Unkown Villain. Samme bord som tidligere idag. Jeg har været ramt af sygt uskrub hele vejen... :)
$200 USD NL
Seat 6 is the button
Total number of players : 6
Seat 4: laca73 ( $204.50 USD )
Seat 6: PRE-VILLAIN ( $468.91 USD )
Seat 3: damster ( $214.25 USD )
Seat 2: renatohazan ( $0 USD )
Seat 1: VILLAIN ( $248.73 USD )
Seat 5: Feel_It ( $192.80 USD )
VILLAIN posts small blind [$1 USD].
damster posts big blind [$2 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to damster [ 4♥ 9♥ ]
laca73 folds
Feel_It calls [$2 USD]
PRE-VILLAIN folds
VILLAIN calls [$1 USD]
damster checks
** Dealing Flop ** [ 6♥, A♥, 2♥ ] POT: 6
VILLAIN bets [$4 USD]
damster calls [$4 USD]
Feel_It folds
** Dealing Turn ** [ 3♦ ] POT: 13
Obmorok bets [$13 USD]
damster calls [$13 USD]
** Dealing River ** [ T♠ ] POT: 38
Obmorok checks
damster bets [$44 USD]
Obmorok raises [$88 USD] <--- Wtf?
'oh dear'
damster...?
Hvad har villain og hvad gør vi?
Gerne diskuter hvorfor/om det er smartere at calle flop og turn her istedet for at raise??
damster
200NL 94s Blindsbattle
WTF? Raise flop!!
WTF? Raise turn!!
Any heart og du er toast m8! Se at få nogle penge ind samt beskytte.
Jeg caller river.
Raise floppet 3/4 af potten til fuld pot for at få value fra ♥ draws, og få at beskytte din skrøbelige hånd. Desuden skal du også have så meget value som muligt ud af villain før der falder et scarecard, så han ikke caller et bet fra dig.
Ja river er lidt klam, men jeg caller nu alligevel ret hurtigt. Dette kan selvfølgelig godt være en flush, som det sikkert er i dette tilfælde siden du poster hånden, men det kan lige så let være en TT med T♥ der rammer 3 ens på river. Det kan også let være en AAA der forventer du byder da alle draws misser.
Well, forstår godt i vil bette for beskyttelse.. Jeg hader det bare med de her semihænder mod en unkown villain... Jeg aner ikke hvor jeg er alligevel hvis han caller et flop-raise sys jeg... De her calls begrænser mine swings mod unknowns imo...
Jeg tror nu jeg tænker tilbage oz det var min førsteinskydelse at beskytte den lille flush i mellempositionen der, men som sagt max uskrub er ikke godt for selvtilliden...
JA han har selvfølgelig flushen her...
oh dear
damster calls [$44 USD]
VILLAIN shows [ 8♥, T♥ ]a flush, Ace high.
damster doesn't show [ 4♥, 9♥ ]a flush, Ace high.
VILLAIN wins $214 USD from the main pot with a flush, Ace high with Ten kicker.
Er dog stadig overrrasket over at jeg slipper med et gay-check-raise valuebet i face til sidst... Og 'kun' smider en halv stack...
:)
"De her calls begrænser mine swings mod unknowns imo..."
Nej, du mister bare value ved at spille så stærke hænder så svagt.
"Er dog stadig overrrasket over at jeg slipper med et gay-check-raise valuebet i face til sidst... Og 'kun' smider en halv stack..."
Dette er desværre ikke noget du bør være stolt over. Ja denne gang undlod du at miste hele stakken, men næste gang undlader du i stedet at få hele stakken til midten mod en hånd du er stor favorit over. Du virker desuden lidt resultatorienteret hvilket kan være "farligt" for dit fremtidige spil.
Det er btw alt alt alt for kort tid du lader denne hånd stå. Du har jo ingen respons fået? Den har ligget her på PN i knap en time og du vil allerede afslutte den? oh no
Razga,
"Og hvorfor f****n overbetter du river?!"
For at repræsentere et busted draw?
@harkAre
du misforstår... mit standard spil er raise raise og mere raise
dette er en situation hvor min dømmekraft svigter pga tilt (if u will)
og nej hvis du læser posten igennem er jeg ikke stolt.. jeg er overrasket
læs nu posts igennem ordentligt plz
Og jeg har da fået rigelig respons, så jeg bestemmer vel selv hvornår jeg afslutter hånden?
Eller er der kommet regler for det?
@Fedling
ja, præcis
Recap: Det her er ikke mit standard spil. Jeg føler mig heldig over ikke at miste mere i en ellers dårlig session...
"Gerne diskuter hvorfor/om det er smartere at calle flop og turn her istedet for at raise??"
Du spiller hånden ringe, og mister super meget value.
@Razga
Fordi jeg vil have bekræftet at jeg spiller den helt skævt... Det er da den bedste grund til at poste ik?
Men det er måske den her kommentar der thrower folk off
"Well, forstår godt i vil bette for beskyttelse.. Jeg hader det bare med de her semihænder mod en unkown villain... Jeg aner ikke hvor jeg er alligevel hvis han caller et flop-raise sys jeg... De her calls begrænser mine swings mod unknowns imo..."
men den hænger altså sammen med
"Jeg tror nu jeg tænker tilbage oz det var min førsteinskydelse at beskytte den lille flush i mellempositionen der, men som sagt max uskrub er ikke godt for selvtilliden..."
= Grunden til det første jeg skriver er min recap af hvorfor jeg spiller den som jeg gør, mens mit ræsonnement bagefter er den efterfølgende kommentar...
Gir det mening?
Det er direkte dårligt ikke at buste her.
Raise flop.
Raise turn.
Rest river.
Mickey
"Og jeg har da fået rigelig respons, så jeg bestemmer vel selv hvornår jeg afslutter hånden? Eller er der kommet regler for det?"
Selvfølgelig er der ikke det, du bestemmer selvfølgelig selv hvornår du poster resultatet og slutter diskussionen af hånden. Du havde dog næsten ikke fået nogen svar så hvad skader det at lad den stå lidt? Det virker bare ikke som om du er særligt interesseret i respons til hånden, to svar kan umuligt have været fyldestgørende. Så post i den korrekte kategori i stedet for at spilde vores tid "plz".