200bbs AA i pos

#1| 0

2550 game på ipoker: 10 k effektive, hero har fået sin stack med QQ mod AA hvor vi rammer set på river. udover det har hero og villian som hedder geenetic spillet en smule på 2550 6max.

seneste hånd: button(10k) åbner til 150, villian(10k) i bb siger 550, hero betaler med 33og 1 hjerter(10kstack). button folder

flop 47K med 2 hjerter, villian 650 hero 1650 villian call,
turn 5 hjerter check check
river 9 hjerter,

villian tager hjem med K K med en hjerter.

selve hånden, effektive stacks 10k , 6max

villian åbner utg til 150
hero raiser til 550 med A A
villian raiser til 1350
hero call

flop 6 Q K pot 2775
villian better 1700
hero call 1700

turn 5 pot 6100
villian bet 3000 (med 2½ k bag)
hero folds

kommentarer til alle steets ønskes

24-10-2008 02:00 #2| 0

Siger 2900 pf og går bare til bunds, går ud fra at AK er nuts preflop i det her game.

Kan aldrig se mig selv komme væk

24-10-2008 02:01 #3| 0

Waaaaaaaaaaay over mit limit, men hvorfor 5better du ikke pf eller raiser flop? Er der ikke okay chance for at han sidder med AK? Tror du han checker turn med AK?

24-10-2008 02:38 #4| 0

Først skulle jeg til at flame lidt fordi din linje er ultra-weak, men når jeg ser hånden igennem og betsizing plus hvad han efterlader på turn synes jeg faktisk godt et fold kan forsvares, da du kun har AK i hans PF-range slået.. Det er kun hvis jeg går ud fra, at det er 6-max, men synes ikke rigtig det fremgår af HH? Men det er vel HU når du ikke skriver andre modspilleres action... Og så vender jeg tilbage til at sige at det er alt for weak det der. Kommer aldrig selv væk på det board og den blanke turn dér. Kender jo ikke dynamikken i 25/50 obv., men i NL100€ HU som jeg har spillet kan villain 4-bette med en bredere range end QQ/KK/AA/AK PF, hvilket gør det mindre sandsynligt, at du er bagud på floppet. Det kan sågår være semi-bluff det der imo

24-10-2008 04:05 #5| 0

Er mest på at 5-bette 2800-3300 ish pre må formode at han stakker lightere af efter din 33 hånd og det faktum, at du stackede ham af pre med qq. Når jeg mener lightere hedder rangen for dette snadsyndligvis qq + når i er "så" dybe. Når du har valgt den alternative linje som skal lægges en gang i ny og næ, spiller jeg den som dig ikke nogen grund til at forklare dette.

24-10-2008 04:14 #6| 0

sry så ikke du sagde comments til alle streets.

Flop: hvis du reraiser, går han formentlig kun til bunds med qq kk og en en gang imellem ak du repper en ekstrem snæver range, qq kk ak. Det er ikke et godt bord for ham at std. cont bette på, da han må formode det rammer din range rimelig godt. Caller og evaluerer turn.

Turn blanker og jeg formoder at han checker ak her 50 % af gangene, de gange jeg har set dig spille dine draws har du været pænt aggro, og med en overspillet aj eller a10 var du gået død på floppet så flushdrawet kan han ikke være bange for. Ved at byde her repper han en utrolig smal range, og det er som tidligere nævnt, et meget skidt board for ham at bluffe på, forventer stort set aldrig air fra hans side, så jeg mucker her.

24-10-2008 04:21 #7| 0

QQ er ikke allin pre, men callet ned til river efter at være blevet 3bettet pre.

24-10-2008 04:44 #8| 0
OP

det er 6 max,

24-10-2008 05:14 #9| 0

Hvordan har dynamikken ellers været? Er i gået amok med 3betting osv?

24-10-2008 05:31 #10| 0

@hahila
Så er min ydmyge holdning, at foldet er godt i længden. WP!

24-10-2008 06:44 #11| 0

Hvis du har tænkt dig at folde en blank turn, er det markant smartest at folde floppet.

..ldo.

24-10-2008 07:30 #12| 0

Er hero UTG+1 eller button? Det burde betyde lidt for hånden.
5b preflop er dårligt med mindre der skulle være en specifik grund til dette. Mht hans 4b oop 200bbs dyb, så er det (som altid) mega modstanderafhængigt, nogle 4b aldrig andet end AA-QQ/AK mens mere kompetente spillere har en meget mere polariseret range.
Derudover er det obv et klamt spot, click ham ind imo, eftersom han vel checkker sets til dig engang i mellem?

AB stater selvfølgelig the obvious, call flop fold brick turn er kriminelt.

Iøvrigt synes jeg turn i hånd 1 ligner et fint 2nd barrel spot.

24-10-2008 12:26 #13| 0

Jeg synes, det er fedt, at folk soul reader så meget.

Ligesom Kalash, der vil folde i en tråd, hvor han får på nakken som OR på et A-high ttw board i en SNG: www.pokernet.dk/forum/show.asp?tid=169191

Derudover er jeg meget enig med AB her.

Soul reading ftw ;)

24-10-2008 13:46 #14| 0

@AB

Så du mener han altid 2nd barreller hvis han CB'er?

24-10-2008 15:45 #15| 0

Hvis du har tænkt dig at folde en blank turn, er det markant smartest at folde floppet.

Så kan man jo ligeså godt folde PF ;-)

24-10-2008 16:01 #16| 0

Hvis jeg 5-better pre, bliver det hele stakken på nakken.

Jeg kunne også godt finde på at smooth-calle som du gør her. Som spillet gør jeg broke til et set i damer eller konger, grundet den beskrevne dynamik.

24-10-2008 16:22 #17| 0

det virker ikke gennemtænkt at calle 4bettet pf, for så at ville folde turn?
Du må gå ud fra at han tror dit flatcall pf kan være en del bredere end say toptop og kan være stort flere forskellige PPs, og mellem->store sc.

jeg kommer ikke væk.

24-10-2008 23:57 #18| 0

@Snoogy: Det er smartere pædagogik at spørge ind til, hvorfor det netop gælder i denne sammenhæng, end at spøge med en åbenlys og i øvrigt irrelevant fejlslutning.

- AB

25-10-2008 00:18 #19| 0

@AB

Enlighten me, plz... du så smilyen ik ???? - Hader når du er sur på mig -)

Pointen var at hvis i er så sikker på at han har KK eller QQ her, hvorfor for vi så ikke flere penge ind preflop, hvis ikke vil jeg mene at AK er lige så stor en del af han range, og vores ikke kun er indsnævret til AA. At jeg har svært ved at se hvordan vi kommer væk.

Snoogs

25-10-2008 00:44 #20| 0

Tinamus: Det er en fuldstændig retarderet sammenligning alene af den grund at folk der spiller HU sitngos er små logrende hundehvalpe, der fatter hat og vil blive bidt midt over i et hvilket som helst halvhøjt cashgame. Det er alene udfra min indsamlede empiri af de små snothvalpe, at de har den i det konkrete spot - og at de i øvrigt på det nærmeste forærer deres chips væk når de har mere end 20bbs.

Skub turn.

K

25-10-2008 01:24 #21| 0

Ugh hvor jeg elsker den karakteristik af SNG spillere - lol!

5 better i øvrigt pf.

25-10-2008 01:32 #22| 0

Jeg forstår ikke hvorfor du ikke repopper preflop. Problemet i mine øjne er at du så dyb har givet ham muligheden for at ramme et sæt og blive betalt af. 100BB, så kan jeg lide linien, men 200BB dyb, så giver det bare nogle sindsygt svære beslutninger, som du nok også er klar over efter at have postet.

Så, preflop, der popper jeg den til lige i underkanten af 2k, og så får han stakken hvis han rammer settet.

Som spillet, så får du nogle meget grimme beslutninger med blot top par, og du kan bare ikke spille den optimalt. Det er selvfølgelig skidt at skyde ham af en AK eller lignende hånd preflop, men hellere det end at have så svært ved at spille efterfølgende streets.

Jeg undlader at kommentere på postflop spillet, da jeg helt ærlig ikke ved hvordan jeg spiller den her.

25-10-2008 01:59 #23| 0

PF: 5bet, således at han får mulighed for at føle der er fold equity i at 6bette dig all in. Specielt set i lyset af han 4better dig fra UTG.

Flop: Kalde er fint med pot kontrol. Planen er vent og se hvad der sker på turn.

Turn: Nu kommer det an på reads. Fordi i er så dybe, så er det i orden at kalde floppet og folde på turn. Jeg synes det er en rigtig svær beslutning. Og ja, man kan lige pludselig ikke putte ham på mange andre hænder end QQ+ eller AK. Med hans bet size, synes jeg egentlig foldet er fint nok. Meget kommer an på aktuelle reads i situationen. Hvor meget folder du for eksempel normalt på turn? Hvor tit cbetter han normalt turn?

Nu har jeg siddet og gennemtænkt potten igen. Jeg kommer til en ny ide, som jeg faktisk bedre kan lide. Jeg kan lide at raise floppet small, således at villain får muligheden for at komme over toppen med en betsize, hvor han føler han får fold equity. Enten det, eller reraise preflop. Det er et mareridt at stå i en svær turn situation som den du står i der.

25-10-2008 02:42 #24| 0
OP

til PF snak: seriøst, hvad er villians range for at 4 bette et utg+1 RR, for 200 bbs. uden nogen vild dynamik. måske AA KK QQ AK, hvis vi 5 better han folder han højst sandsynligt AK OG QQ + air og sjov; og vi kommer ind mod KK på lavt flop anyway, han 4 better jo aldrig 55 agtig.

til jer andre med det er forbudt at kalde flop og folde blank turn:
hvad mener i til Turbofluens ?

"
Så du mener han altid 2nd barreller hvis han CB'er?
"

25-10-2008 05:24 #25| 0
25-10-2008 07:01 #26| 0

AB: Jeg medgiver at Hahilas PF-snak er mangelfuld.

Jeg vil til gengæld ikke kalde den fornærmende. Det vil jeg til gengæld vove at påstå at en stor del af de indlæg som jeg har læst af dig i de seneste to uger har været på grænsen af. Whats up?

K

25-10-2008 10:29 #27| 0

AB er nok nattesur over at vi ikke alle sammen tænke lige så god omkring poker som han gør............... :-(

25-10-2008 15:43 #28| 0

@K: Du har ret. Dårlig aften.

Sry Hahila, det var ikke personligt.

- AB

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar