200$ - Button raise re-raised

#1| 0

Nuj, det er længe siden jeg har postet en hånd. Men uvist af hvilken årsag fik jeg pludselig lyst. Så her er en jeg godt vil høre jeres mening om: Mit indtryk af villian er at han er en ukompliceret TAG. Stats omkring 20% vp$ip, 7% pfr - men kun efter omkring 50 hænder. Mine stats for denne session har ligget omkring 31% vp$ip, 17% pfr. Lidt løsere end normalt - jeg har vel fået en god portion spilbare hænder. $200 NL Texas Hold'em Seat 2 is the button Total number of players : 6 Seat 2: Helten ( $609.88 ) Seat 6: Abe1 ( $136.26 ) Seat 3: Skurken ( $213.95 ) Seat 5: Abe2 ( $201 ) Seat 4: Abe3 ( $100 ) Seat 1: Abe4 ( $199.50 ) Skurken posts small blind [$1]. Abe3 posts big blind [$2]. ** Dealing down cards ** Dealt to Helten [ A 7 ] Abe2 folds. Abe1 folds. Helten raises [$6]. Skurken raises [$19]. Abe3 folds. Helten calls [$14]. ** Dealing Flop ** [ 3, 7, K ] Pot = 40$ Skurken bets [$35]. Helten calls [$35]. ** Dealing Turn ** [ Q ] Pot = 110$ Skurken checks. Helten bets [$68]. Er jeg en abekat?

19-10-2006 18:13 #2| 0

Nu er det godt nok noget højere end mit normale niveau det her, men hvilke hænder vil du tro at du kan slå med så lavt et par, når du er blevet Re-raised preflop? Jeg tvivler ærlig talt på at du har ham slået her. Hvilke hænder sætter du ham på?

19-10-2006 18:18 #3| 0

Jeg forstår ikke HH'en..

Hero er på knappen og first-in, men der er kun to der smider inden den når Hero.. En anden gang så drop det med aberne.. Du forvirrer os!

Anyways.. Jeg smider preflop til hans repop.

Ellers synes jeg den er okay spillet postflop, såfremt du har set ham c-bette noget nær fuld pot som standard, og/eller han måske virker en smule svag.

19-10-2006 18:21 #4| 0

Snowdown,

Tror en af aberne sidder ude. Derfor han ikk er med i hånden.

19-10-2006 18:50 #5| 0

Med mindre i har noget psykologisk kørende, el. du tidligere/ofte har smidt til hans re-raise pre-flop, så folder jeg. han viser stor styrke ved at re-raise dig ude af possition og med mindre han har udvist weak flop spil tidligere el. du har et godt read på ham, forstår jeg ikke du caller.

1) Dit float på floppet er ok. Jeg ville dog overveje at raise hvis jeg ved at han er typen der skyder igen på turn på ren luft.

2) Uden read på ham ville jeg ikke skyde turn. jeg checker og afventer hans reaktion på river. Siden du floater floppet er der stor sandsynlighed for at han caller dit udstik på turn med JJ evt. A-Q.

Det er ok at floate floppet, jeg havde dog raiset, i tilfælde af han sidder med JJ-QQ-AQ etc. Disse hænder får du ham ikke til at lægge på turn ved at floate floppet..

19-10-2006 19:15 #6| 0

Jeg folder preflop. Specielt når du siger standard TAG. Så er det jo kun med høje par og AK/AQ han spiller sådan preflop. I meget få tilfælde laver han et move, men det kan du ikke gardere dig imod. Det at han raiser 19 og ikke over 20 f.eks. tyder i min bog også mere på en hånd og ikke et steal - he wont mind the action.

Selvom han er TAG så støder han ind i dig med K højt flop, hvilket passer til hans linie preflop. Han har taget føringen og fortsætter. Du må ikke calle her imo.´Den skal hedde fold eller raise (hvis du af en eller anden grund tror at det her er en af hans 10% moves (som alle laver :D))

Nu 'floater' du som tøserne siger og så skal du i hvertfald ud og have fat i noget lækkert på turn dvs. flushdraw eller endnu en 7er - så du kan raise her... Ikke byd ud i ham, da han checker - for det gør han både med nuts og med semihænder (som du ikke kan slå)... Han surrender sjældent her imo. OG hvorfor byder du kun 68 hvis du tage potten fra ham her? Hvad gør du hvis han giver på nakken nu på turn? Så er du jo næsten committed med dit 3. par... Ikke et ønskescenarie :D

Generelt synes jeg at din linie i hånden bliver for ukonsekvent (du ved ikke rigtig hvad du vil opnå med dine bets etc. vel?)

damster

20-10-2006 20:57 #7| 0

Et par hurtige kommentarer:

Pre-flop: Det er min erfaring at jeg tjener penge på at lave sådan nogle calls i position - men det er selvf. svært at sætte tal på.

Flop: Beslutningen er mellem call eller fold. Et raise på floppet synes jeg er virkelig virkelig slemt. Den må i tænke lidt over ;)

Turn: Mit bet er egentlig et semi-bluff. Mit indtryk af villain er at han er relativt ukompliceret, så jeg forventer ikke et check/raise. Men skulle det ske har jeg selvf. et nemt fold. Størrelsen af mit bet er stort nok til at villain ved at han sandsynligvis skal all-in på river for at se et showdown, men småt nok til at det ikke comitter mig. Da han checker turn tror jeg hans mest sandsynlige hånd er noget ala. 99-JJ, og jeg forventer at han folder de hænder til mit bet.

20-10-2006 21:13 #8| 0

"Pre-flop: Det er min erfaring at jeg tjener penge på at lave sådan nogle calls i position - men det er selvf. svært at sætte tal på."

På at bluffe senere i hånden efter at du er blevet re-raised preflop? De penge kan tjenes hurtigere andre steder er min erfaring...

"Flop: Beslutningen er mellem call eller fold. Et raise på floppet synes jeg er virkelig virkelig slemt. Den må i tænke lidt over ;)"

Jeg har tænkt lidt over den og de 68 du kan raise med på floppet er de samme du spytter ud på det halve potbet på turn... De 68 gør mere gavn på floppet end på turn er min erfaring...

"Turn: Mit bet er egentlig et semi-bluff. Mit indtryk af villain er at han er relativt ukompliceret, så jeg forventer ikke et check/raise. Men skulle det ske har jeg selvf. et nemt fold."

Men du må da forvente et check-call efter at han bettet to gange ude af position...

"Størrelsen af mit bet er stort nok til at villain ved at han sandsynligvis skal all-in på river for at se et showdown, men småt nok til at det ikke comitter mig. Da han checker turn tror jeg hans mest sandsynlige hånd er noget ala. 99-JJ, og jeg forventer at han folder de hænder til mit bet."

Bevares med 'ukompliceret TAG' mener du så en Tight Passiv Player...? Ellers giver det ingen mening for mig at han skulle folde nu med ANDET end lige præcis de hænder du skriver, så derfor skal der bettes mere imo... (hvis der overhovedet skal bettes)

23-10-2006 05:44 #9| 0

Meget nemt fold PF. Han er en ABC TAG og i er 100bb dybe. Det kan slet ikke betale sig at calle med A6s. Hvis du flopper et A, kan du være i problemer, og hvis han har KK-TT betaler han dig nok ikke hvis du er foran. Du flopper alt for sjældent godt nok med sådan en hånd til at det kan betale sig, og selv når du rammer, er der jo ikke garanti for at villain betaler. At calle reraises med sådanne hænder er et ret stort leak som du bør få gjort noget ved med det samme. Hvis du endelig vil spille hånden så 4-bet, men det vil jeg ikke anbefale mod denne villain.

Når du nu ikke foldede PF, så fold floppet. Du er stortset aldrig foran her. Igen skal der raises hvis du vil spille videre, men mod denne villain, og sådan helt generelt, bør du folde.

23-10-2006 17:09 #10| 0

Hvordan endte den så David BB?

23-10-2006 17:32 #11| 0

Villain har QQ !!!! FOLD

23-10-2006 17:47 #12| 0

synes goofy analyse er ret præcis, a,7 er ikke en hånd man caller reraises med preflop. Og hvis det egentlig skal være så skal den da have gas på floppet...

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar