villain er 19/15/2, rimlig tør, og ikke specielt aggressiv.
hero har spillet 19/16/5
SB ($373.46)
Hero ($205)
UTG ($99)
Button ($136.85)
Preflop:/ Hero is BB with Q♦, K♥.
2 folds//, SB raises to $6/, Hero raises to $22/, SB calls $17.
Flop:/ ($47) T♠, K♠, 2♠ (2 players)/
SB checks, Hero bets $30/, SB raises to $110/, Hero calls $203 (All-In), SB calls $71.
like hate?
200nl, blind vs blind.
TT, AA, AKo - hvor skal du så hen?
Jeg syns det er lidt tyndt... syns efter r til 110 havde jeg nok smadret hånden i bordet og foldet.
Jeg har egentlig ikke noget imod at checke floppet og så ta den fra turn, hvor et draw har en væsentlig dårligere equity.
Kalder nok bare preflop hvis han er tør. Resten er nok ok.
Hvorfor give en 'rimlig tør, ikke specielt aggo' spiller nakken preflop med KQo, når han åbner fra SB imod en mere aggro spiller i BB?
Den er dog også for god i position til at folde, så jeg vil også calle preflop. Hvis jeg gir nakken til de her typer er det enten med stor handske (AQ+) eller en jeg nemt kan spille efter flop og som ikke nemt er domineret (ala 76s).
Hvis det read (semitør, semipassiv) holder og han herefter check-raiser til commitment på flop uden at pushe, så er hans range meget lille: Oftest 2 par+ imo. Selvfølgelig ryger der en freak Spar-hånd med nogen gange - men ikke ofte nok imo.
Jeg vil i hvertfald ikke calle stack af med TP2ndK på et board du næsten er drawing dead på, hvis han er foran... Fold til checkraise...
damster
pga jeg er i pos og KQo er bedre end 15%pfr :)
jeg er enig i at det gør hånden en del nemmere at checke flop.
Det er over mit limit, men jeg forstår ikke hvorfor du ikke bare drysser efter det check-raise. Du er 10 gange ud af 10 bagud til A♠K, eller det der er værre.
jeg tror du er skidt inde vs hans range og at du ikke har pot odds til at kalde
men at bet folde i 3bet pots for 100 bbs med TP2K på et K høj flop er ikke godt
så enig med paulal123... (eller gå til bunds på floppet .. det virker bare om en dårlig idé på dette flop vs denne spiller)
check flop og spil derfra
PF:
Helt standard at rr PF med KQo i position i blindbattle. Du er langt foran hans range og han caller formentlig med hænder du har domineret. Du bliver også ofte 4-bettet af AK og er derfor ikke så ofte domineret når du kommer til floppet.
Flop bet:
Tror også bedst jeg kan lide at checke floppet som standard mod en 19/15. Kommer dog primært an på hvor bredt han caller dit 3bet PF og hans 4bet tendenser. (er meget vigtigt om han 4better han TT,KK,AA,AK og om han peeler med T9s,JTs,QTs,KJ + om han raiser eller caller disse på floppet)
Jo mere han 4better PF og jo mere han peeler floppet, jo bedre kan jeg lide bet-rest.
Rest/Fold:
Hvis vi antager, han aldrig folder til en rest her skal du bruge 150/410 = 37,3% mod hans range.
Hvis han eksempelvis:
- Altid 4better AA,KK,QQ og AK PF
- Altid caller dit 3-bet med AT+,KQ,TT,JJ
- Raise-call range på flop er Alle (KQ,TT) og (AT,AJ,AQ,JJ) med spar på siden
har du 40,8% og det er en fejl at folde.
Ændrer du ovenstående til at han aldrig 4better AK,QQ,KK,AA og han raiser disse (QQ kun med spar på) så har du 34,2% og har en fejl ikke at folde.
Jeg tror oftest at du er nødt til at spille for stakken her, da de hænder der har dig slået ofte 4better PF og derfor ikke er vægtet så stort. Selv hvis de ikke gør er det sjældent en stor fejl, såfremt din modstander har hørt om semibluff med kombidraws.
Kan forresten bedre og bedre lide c-bettet efter analysen :). (tror dog stadig check er bedst mod mange modstandere)
SteenV
Edit: Fejl i Pokerstove tal, made flushes og TT var ikke taget med i de første beregninger.