200NL 88 møder gayraise

#1| 0

FullTiltPoker Game #903639475: Table St Ives (6 max) - $1/$2 - No Limit Hold''em - 17:00:43 ET - 2006/08/16
Seat 1: BoBByBadfingers ($201)
Seat 2: Myth_Dark ($242.20)
Seat 3: TyroneBiggums ($521)
Seat 4: subatomic ($199.15)
Seat 5: LizzyFizzy ($229.35)
Seat 6: tarotcards ($358.05)
BoBByBadfingers posts the small blind of $1
Myth_Dark posts the big blind of $2
The button is in seat #6
*** HOLE CARDS ***
Dealt to Myth_Dark [8d 8h]
TyroneBiggums folds
subatomic folds
LizzyFizzy raises to $8
tarotcards calls $8
BoBByBadfingers folds
Myth_Dark calls $6
*** FLOP *** [7c 7h 3d]
Myth_Dark bets $16 (?)
LizzyFizzy folds
tarotcards raises to $32
Myth_Dark has 15 seconds left to act
Myth_Dark calls $16 (?)
*** TURN *** [7c 7h 3d] [5s]
Myth_Dark checks (?)
tarotcards checks
*** RIVER *** [7c 7h 3d 5s] [5d]
Myth_Dark checks
tarotcards bets $44
Myth_Dark calls $44

Er virkelig i stor tvivl om denne hånd. Er sikker på vi alle har oplevet det før eller siden.
Hvad gør i her og lignende siturationer?

Skurk er 25/14/3.0 over 24 hænder. Har ikke andet på ham.

17-08-2006 00:30 #2| 0

Ser ret standard ud for mig.

Der er rigtig mange på NL100/200 der klikker sådan et tørt flop "for at se hvor de står"/"cont. better du bare"?

Check/call billigt ned hvis man kan komme til det, plejer at være vejen.

Når han nu tilmed tjekker turn bagved, så man formode at han han er ude i noget skæg med en monster eller rent air

17-08-2006 00:32 #3| 0

Jeg spiller den præcis som dig.
Som Mads skriver er der mange std spillere der gayraise med air på flop
(ak,aq osv) for lige at se hvor de står.

17-08-2006 00:35 #4| 0

Tja, min umiddelbare tanke er, at du er domineret.

Derfor ville jeg helt klart vælge, at smide på river til hans bet. Dit flop spil synes jeg er fint nok med at stikke hårdt ud. Grunden til at han click-raiser dig, skyldes helt sikkert, at han skal prøve dig af. I og med at du caller dette raise - er han bange for du sidder med en 7''er.

Efter min mening er det meget forkert af dig ikke at stikke hårdt ud på turn for at indikere den styrke du reelt sidder med, nu når du har kaldt hans re-raise. Havde du budt omkring 75 på turn havde han sikkert smidt eller også var han gået all-in. (Så skulle du selvfølgelig overveje om det var de sidste $$ værd.) Men du havde vist stor styrke fremfor svaghed ved at checke.

Igen mener jeg så, at du laver en fejl ved at calle hans bud på river.

Glæder mig til at høre om den holdt - hvilket jeg med 80% sikkerhed ikke tror den har gjort. :-)

Det var bare min mening. Der er sikkert andre, som har en anden opfattelse....

17-08-2006 00:47 #5| 0

F0ld ze fl0p.

17-08-2006 00:47 #6| 0

@tbird

Dvs du mener han på turn skal bygge en pot oop mod en mand som har clicket ham på flop? Du får det til at lyde som om 88 er en monster- men alligevel vil du ik calle river?

17-08-2006 00:57 #7| 0

@Kaspernj

Nej, det ved jeg godt at den ikke er. Men hvorfor så calle hans click-raise. Hvis han ikke ønsker at spille hånden videre - medmindre han rammer en 8''er.

Ja, han bygger en pot - men viser også at han er villig til at gå hele vejen. Derfor har villian ikke andet en 2 muligheder. fold eller all-in. Da Myth, viser stor styrke.

Husk på at han sidder på BB og derfor sagtens kan calle med en hånd hvori en 7''er indgår.

Havde han 7''eren var det også helt korrekt at stikke ud på floppet for at skabe en pot. Husk på, at han bare skal call 6 i en pot på 19, altså det er ret mange hænder som er spilbare til at se et flop.

Ja, jeg taber nogle gange en pot eller to på den måde - men i længden er det super value. Da jeg kan sidder med alle slags hænder og derfor ikke afgiver et realt read.

Og i og med at der ikke er mulighed flush - så ville et raise på turn helt klart få ham til at smide alle hænder minus 33, 55 og A7. Dog vil nogle dog nok calle med overpar - men igen. Han står godt, da han vælger at calle hans re-raise.

17-08-2006 15:36 #8| 0

Han vendte et par 4 i lommen og jeg tog den hjem.
Kan godt se hvorfor den måde jeg spiller den på ikke er skide smart. Bliver for nemt presset ud uden at give modstand. Hvis han better på turn that is.

17-08-2006 15:42 #9| 0

Jeg caller river her 100/100 når han checker turn bag mig...

Jeg syntes det er fint spillet og spiller den på samme måde..

Kan måske finde på at byde et meget lille bet på turn og hvis han raiser det er jeg væk og hvis han caller putter jeg ikke flere penge i... Men check er fint og ja det er en meget træls situation at stå i...

17-08-2006 16:07 #11| 0

@tbird- forstår dig ik helt, vil du folde flop?

Hvis villlian stikker hårdt ud på turn folder jeg-men netop fordi han checker i baghånd på turn ved et ufarligt kort, er det rimelig sikkert at en std spiller ik har en super stærk hånd.

17-08-2006 16:07 #10| 0

Er det kun mig der re-raiser på det flop... hvis du re-raiser igen er det kun en hnd med 7x som caller... Så ved du lige der om du skal spille hånden eller ikke...

Er jeg helt ved siden af eller hvad?

Synes at det flopspil er lidt farligt fordi du ikke kan sætte ham på en hånd efter du caller ham..

Derfor er dit river call farligt

17-08-2006 18:03 #12| 0

@T-Bird og AlexKP

Hvad gør i når/hvis i stikker på turn og han flat-caller?

Potten er blevet rigtig stor så.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar