200NL Deepstack action

#1| 0

Hold''em No Limit ($1/$2)

Skurk 2 er en tricky LAG - Han spiller for mange hænder, men slipper for det meste godt ud af det grundet hans veludviklede post-flop spil- På dette tidspunkt hvor hånden indtræffer, har han siddet ved bordet i godt en time, og han har mere eller mindre overtaget rollen som table commander. Han har i løbet af denne periode udspillet mange af de andre spillere ved bordet og har to gange vist et stort iscenesat (river)bluff op.

HERO anses formentlig som TAG, men har vist et par hænder op, som kun blev spillet for variationens skyld med det formål at udvide HEROS handrange og skabe action omkring de regulære TAG hænder. HERO har bevist forsøgt at undgå deepstack action mod Skurk 2, og har ikke commited sig til en pot uden en god hånd.

Seat 1: Skurk 1 ($172.30 in chips)
Seat 2: Skurk 2 ($499.60 in chips)
Seat 3: Skurk 3 ($96.70 in chips)
Seat 4: Skurk 4 ($200.00 in chips)
Seat 5: HERO ($553.30 in chips)
Seat 6: Skurk 5 ($203.40 in chips)

Skurk 3: posts small blind $1
Skurk 4: posts big blind $2

Dealt to HERO QQ

HERO: raises $5 to $7
Skurk 5: folds
Skurk 1: folds
Skurk 2: raises 11$ to 18$
Skurk 3: folds
Skurk 4: folds
HERO: calls 11$

2 6 9 POT: $39

HERO: check
Skurk 2: bets $30
HERO: raises $50 to 80$
Skurk 2: calls $50

2 6 9 2 POT: $199

HERO: bets $120
Villain: calls $120

2 6 9 2 A POT: $439

HERO: checks
Villain: bets 281.60 and is all-in

Hvad syntes I om linjen i hånden og er HERO commited på River?

Hvad tror i skurken har og hvorfor?

02-05-2006 23:15 #2| 0

Hvis jeg si''r fold, så gør du det. AK er en mulighed, men jeg tvivler. Hvad med AA-JJ?

02-05-2006 23:47 #3| 0

ugh..check turn

River er det hurtigste fold i universet.

03-05-2006 00:32 #4| 0

Du slår ikke andet end et stort bluff på river, klokkeklart fold.

03-05-2006 00:39 #5| 0

Fold river. Jeg er i tvivl om check på turn, som Xizor foreslår, da du her giver ham en gratis mulighed for at trække til sin flush eller sit es.

03-05-2006 00:46 #6| 0

@xizor
Du vil cr floppet og checke turn?

03-05-2006 01:03 #7| 0

Jeg synes også et check på turn ville være fornuftigt for at holde potten nede og samtidig evt. få ham til at overspille/bluffe mm. senere i hånden...

03-05-2006 01:24 #8| 0

@ Yskhyr
Ja check/folde turn.

I øvrigt dig der spillede WC3 på ret højt niveau engang?

03-05-2006 01:25 #9| 0

WC3?

03-05-2006 05:31 #10| 0

Der er mange måder at spille sådan en hånd på, og kun et par enkelte måder IKKE at spille den på. Ovennævnte måde hører til sidstnævnte.

Pga. de dybe stacks, og heros marginale holding, er det ekstremt vigtigt at holde nogenlunde kontrol med potten hér. Det betyder altså, at hero ingen interesse i, at den bliver stor, for hvis den gør, er han med ret stor sandsynlighed beat.

Jeg spiller QQ ret passivt med de stacks, villain og position. Dvs. at jeg check-raiser sandsynligvis ikke floppet. Hvis villian trækker ud med AK, well, so be it. Det kan afhjælpes ved at c/c flop og leade turn.
Et check-raise vil jeg sjældent anvende mod en dygtig LAG, da denne ofte kan/vil tage et kort af med overcards/backdraw-something, da vedkommendes aggresivitet, kombineret med hans hand reading skills, kan tage mange pots ned med så dybe stacks. Hvis du spiller hånden mere passivt, får villain meget sværre ved dels at sætte dig på din hånd, dels at bygge en mega pot uden at overbette potten (hvilket hører under potkontrol-delen).
Hvis dit check-raise på floppet var et forsøg på at definere villains hånd virker det skidt - og dit raise er for lille. Som sagt kan han calle med en del, og hvis du virkelig gerne vil have ham til at definere sin hånd, skal du sige minimum 120. Og selv hér, kan han nå at sætte sig ind i din tankegang ("den hånd vil helt sikkert ikke til showdown, jeg caller og skubber turn"), og tage den fra dig alligevel.

Mit default er altså at c/c flop, c/c - c/f - lead/fold turn mod den her slags spillere (som det dog er sjældent, jeg møder).

Og ja, når du endelig har check-raiset floppet, SKAL du checke turn, med mindre du spiker en Q mere. Hvis du ikke gør, og villain viser interesse for potten, skal du folde. Du har ikke lyst til at spille for stacken med 220BBs mod en spiller, du knap nok ved hvad har.

- AB

03-05-2006 11:11 #11| 0

Tror ikke det A hjælper ham så han bliver større favrit mod dig. så jeg ville udfra mit read kunne calle om jeg mente at han ikke havde ramt.

Men det vil være meget mærkeligt hvis han ikke sidder med AA KK.
Kan selv rigtigt godt lide at variere mine re-raise med pp 9 og 10 så hvis det var mig du spillede mod var det en muglighed for set.

AK folder 99/100 gange på flop (den ene gang en idiot som engang vandt mig på en lignende hånd :D)

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar