200NL. AQ reraises paa AJ6r i 3-bet pot.

#1| 0

Pænt standard spot, men efter en uges sygdom, og dagens første 600 hænder solidt stuck, så var hovedet ikke helt på toppen til at finde ud af dette spot.

Hero er 25/20-2.0. 3-bet % på ca. 8-10% alt efter hvilke stats Villain har på mig.

Har kun 300 hænder på Villain som spiller 28/19-4.1. Grunden til mit 3-bet er at han har ca samme 27% raise 1st in fra alle tre positioner udenfor blinds, og de 13 hænder hvor han er blevet 3-bettet, ser han ud til kun at folde 50%.

Hvad gør vi på floppet, og kan vi kalde for at folde turn, eller er det bare et spørgsmål om hvordan vi får stacks ind? Mine tanker er at han har meget få AK, AJ, AA, JJ, 66 hænder i sin range af gode grunde, så han repper rigtigt stramt. Men, det er også de færreste raiser her på en ren airball.

Seat 10 is the button
Seat 1: HERO ( $201.00 USD )
Seat 2: REG1 ( $401.30 USD )
Seat 7: VILLAIN ( $191.00 USD )
Seat 9: REG2 ( $201.95 USD )
Seat 10: DONK ( $85.42 USD )
HERO posts small blind [$1.00 USD].
REG1 posts big blind [$2.00 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to HERO [A, Q ]
VILLAIN raises [$6.00 USD]
REG2 folds
DONK folds
HERO raises [$21.00 USD]
REG1 folds
VILLAIN calls [$16.00 USD]
** Dealing Flop ** [ J, 6, A ] POT 46USD
HERO bets [$23.00 USD]
VILLAIN raises [$46.00 USD]
HERO ???

Villain har eff 133USD bag.

14-05-2011 20:24 #2| 0

autostackoff!

Spørgsmålet er bare hvordan vi gør det? Om det er checkcall ned eller om vi shover indover. Hvis han raiser 2pars/sets her så får vi en ret solid note, omend det ville være ret skidt at gøre det her når du 3b 10%. Tror langt de fleste raiser her med air på et Ahigh board, hvilket bringer mig hen til at Villian ikke har så meget handreading skills.

Jeg caller og checker turn og regner med at han skyder videre så vi kan shippe indover.

14-05-2011 21:34 #3| 0

Flat er den bedste option. Der er meget få kort vi er bange for. Det er en way ahead/ way behind situation. Giv ham en chance for at bluffe sine penge væk.

14-05-2011 22:14 #4| 0

Shove eller call/call, afhængig af hvordan du har planlagt at spille ham i RR pots i fremtiden.

14-05-2011 23:30 #5| 0
OP

Arh, der er vist heller ikke meget at være i tvivl om. Men, efter at være startet måneden solidt stuck på de første 4k hænder, tage en uge i sygesengen, og herefter smide 13-14 oplæg på 1700 hænder i dag, og have ovenstående hånd som noget nær det eneste jeg kunne bare overveje et fold ca 2%, så er det nok bare up-hill.

Vi kom ind på turn, og han viste AJ.

Nogen som kan anbefale en mental-coach (helt seriøst)?

15-05-2011 00:32 #6| 0

Du kender dem sikkert, men i tilfælde af at du ikke gør kan nedenstående måske hjælpe dig omkring det mentale aspekt;

Serien "The eightfold path to poker enlightenment" af Tommy Angelo på deucescracked.

Bog: The poker mindset

15-05-2011 01:08 #7| 0
OP

Kunne jo starte med at sige at jeg har kigget på Tommy Angelo, men Elements og Poker virker sgu' lidt for spacy hver gang jeg åbner den.

Derudover har jeg kontaktet Sam Chauhan (Bøndings coach), samt er igang med hans lidt ældre (2007) bog (Mind's Power Unleashed). Jeg tror at han har fat i noget af det rigtige, men det koster ikke bare stakken, men lige en sjat mere.

Derudover skal jeg have købt Jared Tendlers nye bog. Jeg er dog lidt i tvivl om det er det rigtige han har at tilbyde, da jeg ideelt set gerne vil have noget som rækker ud over pokeren.

15-05-2011 02:30 #8| 0

Altid nederen situation, kan anbefale at køle lidt ned for pokeren og se nogle alm. poker videoer. Ikke så meget for at lære noget nyt, men bare for at sikre sig, at éns tankegang ikke er helt væk og måske få justeret et par ting.

Få nogen til at sweate dig for at formulere tankerne til bunds live og modvirke tilt. Evt sweat andre.

Mindset-wise vil jeg anbefale, at du alligevel læser Elements of Poker og chiller til The eightfold path to poker enlightenment mellem sessions.

15-05-2011 02:49 #9| 0

På dette board synes jeg check flop og kald ned er sexy.

15-05-2011 03:18 #10| 0

Jeg tror ikke en std. nl200 villian er i stand til at udnytte b/f på floppet. Han vil call et street med Ax, KK og QQ, folde skrald og raise bedre.

Tror du taber en del $ ved at stackoff mod en random TAG på nl200 i det her spot.

Kan ikke rigtig lide c/c, da det er virkelig marginalt hvor mange air hænder villian har i det her spot, og vi kommer stadig til at tabe en del når vi stacker af på den måde.

16-05-2011 01:29 #11| 0

@becks
C-better du hele din 3B-range i dette spot?
Hvilken calling-range ville du tildele ham preflop?

16-05-2011 02:56 #12| 0

Kan folk lige forklare hvorfor de gerne vil shove flop? Er det kun for fremtidige pots (lyder det på Turbo til)?

Personligt kan jeg ikke se vi har ret mange andre options end at kalde.

16-05-2011 03:51 #13| 0

Nej jeg c-better ikke 100%.

Tror der er en overvægt af par + AJ,AQ,AK + random crap han caller med.

Min kommentar var egentlig mest for at være lidt på tværs, når vi 3-better her bliver det nok ret svært at komme væk.

Men mod modstandere jeg ikke har mere info på end det her vil jeg nok ikke 3-bette preflop.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar