hero har spillet noget 25/20/4 værk
villain virker relativt passiv, men caller semiløst både pre og postflop.
Seat 4 is the button
Total number of players : 6
Seat 3: Hangry_Duck ( $246.30 USD )
Seat 5: hero ( $793.84 USD )
Seat 6: Blanc069 ( $413.19 USD )
Seat 4: nluckygmblr ( $416.42 USD )
Seat 2: Lennox221 ( $73.35 USD )
Seat 1: straightup24 ( $46 USD )
hero posts small blind [$1 USD].
Blanc069 posts big blind [$2 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to hero [ A♣ 8♣ ]
straightup24 fold
Lennox221 raises [$5.10 USD]
Hangry_Duck folds
nluckygmblr calls [$5.10 USD]
hero calls [$4.10 USD]
Blanc069 folds
** Dealing Flop ** [ 6♣, 9♠, 2♣ ]
hero checks
Lennox221 bets [$6 USD]
nluckygmblr calls [$6 USD]
hero raises [$30 USD]
Lennox221 folds
nluckygmblr calls [$24 USD]
** Dealing Turn ** [ 3♥ ]
hero bets [$55 USD]
nluckygmblr calls [$55 USD]
** Dealing River ** [ 7♥ ]
hero checks
nluckygmblr bets [$25 USD]
hva siger i til linjen? og hva er jeres river action?
200nl Deep!
Jeg flatcaller bare floppet.
Netop som du siger ".... caller semiløst både pre og postflop"
Det betyder at han sandsynligvis betaler dig af anyways hvis der dropper en klør, og du har meget lille FE på din C/R på floppet.
I position kunne jeg godt C/R men ville aldrig gøre det OOP.
Jeg caller floppet og ser turn an.
Som spillet folder jeg bare river (btw så ville jeg som spillet ikke skyde turn.... hvad caller han med på floppet?? så med mindre du ahr set ham ofte calle et C/R på floppet og folde turn, så ville jeg ikke skyde turn)
Hilsen Sugeren
du har set vi er dybe? målet er vel at blive dybe nok i potten så jeg kan stacke ham af?
Tja men hvad sætter du ham på som spillet, der betaler stacken såfremt flushen completer ?
Personligt tror jeg han sidder med nedenstående, når han er ligeglad med du C/R på floppet (med mindre du gør det light og han ved det):
Overpair (som vil holde potten lille)
Set - som vil se turn an og så renakke dig
A9 er også en mulighed
Draw - tvivler da du selv sidder med nutflushen draw måske KQs
Float - Tja hvilke hænder floater her til et C/R - imo ingen
Hvilke af disse hænder slår du som betaler dig og hvilke kan du få til at folde, med et bet på turn.
Overpair folder nok ikke, men giver måske renakke.... De stacker nok heller ikke af hvis du completer flushen.
Set - stor sandsynlighed for du får renakke og kan stacke af hvis du completer... Spm er kan du betale et renakke på turn... eks til 200$?!
A9 - kan du måske få til at folde, men udfra din beskrivelse af villian så tvivler jeg han er typen der lægger TPTK.
Draw - de folder turn hvis du sticker ud.
Derfor har jeg svært ved at sætte villian på en hånd, som under normalle omstændigheder vil betale et turn bet, uden at renakke, og stadig stacke af på dig hvis din flush completer.
Just my 2 cent.
Kan godt være jeg er for tør, men bliver spændende at høre hvad andre siger.
Hilsen
Sugeren
C/R river til f.eks. $125. Han skal kun folde lidt over en tredjedel af tiden for at det er neutral EV.
@ Sugeren
"I position kunne jeg godt C/R men ville aldrig gøre det OOP."
Jeg håber, at jeg en dag bliver så god til poker, at jeg kan checkraise i position; det er sq de færreste der er i stand til det.
Derudover har du vist ramt hånden meget godt.
@OP
Med to personer i puljen er jeg ikke sikker på, at checkraise på floppet er den rigtige linie. Du står i et ubehageligt spot, hvis du bliver reraised - eller kaldt af begge. Jeg checkcaller bare floppet. Som Sugeren siger, skal du ikke regne med den store FE med din aggr. på 4 mod en villain der "caller semiløst både pre og postflop", der allerede har vist interesse i potten en gang.
Desuden holder dit argument med, at I er dybe heller ikke helt vand, da du jo ikke ved, hvad Lennox har tænkt sig at gøre, og derfor godt kan ende med at spille med en effektiv stack på 37 BBs. Hvis man ignorerer med Lennox og hans penge, kan man vel godt forsvare dit "jeg-prøver-at-bygge-potten-til-hvis-jeg-rammer".
Som spillet bliver du vist nødt til at folde river.
Folde river?!
Er i på stoffer?
Kunne villian ikke nemt have et farvetræk som har efterladt ham på river med K,Q, J eller T høj? Alene af den grund vil jeg i det mindste calle med de pot-odds.
En gang imellem når vi caller taber vi til et eller andet fjollet som f.eks. 87, 88 eller K♣7♣, hvilket er et glimrende argument for at C/R river i stedet for at calle.
Man behøver altså ikke have et fuldt hus for profitabelt at check-raise på river.
Jeg havde også flatcallet floppet, da du på et draw sandsynligvis er bagud, er der intet galt med at tage det billige kort.
Hvad angår at stacke ham af, er det nok ikke lige på et draw som det her, du skal gøre det. Selv hvis du havde ramt din flush, tror jeg Villain skal være mere end dum for ikke at tænke over at du kan være på farvetræk.
River er et oplagt fold - et skub er for risky med A high busted farvetræk og Villain kan ikke rigtigt sætte dig på en ordentlig hånd, udover et set, måske to par - hvilket han også selv sagtens kan have.
Jeg tror sgu, du er gennemskuet på den her mate. Som zZZzZZ'erne siger, er argumentet med deepstacks desværre ikke helt hjemme :)
@cbh79
Du vil reraise en passiv spiller som flatcaller dig hele vejen og så skyder ud på river ?!?
Nægter jeg at tro er profitabelt..... Havde det været en super agro fætter så er situationen en anden, men OP skriver at Villian er "..relativ passiv".
Kunne ikke drømme om at commite flere penge til denne pot, ville ikke engang skyde turn vs ham.
@Sugeren
Så du vill folde es høj med 10:1 pot-odds når farvetræk nødvendigvis må være en stor del af hans range?
Jeg synes et fold må være udelukket og jeg tror et C/R her sagtens kan være profitabelt. Hvorfor skulle han bette en monster hånd på den måde på river? Jeg kunne nemt se ham have noget rigtigt marginalt. Når vi så caller de $25 med es høj (hvilket jeg synes vi bør), vil vi ofte sidde og ærgre os over at vi ikke raisede hans bet fordi han kun kan vise en 7er op.
Jeg folder mest pre, med mindre der sidder er solid spewtard ved bordet.
Anyways, så bryder jeg mig ikke meget om din flop linje, da det stiller dig i en svær turn situation på næsten alle kort.
Jeg synes mere om lead / 3bet som default. (denne er specielt god hvis du også leader en masse ander, sets, 2par, TP, 2nd pair, gutters, overs)
Derudover bliver man ofte ikke raiset i disse situationer ved et lead/3bet, grundet svage / passive spillers frygt for bet/3bet linjen med marginale holdings.