VILLAIN er 28/22-2.3. Han er solidt vindende over en større sample. Vi har siddet til bords et par timer, men ikke clashet det store udover at han har cold 4-bettet mig, og squeezet til den store guldmedalje, da jeg har haft position på bordets fisk.
Hans raise c-bet på river er 6% (16% turn, så han kender til det move).
HERO spiller nok noget 27/23-2.0ish. De to timer jeg har været ved bordet har jeg dog spillet 22/17-2 samt 3-bettet og squeezet ret kraftigt.
Min std linie er at check/calle river, men tror generelt at jeg misser for meget value ved at gøre det. Netop af den grund er jeg så på usikker da det ikke er et vanligt spot for mig. Endelig kan jeg slet ikke sætte ham på den store valuerange som tager pågældende linie.
Seat 1: HERO Q♣ Q♠ ($376.65 in chips)
Seat 2: VILLAIN ($423.45 in chips)
Seat 4: Monkey&lucky ($211.30 in chips)
Seat 5: anjabill ($199.40 in chips)
Seat 6: yeti1372 ($201.45 in chips)
ANTES/BLINDS
Monkey&lucky posts small blind ($1), anjabill posts big blind ($2),
PRE-FLOP
yeti1372 folds, HERO raises to $6, VILLAIN calls $6, Monkey&lucky folds, anjabill folds.
FLOP [board cards: 4♦,7♦,9♠ POT 15USD
HERO bets $11, VILLAIN calls $11.
TURN [board cards: ,6♥ POT 37USD
HERO bets $28, VILLAIN calls $28.
RIVER [board cards: 3♥ POT 93USD
HERO bets $70, VILLAIN raises to $183, HERO ???
200NL - 200bb dyb QQ på xxx-x-x raises river
Når du beskriver ham som dygtig tror jeg meget sjældent han bluffer her. Dygtige spillere har det med at tænke (måske for meget) over at deres bluffs skal fortælle en yderst troværdig historie, og det kan man vel ikke just sige dette raise gør.
Så jeg folder her jf. dine reads.
Mht. til bet river/check call fra misset draws kommer det obv an på hans aggresionsfaktor på river, men skal være ærlig og sige jeg ikke er den rette til at anbefale en default linie af de to options - men så er det godt der kommer andre til og kan gøre det.
@Jensen
Jeg har umiddelbart lidt svært ved at se, hvad han skal betale af med på river, som du slår. 1010 og JJ er vel ikke i hans range, og jeg har svært ved at se ham calle alle tre streets med 9x. Dårligere gør han det vel aldrig med. Derfor synes jeg check-call er mest oplagt i riverspottet, så du kan inducere bluffs fra missed draws.
Aktuelt tror jeg også, ligesom Jungle, at du er slået i spottet. Han er ret loose preflop, så der er adskillige hænder i hans range, som kan have ramt dette board særdeles godt (en masse connecters, one-gappers osv.), som jeg med lidt god vilje godt kan se tage denne linje. Det der kan tale imod er, hvis han er så dygtig, at han kan se, din range er relativt polariseret på river. I så fald kan han måske bluffraise et missed flushdraw, fordi du i mange tilfælde ikke har en hånd, du kan calle med.
@ Jungle
Jeg er egentligt enig med dig langt hen af vejen. Eneste der dog skewer det lidt er at en dårlig spiller ikke smider 100bb ind som et bluff, mens en god netop kan finde på det.
@ Blomme
JJ og TT mener jeg i høj grad er i villains range som jeg kan få et call af, mens det er usandsynligt at han laver dem om til et bluff på river.
Det jeg studser lidt over, er dog hvorfor han ikke raiser 2 par/sets allerede på floppet, eller senest turn, hvis det er hvad han har. Både for at beskytte mod draws, men også for at få bygget potten op.
@Jensen
Tror du ikke, villain 3-better TT og JJ 99 ud af 100 gange preflop?
@Blomme
Hvad har du tænkt dig at gøre hvis du 3b JJ-99 i det spot og bliver 4-bettet??
Antaget, at de har været dybe længe, så virker han jf. OPs beskrivelse af villain, ikke som en type, der er bange for at lave moves og spille store pots i position på trods af dybe stacks.
Mener du stadig ikke, han 3-better TT og JJ preflop? Hvis ikke, kan du så ikke uddybe dit rationale?
Mod mange bør du nok checke river. Medmindre han virkelig, virkelig er non-believer og altid caller med 9x'ish.
List løst sagt er nogle problemer ved bet at
- hans 9x nok ikke engang er favorit mod den range du kommer til river med (dog sikkert tæt på)
- han har nok ikke så mange dårligere hænder end 9x at han behøver at calle ofte, hvilket gør at du er ret skidt inde mod den range der fortsætter mod et bet såfremt han ved det.
- Det koster dig noget mere mod hans luft ift. check hvis han kan bluffe med ordentlige frekvenser.
Og sådan lidt afhængigt af ranges kan det være muligt at check-folde river mod nogle spillere, dog nok ikke ham her.