200$NL FR TJs i problemer

#1| 0

Bordet er meget loose med en AVG VPIP på 40 (Hvis det ellers betyder noget?).
Jeg caller PF da jeg er i position og villains raise er så lavt, desuden vil limperne højst sandsynligt også kalde.

PartyPoker - $200 NL Texas - 9 players

Starting Balances:
Hero: $265.2 <--
SB: $192
BB: $215.6
UTG: $304.6
UTG+1: $195
MP1: $198
MP2: $255.65<-- Loose Passive Passive
MP3: $253.05<-- Loose Passive Passive
CO: $190.7 <-- Slightly Loose Passive Passive
: $225.03

Hero is Button with J T

PreFlop
2 folds, MP1 Calls, MP2 Calls, MP3 Calls, CO RAISES ($10), Hero Calls, 2 folds, MP1 Calls, MP2 Calls, MP3 Calls

(5 players) FLOP: 4 5 9 ( Pot Size: $53 )
MP1 checks, MP2 checks, MP3 checks, CO BETS ($35), Hero Calls, MP1 folds, MP2 Calls, MP3 Calls

(4 players) TURN: T ( Pot Size: $193 )
MP2 checks, MP3 checks, CO checks, Hero checks

(4 players) RIVER: 8 ( Pot Size: $193 )
MP2 checks, MP3 checks, CO BETS ($50), Hero ?
Final Pot: $243

Kan jeg kalde når jeg får 1-5 ? nogen der er for et allin
med alle de døde penge?

Ved heller ikke om jeg er tilfreds med mit turn check, problemet er lidt at jeg ville være totalt committed med et bet.

Kommentarer til alle streets er velkomne

08-04-2006 19:25 #2| 0

Gætter på han har AA eller KK

08-04-2006 19:29 #3| 0
OP

samme her, søger lidt nogle kommentarer..

08-04-2006 19:44 #4| 0

Når du spiller den så passivt er du på herrens mark.

Ingen kan give dig råd, når du ikke har søgt info tidligere i potten.

Raise flop, bet turn.

08-04-2006 19:53 #5| 0

hvis du raiser flop, så er turn bettet jo faktisk et all in, det synes du godt om?, Det er calling stations alle dem der sidder bagved hero, ved ikke helt om jeg synes om så agressiv linie...

08-04-2006 19:54 #6| 0

Synes den er svær.

Better du flop og turn (og udviklingen af hånden forløber bare nogenlunde sådan som det sker i tilfældet oven over), så ender man jo alligevel all in.

Der er jo bygget en kæmpe pot, og du sidder med en udemærket handske på turn - kan et push forsvares?

08-04-2006 19:55 #8| 0

"Når du spiller den så passivt er du på herrens mark.

Ingen kan give dig råd, når du ikke har søgt info tidligere i potten.

Raise flop, bet turn."

Jeg vidste der var en grund til at du ikke spiller cash Carl.

08-04-2006 19:55 #7| 0

når du raiser floppet, får du jo tyndet ud i feltet.

08-04-2006 19:58 #9| 0

@kripke.

Lol.

Ville du ikke gøre det på samme måde.

Når man vælger at gå med i en raiset pot med JTs i position, må det vel være for at ramme et draw.

Hvis du ikke spiller drawet hårdt, skal hånden smides preflop.

08-04-2006 19:59 #10| 0

Problemet er, at ens FE nok ikke er ret stor, selvom man skubber turn, så skal villains i hvert fald kunne smide AA KK QQ handsker, og de er trods alt LPP, så det er nok ret usandsynligt.
Men hvad med river, skal den calles der, med 1:5 fra potten?

08-04-2006 20:01 #11| 0

han har 67 og du er wasted.

Bet fuld pot på turn!

08-04-2006 20:02 #12| 0

RasmusBun -

"Bet fuld pot på turn!"

?!

Har du set hvad potten er, og har du tjekket hvad Hero har af stack?

08-04-2006 20:14 #13| 0
08-04-2006 20:31 #14| 0

Mod calling stations skal dette flop klart IKKE raises. Det er langt bedre her at vente på at man rammer, og så extracte value!

Hvis folk er nogenlunde sane får du ikke call af en hånd du slår (altså, at de ikke caller med naked flush draw) hvis du skubber turn. Bedre hænder folder desuden heller ikke (måske QT e.lign. på en god dag, men generelt ikke). Derfor checker jeg.

Jeg caller river - så gode odds er sgu svære at sige nej til.

08-04-2006 20:32 #15| 0

"Lol.

Ville du ikke gøre det på samme måde."

Helt sikkert ikke. Et raise "for information" er jo pot-committing for Hero. I så fald kan du lige så godt pushe og derved sandsynligvis have mere FE. Hvis villain kalder dit flop-raise er du pot-committed på turn, og villain har self. ikke kaldt med en hånd du er foran. På turn er din FE nul.

Alle har checket til preflop raiseren, som self. byder. Du har ingen ide om 1) limpers før villain sandbagger, 2) villain rent faktisk har en hånd, in which case det er et meget åbent spørgsmål om han drysser den, 3) Limpers er beskrevet som loose, dvs. forvent at blive kaldt af rimelig spekulative holdings. Desværre slår din hånd ikke engang en spekulativ holding.

"Når man vælger at gå med i en raiset pot med JTs i position, må det vel være for at ramme et draw."

? Det er et loose bord det her. Hero kalder 5xBB i position med forventning om at resten af bordet kalder også, det giver ham effektivt mere end 4:1.
Jeg ved ikke med dig, men jeg kalder ikke her for at ramme et slim draw og derefter donere min stack i et overaggressivt forsøg på at vinde en pot. Jeg kalder for at ramme en made hand eller virkelig stærkt draw ala TP+FD, OESD+FD mm.

Edit: Jeg er enig med Hardgroves linie. Om jeg caller riveren afhænger nok lidt af mit humør. Er imo ikke en stor fejl either way.

08-04-2006 20:36 #16| 0

@kripke

Jeg er enig med dig i at hånden meget vel kan ende i et push på floppet.

MEN ! hvis kravet for at spille videre er at vi rammer en monster (draw), kan vi vel ikke retfærdiggøre at calle et 5BB raise preflop.

MVH Carl

08-04-2006 20:37 #17| 0

Preflop, flop og turn er fint spillet. River beslutningen er svær. Buddet er jo kun 1/4 af potten, men modstanderen er beskrevet som passiv og du har et par modstandere bag dig. Tror jeg hælder til et fold, men det er close.

08-04-2006 20:42 #18| 0

Hvis du er enig i, at hånden let kan ende i et push på floppet, er du ikke enig med mig. For det skal være en kold dag i helvede før jeg pusher på floppet. Så vil jeg næsten hellere tørre røv med de 200 dollars, så jeg i det mindste kan hævde at have prøvet det.

Kravet er ikke at ramme et monster draw. Kravet er at ramme, To par, Trips, Straight, Flush, TP+FD, TP+OESD, OESD+FD eller noget der minder om. Med 100BB stack kan jeg slet ikke se problemet i at kalde 5xBB preflop. Og jeg kan overhovedet ikke se, hvordan det så skal resultere i, at hele min stack skal ind hvis jeg flopper et flush draw.

NB. Carl: Blinds stiger ikke :P

08-04-2006 20:44 #19| 0
OP

@hostrup
"? Det er et loose bord det her. Hero kalder 5xBB i position med forventning om at resten af bordet kalder også, det giver ham effektivt mere end 4:1.
Jeg ved ikke med dig, men jeg kalder ikke her for at ramme et slim draw og derefter donere min stack i et overaggressivt forsøg på at vinde en pot. Jeg kalder for at ramme en made hand eller virkelig stærkt draw ala TP+FD, OESD+FD mm."
That sums it up pretty well..

Anyway, tak for kommentarerne, river blev foldet og villain viste ikke.

08-04-2006 20:47 #20| 0

So young, so weak, Yskhyr...

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar