Villain er relativt unkown til mig, men han virker meget fishy. Han spiller kun et bord og ser RIGTIG mange flops. Kan gayraise preflop med any 2 - både goodies og crappies... Jeg har været relativt aktiv ved bordet, men er ikke fanget i et bluff eller andet skæg...(endnu) :D
$200 NL Texas Hold'em
Seat 6 is the button
Total number of players : 6
Seat 1: HERO ( $294.76 )
Seat 2: kykadykoy ( $91.40 )
Seat 3: saintfish ( $212.85 )
Seat 4: Wave_X ( $198 )
Seat 5: VILLAIN ( $236.02 )
Seat 6: kapowful ( $106.50 )
HERO posts small blind [$1].
kykadykoy posts big blind [$2].
** Dealing down cards **
Dealt to HERO A♣ K♣
saintfish folds.
Wave_X folds.
VILLAIN raises [$4].
kapowful folds.
HERO raises to [$14] <-Der skal nogle skillinger i her ik?
kykadykoy folds.
VILLAIN raises to [$26] <-Man kan ikke skubbe eller folde vel?
HERO calls [$26].
Jeg tror nu at han har en hånd. Sandsynligvis TT+ eller AQ+
** Dealing Flop ** K♦ 5♣ 2♦ - POT 54
HERO checks.
VILLAIN checks.
Hm.. Slowplayer han nu eller hvad? Hvor sandsynligt er det med preflop bettingen mener i?
** Dealing Turn ** 2♣ - POT 54
HERO bets [$50]. <- Okay jeg picker flushdraw og husdraw op. Nu skal der vel bettes..? Eller hvad?
VILLAIN raises [$100].
HERO...?
Okay... Skubber vi bare og går broke her, hvis han sidder med KK eller hvad?
Kan vi calle de 50 og hvad gør vi i så fald på river?
damster
EDIT: POTSIZES
200NL AKs i SB
Det ville være cool, hvis du gider forklare dine tanker Alex...? Ellers kan jeg ikke rigtig bruge din kommentar til noget...
damster
Du har sikkert ingen FE på turn, derfor se om du kan rammer river med en ♣
Ja det er sandsynligt han har dig tied eller har KK-AA, har han det bliver han betalt af pga. vi comitter os på turn... Udover det KAN det være han er i skæg og hvis de 5% er der skal han få lov til at prøve igen på river...
Ingen grund til turn push, de hænder der caller ender du alligvel all in med på river det eneste du får væk er TT-QQ og en der er ude i skæg...
Bedre?
Efter jeg har tænkt over det, hvis river blanker skyder jeg 10$
Kan man få uddybet, hvorfor vi ikke skubber turn hvis vi alligevel committer os? Han har trods alt $114 tilbage, så med den FE der end måtte være, er vi vel glade for at tage ned nu?
Jeg kunne i øvrigt godt tænke mig en kommentar eller 2 til Hero's preflop reraise. Jeg kan godt se fornuften i det, men føler mig lidt klemt i den situation pga. positionen. Hvor stor en forbrydelse er det at calle den i stedet?
fra Alex "Ingen grund til turn push, de hænder der caller ender du alligvel all in med på river det eneste du får væk er TT-QQ og en der er ude i skæg..."
Præcis af samme årsag skal han ikke skyde AI på en klør på river i den her hånd.
Villain har enten en stærk hånd vi ender all in med på river, eller en svag hånd som han kan slippe.
Villain betaler kun med de hænder han alligevel selv vil valuebette (AA, AK + KK), og er han i en ren skæg (eller mindre pocket par) så får man ingen skillinger.
Gå i check/call på river i den her (evt. check/raise AI ved klør)
Hvad med floppet i øvrigt?
Skal man muligvis leade og folde til et raise? Og gå i check/call mode, hvis han bare caller der...?
Klaphat og jeg har udstik på Villains holdings.
Så du må gerne kontakte mig med svaret :-)
Ad, grim hånd..
Preflop reraiser jeg også 10/10 når villain minraiser, og vi ved at han gør det ofte. Man mister meget value ved at coldcalle preflop. På floppet er det lidt forskelligt om jeg leader eller checkraiser. Hvis villain er agressiv, vil vi se et bet fra TT+, men sandsynligvis et fold hvis vi leader, hvorfor et C/R AI er en mulighed.
Mod en passiv villain vil jeg nogle gange leade, da vi stadig ser calls fra TT+, og vi ved vi med rimelig sikkerhed er slået hvis vi får mere action.
Som spillet overvejer jeg seriøst at folde turn. Se på villain linie: minraise, min 4-bet, CHECK flop, minraise turn uden at nogle draws har ramt.
Dette er så godt som ALDRIG TT-QQ, og rigtig ofte KK+. Vi ser selvfølgelig AK nogle gange her, men jeg mener vi trækker rigtig tyndt.
Da vi har AK, ser vi AA oftere end KK her, og med 9 flush outs og 2 hus outs, har vi næsten implied til at trække hvis han har AA. Desuden trækker vi gratis kort mod andre AKs.
Dog har vi grimme reverse implied mod KK på en ♣ river.
Den er meget marginal, men jeg synes et fold er okay, da hans linie skriger styrke fra en donk IMO.
Et par spørgsmål:
1) Hvordan er villain donket? Preflop siger hans minraises det jo lidt, men hvordan har han spillet postflop?
2) Hvordan skal HH læses? Er pot $54 på flop & turn? Synes det er lidt i overkanten at bette fuld pot på turn, når flop er gået c-c, men det er detaljer, og vel meget individuelt. Et mindre bet giver efter min erfaring oftere calls fra TT-QQ, og med et kort tilbage, og c-c på flop er vi ikke så bange for et flushdraw.
"Klaphat og jeg har udstik på Villains holdings."
Hvilke bud? Jeg er 50+ % på at villain holder AA. Damster caller, og spiker en K/♣ på river, villain betaler :)
@Rooger
ad 1) Ja, hans betting er helt væk. Han aner meget lidt om odds er min vurdering. Han er den type der better min raise 2$ ud i 20$ pots med flushtræk og så caller fuldt potbet bagefter. Jeg har desværre ikke set ham gayraise så sent i en hånd postflop før - det ville ellers have været lækker info :D
ad 2) Det er fra party - så det er det samlede bet foran spilleren der skrives. Mit turnbet kommer nok lidt af (ergo det fik lidt for hurtigt :D) at jeg missede mit check-raise på floppet... Det var det jeg ville med mit check og jeg var overbevist (over 100% :D) om at han ville skyde efter preflop bettingen... Der skulle bare mønter i nu... Så helt enig med at et mindre bet 1/2-2/3 ville være meget bedre her...
Rooger
Der er lidt dilemma over det nu, ikke? Vi raiser preflop i forventning om, at vi er bedst. Vi får så lige nøjagtigt det flop som normalt er ønskeligt. Nu ender vi alligevel med at diskutere fold på turn fordi villain gør modstand.
Hvordan er det i denne sammenhæng -EV at coldcalle preflop for ikke at bygge for stort ude af position?
Er andre enige i Rooger's betragtning?
@tussen:
Jeg mener reraiset preflop er standard 10/10. Hvis du ikke reraiser AKs, er din RR range simpelthen alt for tynd, især mod en spiller der minraiser light.
Det er ikke -EV at kalde preflop, det er bare mere +EV at reraise end at calle. At det gør nogle hænder sværere at spille, må vi tage med hvis vi vil maksimere vores profit.
Hånden udspiller sig som den gør, fordi villain reraiser preflop, floppet bliver spillet som det gør og bordets tekstur ser ud som det gør.
Vi bliver reraiset for 50xBB på et parret bord, med ingen åbenlyse draws der har ramt, og en donket villain der har 4-bettet preflop, for derefter at checke et 2-flush flop.
Der er sikkert nogle der vil være uenige i min linie, og mene det er for weakt, og det er udelukkende rent empirisk betragtet (og dermed muligvis en kende resultatorienteret), men hver eneste gang jeg har set en linie som denne, er det fordi villain er meget stærk. Vi vil selvfølgelig se skæg fra villain nogle gange, og siger også den er marginal, men udfra mine egne erfaringer på dette niveau, med en linie der ligner villains, mener jeg et fold kan være på sin plads.
@alle
ja, mener heller ikke jeg vil ændre på preflop bettingen.. Mit problem var dog alligevel at jeg egentlig ikke anede, hvor jeg var i hånden mod villain - dårlig ide... :D
Større donk (end ham :D) som jeg er, gør jeg naturligvis det dummeste og skubber turn her... Flot damster når jeg endda også at sige til mig selv, men for sent...
HERO is all-In [$218.76]
VILLAIN calls all-In [$110.02]
** Dealing River ** 2♥
Vilain shows K♥ K♠ a full house, Kings full of Twos.
HERO shows A♣ K♣ a full house, Twos full of Kings.
HERO wins $58.74 from side pot #1 with a full house, Twos full of Kings.
VILLAIN wins $470.54 from the main pot with a full house, Kings full of Twos.
...takker for alle svar... so far...
MEN lad os sige jeg caller hans turn bet... Hvordan ser spillet på river så ud da 2eren rammer?
damster
EDIT: Tillægsspørgsmål