200NL Allin preflop KK dyb

#1| 0

***** Hand History for Game 5749246521 *****
$200 NL Texas Hold'em - Thursday, March 08, 20:26:37 ET 2007
Table Jackpot #1306723 (Real Money)
Seat 4 is the button
Total number of players : 5
Seat 4: Treeshurt ( $568.90 )
Seat 5: NiceRuler ( $194.45 )
Seat 6: DonDonk ( $496.70 )
Seat 2: luckygohppy1 ( $135.20 )
Seat 1: SSNL_balla ( $191 )
DonDonk posts small blind [$1].
SSNL_balla posts big blind [$2].
** Dealing down cards **
Dealt to DonDonk [ K K ]
luckygohppy1 folds.
Treeshurt raises [$8]
DonDonk raises [$26]
SSNL_balla folds.
Treeshurt is all-In.
DonDonk ?

Han er virkelig solid og ser ham som en af de rigtig gode spillere på 200NL. Han forstår potkontrol, spil af høje pocket pairs OOP og en masse andet. Han er dygtig. Han spiller TAG
Tror han ser mig som det samme. Der har været en donk ved bordet tidligere og sprøjte voldsomt. Han har lige forladt så bordet er så småt ved at gå i opløsning.

LÆG MÆRKE TIL STACKSIZES!

09-03-2007 02:45 #2| 0

Betaler ham af når han viser raketterne op :-)

Folder never ever K-K i det her spot på et shorthanded bord, uanset hvor stram og skarp han er.

/Kimo

09-03-2007 02:54 #3| 0

Vend den om Myth !

Hvis han ser dig som du beskriver, hvorfor så skubbe hele stakken ind med den bedst mulige hånd i dækket ?

Det er sgu da at smide value ud af vinduet !!!

Med rockets bør det vel forsøges at gå over toppen her og så få dig til at lave HANS move ?

Instacall, sgu for scared at lægge sig her IMO

/Kimo

09-03-2007 02:57 #4| 0

En rigtig god spiller rastapusser ikke AA her - jeg caller og regner med at se AK eller misclick tilpas mange gange, selvom han selvfølgelig har AA aktuelt.

09-03-2007 03:22 #5| 0

er enig med ovenstående om at det er -EV at folde kk. Du skal være 112% sikker før det er +EV at folde KK.
Tror personligt at han sidder med QQ måske eller måske JJ.

09-03-2007 05:42 #6| 0

Hvis dit read er korrekt er der no fucking way han laver det der med andet end AA. Tror det er det nemmeste KK fold pre-flop jeg nogen sinde har set (ikke at det nogen sinde er nemt).

09-03-2007 05:59 #7| 0

Enig med BB. Givet dit read folder jeg.

09-03-2007 13:15 #8| 0

Cant even dream about folding KK preflop in a cash game with only two people involved, tournament is another thing. If he has AA then its just to accept, its poker.

QQ for an example are easy to fold here, for me at least, since an AK will have you dominated by two cards.

I think he has my hated JJ hand and are happy to collect what ever is already there.

Call and smile!

09-03-2007 13:31 #9| 0

Enig med David og Turbo.

Kæmpe easy fold. Kan end ikke forstå du overvejer det.
En god TAG på NL200 er ofte set lave dette move med AA. (egen erfaring)

Følg dit read på ham og smid den. Nægter at tro på det er AK eller JJ/QQ.

Til mucken med dem og pral overfor vennerne med du har foldet kongerne preflop ;-)

God weekend

09-03-2007 13:33 #10| 0

Fint fold spot, jeg ser ham heller ikke gøre dette med andet end AA (at det så er hovedrystende ringe er en anden sag)

Mickey

09-03-2007 13:56 #11| 0

"Kæmpe easy fold."

Arhhh, come on!!

"Han forstår potkontrol, spil af høje pocket pairs OOP og en masse andet"

Har han AA i pos, mod en dyb spiller der reraiser, hvorfor h...... skulle han så reste her???

Et vigtigt element er dog hvor ofte og med hvilken range du reraiser preflop generelt...?

09-03-2007 14:12 #12| 0

Jeg caller den selvfølgelig. SÆtter ham på bluff eller AK haha

09-03-2007 14:29 #13| 0

Det er et meget nemt fold.

Jeg synes specielt det er morsomt med alle dem der skriger call og efterfølgende understreger at villains play ville være helt horribelt med
AA!! Med så mange spillere der caller her med KK for 2½ buyinn, vil jeg da vende den om og kalde det er superplay, som jeg da tilsyneladende skal til at
overveje oftere i disse situationer :-) Myths reraise-range skal faktisk være ret bred for at dette move ikke er +EV for villain, hvis man altid caller med KK.

Jeg tror også man skal også tænke lidt på psykologien. Villain har fået 1½ buyinn fra en gavmild donk og kommer pludselig i denne situation med AA og tænker
at det værste der kan ske ved at gå all-in er at nøjes med at vinde 26$, mens han kan være heldig at hans modstander mener playet ser så
vanvittigt ud, at han caller på KK eller måske endda dårligere.

I min bog har han AA eller et fejlclick i denne situation og jeg ved godt hvad jeg vil satse på her. JJ eller QQ er rent drømmeri at sætte ham på.

/Anders

09-03-2007 14:34 #14| 0

Det er sgu da ikke et meget nemt fold. Sys seriøst i er for tight i jeres analyse. Han har second nuts og hvorfor kan han ikke sættes på bluff? eeler bar et mindre par. Det er som om folk tror at man altid er slået fordi vildanden går ind med stakken. Et fold er da udelukket

09-03-2007 14:41 #15| 0

@ Polakken og andre...

Lad os vende den om engang. Vi ved han er sane - ligesom os selv. Og pludseligt bryder han linien 300% mod en anden sane.
Ja, meget få kan lave dette move, bevidst, men hvor mange er jer herinde, kan få jer selv til at bryde jeres faste mønstre som ovenstående...?
Og måske endda specielt med AA, hvor man mister sindssygt meget value 9,9/10 gange...

Er den spillet på party...? (missclick all in er meget lidt sandsynligt de fleste steder - specielt på party...)

09-03-2007 14:44 #16| 0

Jeg drysser også her...

På samme måde som i siger at "ingen" sane spiller gør dette med AA, så er det endnu mere sjældent, at en sane spiller gør dette med AK, QQ etc..

Det eneste jeg ser muligt her er et misclick, men det tror jeg nok han har sjældnere end AA.

/Mikael

09-03-2007 14:45 #17| 0

Hey Myth,

kan ikke rigtigt se ham lave dette move med andet end AA, med mindre han er ekstremt træt af dig.
QQ ville han ikke skubbe, fordi han ved, at han kun får betaling af bedre hænder. Det samme gælder vel egentlig for KK.

Tror bare jeg skriver "NH FISH", åbner en ny beer, går på instant-tilt, og smidder den i mucken

09-03-2007 15:00 #18| 0

And i HAPPILY give him my dollars to see his hand.....any day of the week, but hey maybe thats why am not a proo!

Even if he got AA, so what? Clashes like this one need to face. Plain fact. In tournament depending on where we are and size stack i can fold my boys but here in a shorthanded game, never.

I even bet my cloths!
anna

09-03-2007 15:32 #19| 0

Jøses, i får muligheden for at komme AI super deep, med deckets næstbedste hånd preflop, i spiller imod en sane spiller der imo ALDRIG vil lave så tosset et move med AA

Instabetaling, se ham flippe rag op, skriv oops, ty >-\\\\\o> i chatten, se ham reloade og bust ham 4-5 gange inden han smutter

Verdens nemmeste fold af KK? Hvis man ikke er parat til at involvere sin stack preflop med KK i cash så spiller man dælme for scared

09-03-2007 15:48 #20| 0

Generelt synes jeg snakken om hvorvidt man er scared eller ej er helt irrelevant her. Det er jo kun et begreb der gælder i forhold til
situationer der opstår med en vis hyppighed. Hvis han havde gjort det 4 gange tidligere i samme session var situationen naturligvis
helt anderledes. Det er bare ikke tilfældet.

Alle jer da caller med her og siger at villain er idiot hvis han smider en masse value ved at gå all-in her med AA må da kunne se hvor meget
i modsiger jer selv. I er jo netop med til at gøre et allin på AA til en fed forretning med jeres call. Hvor mange buyins vil i så calle med når i har KK mod en TAG der moser? 3, 4, 10 eller uendelig. Vi er jo forlængst over den grænse hvor villains allin giver nogen mening uanset hans hånd. Det kan vi nok hurtigt blive enige om. Har han AA mister han value og har han alle andre hænder er det en bluff der er helt vanvittig.

/Anders

09-03-2007 15:56 #21| 0

Fold!

09-03-2007 16:01 #22| 0

@MetalMania

Har da ikke noget med at være scared at gøre.

Hvis det var NL 25 eller 50 havde jeg sikkert osse kaldt og håbet på at ramme mine 20%.

Når man spiller NL200 har man IMO som regel ok styr på spillet og jeg synes det er et perfekr move med AA. Netop, som det osse gir sig udslag ved herinde, der simpelthen ikke vil sætte ham på AA.

Til jer der vil call - ryk ned i limit hvis det er muligt!!!

09-03-2007 16:06 #23| 0

Du ved jeg smider Myth.

09-03-2007 16:10 #24| 0

@ Hilda

zzzz...zzzz

09-03-2007 16:12 #26| 0

Call og ram kongen! Det plejer jeg.

09-03-2007 16:12 #25| 0

To hænder man kan betale sådan et bet af med, AA og KK, nu har vi, desværre for os, den næstbedste af de to, men derfor mener jeg stadig den skal betales af 11/10 gange...

Hvis han har AA, so be it, men, imho stadig total spild af EV at smide KK preflop i et cashgame, så skal der være en dynamik der er noget heftigere end et HU 3-bet AI

Hilda - NL200 er og bliver stadigt et lowlimit spil, ja, der er gode spillere, men så er det altså heller ikke større

Insta call

09-03-2007 16:14 #27| 0

Madridista - Og hvis han spiker sit A til AAA på turn så rammer vi bare tilbage igen på river med endnu en K ;)

....luckbox :D

09-03-2007 16:16 #28| 0

@Jungleras
Like 4 stjerner?

@MetalMania

Ja det er vel lowlimit og spiller selv NL200 og har set dette move lavet flere gange og har selv callet flere gange og stort set hver gang er jeg løbet ind i AA.

Prøver bare at dele MIN erfaring så andre ikke behøver at begå de samme fejl.

09-03-2007 16:21 #29| 0

Folder her, kun fordi det treeshold...men afslør lige hånden på et tidspunkt, kunne være brugbar info på treeshold.

09-03-2007 16:23 #30| 0

Hilda - Ikke ment for at gøre dig prinsessefornærmet ;) synes bare det er for weak at folde KK preflop i sådan en situation, det er imo dårligt spillet, så skal man virkelig ha et mere end almindeligt solidt read for at folde, kan ligeså vel være en spiller der har fået en hjerneblødning og pludselig skubber indover med AKs eller hvad ved jeg (missclick?)

....dumt fold imo, ligesom det vil være dumt at skubbe stacken til midten med AA, et move jeg synes lyder usandsynligt når vi snakker om en sane dygtig villain der kan finde ud af at spille poker, han får kun call fra en hånd udover AA, og det er KK - ihvertfald når man gør det imod spillere som MD :) - hvilket han så ikke engang fik her...

09-03-2007 16:30 #31| 0

@MetalMania

Jeg er skam ikke fornærmet på nogen måde ;-)

Det er jo tilladt at være uenig.... men har osse til tider skubbet med AA på NL200 og tro mig... det er ikke kun AA/KK der caller.
Folk sætter jo netop ikke en mand der skubber på AA, da man normalt vil spille den mere blødt for at få value ud af den.

Synes det er perfekt spillen af villian såfremt han har AA.

09-03-2007 16:35 #32| 0

Jeg har sick ofte set villains på NL50, NL100 og NL200 reraise et ustyrligt beløb PF med AA, og jeg synes vitterligt ikke der er nogen grund til at smide 250bb's væk her, weak/fornuftigt spil, bedøm selv?

Hvis Myth har vist tendenser til at tyrecalle tidligere, så er det endnu en grund til at et push er godt - Hvis Myth reraiser ham light, så caller han alligevel ikke et 3-bet til ~90-100 stykker, så de gange hvor Myth reelt set har KK (måske endda QQ?) så ryger hans mønter i 80% af tilfældende over til Villain.

Jeg synes det lyder som om de fleste "instacall ellers er du weak" kommentarer glemmer at ikke snakker std. 100bb's, men 250bb's.

Mickey

09-03-2007 16:38 #34| 0

@Hilda

"Til jer der vil call - ryk ned i limit hvis det er muligt!!!"

"har set dette move lavet flere gange og har selv callet flere gange og stort set hver gang er jeg løbet ind i AA"

:o)

09-03-2007 16:38 #33| 0

Lyder sick, men jeg tror sku jeg smider her...

Troede aldrig jeg ville blive så weak jeg ville kunne smide KK i cash, men her tror jeg sku spottet er fundet :)

09-03-2007 16:41 #35| 0

Fold. Polakken siger egentligt det hele i det han har skrevet.

Hvilken hånd skubber en sane spiller ellers med de stacks, og med risiko for at den hånd Hero har er AA, og han dermed smider hele stakken til ham.

De vil være direkte dumt at prøve at stjæle 37USD med risiko for at miste ca. 600, så jeg siger AA, og et godt move med dem tilmed.

09-03-2007 16:43 #36| 0

Hey drenge og piger.
Jeg timede ud og den blev foldet.
Er stadig i tvivl om det var det rigtige.

Folk er godt nok delt om denne hånd.

09-03-2007 16:44 #37| 0

"De vil være direkte dumt at prøve at stjæle 37USD med risiko for at miste ca. 600, så jeg siger AA, og et godt move med dem tilmed."

Såvidt jeg ved 3-better Myth ret light, og det er at lade ham slippe for billigt at mose her, eftersom han formodentlig folder alle hænder, og kun caller med KK (hvis han overhovedet caller med KK)

Det virker nærmere som en scared villain der ikke vil spille en 500bb dyb pot med overpair.

Mickey

09-03-2007 16:54 #38| 0

Mickey det var også sådan jeg så det.
Det move virkede netop som om han ikke ville spille rigtig dybt spil med et overpair.

09-03-2007 16:57 #39| 0

@sunedh

Hvis du læser min tidligere post vil du se, at jeg til sidst slutter med: Prøver bare at dele MIN erfaring så andre ikke behøver at begå de samme fejl.

09-03-2007 17:07 #40| 0

måske var det Bill Fillmaff der sad med K-J off

09-03-2007 17:30 #41| 0

i might be darn stupid, i agree, lol
But,, even if am 100% sure he got AA would call, i actually would, in a cash game that is.
A

09-03-2007 17:38 #42| 0

Hvorfor skriver du egentlig altid på engelsk, c4queen?

09-03-2007 19:12 #43| 0

@C4Q

First of all if you are calling with KK here in a cash game you also have to call in a tournament - any day. Tournaments are more donkish than cash games and you have a limited time to gather your chips. This would be a super easy call in a standard 100BB deep tournament.

(hold op med at skrive på engelsk - det fovrirrer mig).

@Alle

Men i et cash game, hvor man sidder overfor en sane villain, så er dette LANGT oftest et move han laver, fordi han gerne vil lukke hånden. Specielt når dette sker, mens de er så deep stacked, er det plausibelt at tro, at han ikke ville spille en stor pot med AA, men ville være tilfreds med at tage puljen her og måske endda få et call fra KK engang imellem.

Jeg syntes dog der er en interessant holdning her omkring dette spot. Argumentet fra folk der vil betale lyder til at være: "En sane spiller gør ikke dette med AA, så derfor skal der insta-calles".

Af dette kan jeg altså udlede, at i vil betale et praktisk talt uendeligt antal BB af i denne situation? Han kan jo ikke have jer slået.

Hvad med 1.000 BB? 2.000BB?

Insta-call?

/Mikael

09-03-2007 19:30 #44| 0

Caller aldrig den her for 250BB i cashgame.

Når hero har spillet stramt, er det muligt Villain kun har set eller opfattet hero gøre dette med QQ-AA og derfor utroligt dumt (og dermed uden for sin linie) at reraise allin med dårligere hænder og endda hænder i den lave del af hans range.

Alle situationer er forskellige men selv for mindre stacks og mod dårligere spillere, siger min statistik i PT at de gange jeg har været allin preflop med KK har jeg været bagud de fleste gange, dette naturligvis for cashgame.

Fordelen for villain er at han kun forventer mulige calls fra KK QQ AK altså hænder han har crushed.

09-03-2007 19:45 #45| 0

Fold...

09-03-2007 19:56 #46| 0

Lad os vende den om.

Hero kommer ind med et bet der viser styrke, så Hero's hand range er til en vis grad indsnævret.

Hvis vi antager at Villain ikke har AA eller KK (ikke så sandsynligt), må det mest sandsynlige være en par der måske hedder QQ (AK er vel ikke pokkers sandsynligt at lave det move med, er det?). Således er der helt random 50 kort i dækket som Villain ikke kender. Dette giver ca 1 pct sandsynlighed for at Hero har AA eller KK. Da rangen yderligere er indsnævret med Heros reraise før flop, så er 6-7% sandsynlighed for at det er AA eller KK vel ikke helt skæv. Hvis Villain nu går all-in skal han altså have odds 16 for at skubbe, da han må formode at han kaldes af AA eller KK (omend han så ikke gør det i dette tilfælde).

560 ind i en pot på ca 35 giver odds 16, så det er ikke helt skæv det move, men spørgsmålet er om man har lyst til variansen i sådan et bet, samt lige når at regne ovenstående igennem.

Jeg siger stadig AA, til nød KK der ikke vil se et A høj flop.

09-03-2007 20:31 #47| 0

C4Queen er svensker

Synes det er helt i orden han/hun/den skriver på engelsk.

Ang hånden så ved jeg sgu ikke hva jeg gør. Men tror desværre jeg ofte kommer til at calle, da jeg har møjt svært ved at lægge KK preflop.

09-03-2007 21:07 #48| 0

@DanTheMan
ok, i tried write in swedish but then people complained and didnt understand. But your right its a danish forum, i shouldnt write at all. I do silent railbirding instead from now on, is that ok with you?

@Razga
Han/Hon/Den+ LOL...Its a she- for sure, 100%. ;-)

anna

09-03-2007 22:03 #49| 0

Bliv du bare ved med at skrive i forumet C4, tror bestemt ikke folk har noget i mod det, ingen grund til kun at railbirde. Jeg forstår bestemt nemmere dit engelske end svenske.

Selv svenskere er vel velkomne hos pokernet :)

gl

09-03-2007 22:11 #50| 0

Selvfølgelig er svenskere velkomne. Bare de ikke snakker svensk :-)
Fortsæt gerne på engelsk, C4.

09-03-2007 22:17 #51| 0

@C4

Nej nej, fortsæt bare... Jeg kan jo bare lade være med at være sådan en muppet og gå i "engelsk mode" så snart jeg ser et engelsk udtryk :-)

/Mikael

09-03-2007 23:22 #52| 0

"Hero kommer ind med et bet der viser styrke, så Hero's hand range er til en vis grad indsnævret."

Jeg forestiller mig Myth's 3-bet range er ret bred, så jeg forventer ofte at se en SC, TT+ (måske endda 88+?), AK, AQ etc ligeledes.

Mickey

09-03-2007 23:41 #53| 0

Men så er den også indsnævret til en hvis grad, ikke? :-)

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar