Jeg har siddet ved bordet i 15 minutter og min stack er på 220$, jeg limper ind UTG med 66, UTG+1(Villian: 320$) gay raise til 4$, late position caller SB folder, og BB caller.
Mit read på villian: tricky spiller, der ofte laver sindsyge moves preflop.
Pot: 19$
Flop: 6♠5♥3♦
Jeg better 14$, villian caller, resten folder.
Pot: 47$
Turn: K♠
Jeg better 50$, villian caller hurtigt.
Pot: 147$
River: 8♠
Hvad gør i her?
Takker
200$ NL, 66 rammer set...
Jeg lader være med at limpe utg med mindre bordet er super passivt. Er det fuld eller short?
Du har 1/3 del af din stack inde og har et pot bet tilbage.
Kan ikke rigtig lide turn bet, da det efterlader villian med et pot bet til bluff. Tror jeg havde checkket turn og skubbet til et bet.
Edit:
Genså lige str8 mulighedderne og de er ikke så gode som jeg troede, så man skal nok gå broke når man er slået. Jeg checker dog river.
bet $80(eller hvad du tror han caller med AK/AA/hvad han nu har) og call et raise all-in.
Enig med Jarwohl. Halv pot og call et all in. Har villain KK eller fået en løbende flush er det surt, men jeg er umiddelbart ret tilfreds med det board.
Altså vi er da ikke bange for at være slået her er vi?
Jeg går broke her mod en tricky villain hver gang.
Spørgsmålet er så hvordan vi får flest penge i potten når vi er foran.
Mon ikke det ville være en god trap at CR"e allin, det tror jeg..
Det er jo kun 79 der har ramt strit på river, 74 og 42 havde den og er nok rimelig usandsynlig, bagdørsflushen well..So be it.
Jeg tror et PP>6 eller en eller anden 2par kombination er rimelig likely. Der er også en del missede draws samt en del kx kombinationer som vi gerne vil have et bluff fra.
@ Panter at limpe UTG er fint både 6max of full imo.
Turn bet er cool såfremt vi sætter villain på et draw og kan få vores bet til at ligne et bluff. Hvis du checker turn og han checker bag dig så giver du et gratis kort til en (langt oftest) svagere holding.
Enig med Jarwohl. Fin linje også.
Jeg raiser nok for det meste 66 first-in.
- Asger
Jeg stikker 95 ud og caller et allin.
Desuden raiser jeg altid 66 som første mand ind (jeg formoder, at vi snakker short handed her).
Nu alle de seje siger de raiser 66 first in... det gør jeg også på $400nl og over. Men på de fleste $200nl borde synes jeg det er fint(bedre!) bare at open-limpe med den.
Fordi :
* Du opfordrer til at flere kommer ind i potten, dvs flere der kan betale dig af med draws og par.
* Folk er mere tilbøjelige til at calle ned med selv relativt svage par, så hvis du raiser og kommer HU mod en der rammer par 8 eller 9 vil de ofte syne til river -- ikke en fordel med 6"ere. Dvs. man har ikke på samme måde mulighed for at vinde en hel masse pots UI (en af de store fordele ved at raise og få potten HU)
* Den anden gode grund til at raise 66 er deception (kan ikke lige finde et godt, dækkende dansk udtryk) -- det har ikke nær så meget vægt på et $200nl bord, det er de færreste der prøver at sætte dig på en hånd (og hvis for mange ved bordet gør det, så finde et andet). Så man har ikke på samme måde brug for at udvide sin open-limping range for at være deceptive.
Desuden kunne jeg sagtens finde på at open-limpe med f.eks. QJs eller 87s på et tilpas godt $200nl bord!
Jeg tror faktisk det er tæt på en fejl at raise 22-77 UTG på de fleste gode $200nl borde.
Hvadsigeriså?
Jeg gør det udelukkende af den grund, at det er kedeligt at spille en unraised pot ;)
Jeg openlimper aldrig i shorthanded. Jeg vil ikke folde små pp"s i EP, og derfor raiser jeg. Det samme gør jeg med AA, 87s osv.
Jeg vil tro, at det på visse nl200 borde kan være en fordel af limpe. Det kan dog aldrig være en fejl at raise en så smuk hånd som 66 :)
Jeg siger, at du siger, at alle de seje siger hæv, og jeg sagde ikke hæv, og jeg er sej, synes jeg!
Tak for svarene
Jeg bettede knap halv pot, 75$, han callede og muckede. Ved ikke hvad han havde da HH på Tain er gået nedenom og hjem :)