) DKStud: 1600
SB: 1800
Dealer: 1900
UTG: 4700
Blindsne er 150/300. UTG floder og the samme gør button. SB, som er meget aggresiv med Ax og har sjålet et par gange før i rap. Han går allin og jeg sidder med et par kolde 9"ere?
200+15 Sng spørgsmål?
Det er vel lidt efter dine ambitioner i tuneringen. Går du efter en topplacering skal du helt sikkert, efter min mening, call. Vil du bare i pengene er dette en usikker hånd at gøre det på. Du vil efter al sandsynlighed komme op mod to overcards, og du kan endda risikere at komme op mod et højere pocket. Derfor vil du aldrig have store chancer for at vinde hånd, men ofte være en lille favorit. Hvis du mener han er meget aggresiv og putter ham på et semibluff, så skal du selvfølgelig call.. men igen, det handler om hvad du går efter, hvis du bare vil i pengene er det nok bedre at vente...Personligt ville jeg taskte et bare gange på all-in knappen :-)
Kan se du nåede lidt mere end din $500 bankroll? ;-)
Anyways, så ser jeg det som et ret nemt call. Du vil blive blindet ud om relativt få hænder, hvor du har ret lille fold equity på dine all-ins. Jeg ville i den situation endda være tilfreds med en 50/50 mod to overkort.
Det eneste der kan retfærdiggøre et fold i den hér situation (med udbetalingsstrukturen på SNG"erne), er hvis du er rykket for højt op i limit, og derfor prøve at øge dine chancer for at komme i pengene - hvilket du muligvis kunne gøre, dog marginalt, med et fold hér.
- Asger
Tja, ville nok have stilt mig tilfreds med en anden plads (måske 3.) - taget turneringen i betragtning.
Han viste A7 og boardet kom 345 6 Q.. Har nu meget svært ved at smide den, da jeg satte ham på ca det samme, også selvom jeg "kun" ville i penge. Med 300 inde i potten, ville jeg have 1300 tilbage og 1150 efter SB. Og så ville det være mig der var den jagede?
EDIT: Tja, nåede mine 500$, men tog lidt for lang tid.. Synes foresten ik niveauet er så vildt mellem 30 og 200 sngerne.. (Det var sikkert ikke lige et rigtige fora at frigive den påstand i :)
Call, synes jeg helt bestemt.
Du er mindst (1300 efter et fold) og presset af blinds.
Du vil ofte fange ham med Ax eller lavt pp, hvor du er henh. knap 70% og ca 80%.
Selvom man selvfølgelig helst ikke så gerne vil ud på boblen, mener jeg, at der ikke er råd til at vente på bedre chancer i denne situation.