200$NL mod LAG

#1| 0

Jeg har siddet ved bordet et stykke tid. madframer2 er LAG. Spiller vel 2/3 af alle hænder, raiser ofte, også med dårlig position. Spiller meget hurtigt, og overspiller ofte sine pocket pairs. Han har spillet elevatorpoker. Har nappet et par buyins fra sin sidemand til højre (bl.a. ved at knække esserne, ved at ramme sit set i 7´ere på river), bygget op til over 900$ og efterfølgende drysset det meste til Zieg30 og spincandale, men desværre ikke ret meget til mig.

Nogle hænder inden, har han vundet en stor pulje fra mig, hvor han rykker allin på river med jacks i hulen på et farligt board (inkl. et overkort), hvor jeg faktisk havde ham slået, men ikke kunne calle hans store riverbet.

Jeg laver et traditionelt raise med en spekulativ hånd, i håb om at købe knappen, da jeg er overbevist om at madframer caller, uanset hvad han har.

Hans raise kan betyde mange ting, men vil ofte være et pocketpair (alt fra 33 til AA) eller to høje kort.

Total number of players : 5
Seat 1: madframer2 ( $554.40)
Seat 3: Maria_DK1 ( $324.33)
Seat 4: Zieg30 ( $1044)
Seat 5: spincandale ( $413.35)
Seat 6: Scooter2oo4 ( $429.40)
Scooter2oo4 posts small blind (1)
madframer2 posts big blind (2)
** Dealing down cards **
Dealt to Maria_DK1: Q, T

Maria_DK1 raises to 5
Zieg30 calls
spincandale folds.
Scooter2oo4 folds.
madframer2 raises to 15
Maria_DK1 calls
Zieg30 folds.
** Dealing Flop ** : 9, 3, 8
madframer2 checks.
Maria_DK1 checks.
** Dealing Turn ** : 3
madframer2 bets (32)
Maria_DK1 calls (32)
** Dealing River ** : J
madframer2 bets (129)
Maria_DK1??

Normalt caller jeg ikke et potsize bet på turn med et gutshot straight draw. Men hans bet kan som sagt betyde mange ting. Jeg tror på at jeg kan vinde en stor pulje fra ham, hvis jeg rammer en J eller Q, da han ikke er bange for at overspille sine pocketpairs.

Når jeg caller turn, skal jeg vel skyde med hele stacken på river, når jeg rammer mit gincard?

26-07-2005 10:22 #2| 0

Rettelse: vrøvl, havde ikke set muligt hus...

Det er 148$ du raiser i en pot med 229$... Jo, jeg ville sige ind med det hele.

Hvis han har bare lidt af det han repræsenter med det voldsomme riverbet, så vil han calle din all-in, såvel som et halvt så stort bet.

Lugter 1/3 pot-reraise ikke også alt for meget af at du virkeligt gerne vil calles? Du er jo tydeligt alligevel commited, hvis han sætter dig all-in for resten; så hellere lede ham hen i tanker om et muligt semibluff.

Du viser i forvejen stor styrke bare ved at kunne calle, så lad ham betale dyrt for at mucke sit eventuelle sæt?

-Sædvanlig disclaimer: Jeg er ikke NL-cashgamespiller.

Mvh.
Eksplicit

26-07-2005 10:29 #3| 0

Øhrm, nu er bordet jo parret, så han kommer nok ikke til at mucke sit set.

@Gene:
Qua din linje på turn (det synes jeg dog er -meget- hasarderet, da du dels har retti dårlige potodds, dels kan trække totalt dødt), bør du pushe nu. Hvis du regner med at han ikke har ramt sit set (en LAG der checker floppet til dig efter at have re-raiset på floppet kunne godt tyde på det modsatte?), kan J"en kun hjælpe JJ, og det er bare tough luck hvis det har.

- Asger

26-07-2005 11:09 #4| 0

Hov... hehe, ja så er den lidt sværere når Gene ikke har nuts, så kan jeg bedre forstå spørgsmålet :-D

@Asger
Han kan da sagtens have lavere hus også?

26-07-2005 12:27 #5| 0

@Eksplicit:
Ja, han kan lave et lavere hus en JJJ33? Sagtens, og det synes jeg flop-checket tyder meget på. Pot-bettet på turn tyder dog nærmere på et misset AK (hvorfor bette potten når han sidder med et hus?), og det må være derfor Gene caller.
Min pointe var, at NÅR han nu har callet turn, bør han pushe river, da han KUN kan være bange for JJ, der har ramt. Alternativt skal han acceptere, at have truffet en forkert beslutning på turn, og derfor nøjes med at calle river.

- Asger

26-07-2005 15:34 #6| 0

whats the catch...? :)

Turncallet er lidt vildt syns jeg, men river er jo en drøm for dig så seføli skal der pushes? Stikker der noget under her? :D

D

26-07-2005 18:19 #7| 0

Ville selv ha´ folded turn.

Du ramme kortet du håber på, så i mine øjne er det et klart push. Hvis du ikke er klar til at pushe her, hvorfor så call på turn?

At du skubber resten af stacken burde ikke skræmme ham, og vi håber jo på et call ;)

26-07-2005 18:45 #8| 0

Preflop: Er 5 dollars dit standard open raise?? Jeg synes det er for lidt, men det er måske en smagssag.

Flop: En preflop reraiser checker flop, det stinker ofte langt væk af en floppet monster, så fint at du checker bag ham på flop, nårdu har outs til nuts.

Turn: Virkelig en skod turn!!! Villian stikker ud pot, og jeg synes det er et klart fold. Du har et tvivlsomt draw, og din T og Q er højest sandsynligt døde.

River: Mit standard spil er et call! Villian stikker ligepludselig et bet ud over potstørrelsen, og det er højest sandsynligt en monster eller et stenkoldt bluff.
Altså bliver det nok svært at få et call af en dårligere hånd.

Ps. det er svært for os andre at sætte os ind i bordets dynamik selvom du giver en fin beskrivelse. Jeg tror derfor ofte det er ens egen feeling, der gør om man raiser eller caller river.
Normalt ville man altid sige til sig selv: "jeg rammer min drømme river, og burde raise"
Min erfaring er dog at det er mindst lige så vigtigt at kigge på villian betstørrelse og sammenligne den med hans tidligere betstørrelser i ligende situationer....

Plejer han at checke flop med de høje par?? (AA, KK og QQ). Det er meget få der gør det, så mit gæt er at han har ramt et set.

Håber du fik ham :-)

26-07-2005 20:27 #9| 0

@Mandelir
Tak for en knivskarp analyse.
Jeg blev revet med at stemningen, efter villain havde købt mig ud af en stor pot lidt tidligere.
Mit turncall er en klar fejl. Det kunne have sparet mig en masse skillinger, da jeg raiser allin, villain caller og viser JJ og napper en stor pulje.

Det er lidt paradoksalt, for jeg er ved at finpudse en artikel om pot limit omaha, hvor jeg selv pointerer meget kraftigt, at man ikke bør drawe til en hånd som ikke er nuts. Det er selvfølgelig vigtigst i Omaha, men man bør heller ikke glemme det i holdem.

Fold turn havde sparet mig en masse skillinger.
Call river havde sparet mig mine sidste skillinger.

Selv om det er en LAG man spiller mod, får de også gode kort af og til :o)

Edit: mandelir, 5$ er ikke mit standard raise. Det er 7$. Sorry, det var en fejl.

26-07-2005 21:20 #10| 0

Jeg synes det kommer meget an på hvordan villain spiller. Ud fra din beskrivelse tror jeg også jeg ville have tabt det hele. Jeg vil også ofte calle turnet hvis jeg tror alle ti outs giver mig double-up. Men det beror jo på hvordan man vurderer villain. Havde han været en normal NL200 modstander ville det selvfølgelig være et klart fold på turnet, men er han typen der konstant dobler folk op med så lidt som et mellempar, så synes jeg det er et fint call.

Btw. hvad fanden betyder villian?

/pius

26-07-2005 21:54 #11| 0

@pius

Den onde.

Skurken i amerikanske film betegnes Villian

26-07-2005 22:29 #12| 0

^^ Nu har jeg undret mig over, at der flere steder blever hentydet til Villian.
Ud fra mine engelskkundskaber skulle jeg mene at det korrekte burde være Villain (eng. for skurk, etc.), og jeg ser det også brugt flere steder.

Er der nogen der kan kaste lys over Villian? Har det en anden betydning, eller kan folk ikke finde ud af at stave til Villain?

27-07-2005 00:33 #13| 0

hmmm Roger tror blot det er folk der er dårlige til at stave Villain, men point taken.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar