Jeg har spillet en lille halv time med villain, som er en spansk vildbasse, der kan raise any 2 anywhere preflop i et shorthanded game... EDIT: Postflop har jeg ikke så meget info om ham. Havde en gammel note på ham som var: "LAG, Tyr!".
Jeg har fået ok hænder og spillet friskt fra knappen, har vekslet mellem at re-raise og calle ham preflop.
1.00/2.00 Texas Hold'em (No Limit )
Seat 1: Random1 (304.77)
Seat 2: VILLAIN (204.53)
Seat 4: HERO (341.35)
Seat 5: Random 2 (371.50)
Random 2 post SB 1.00
Random 1 post BB 2.00
** Deal **
HERO [A♥, J♥]
*** Bet Round 1 *** Pot: 0
VILLAIN Raise to 8.00
HERO Call 8.00
Random 2 Fold
Random 1 Fold
*** Flop(Board): *** : [8♥, 8♠, 2♥]
*** Bet Round 2 *** : Pot: ca. 20
VILLAIN Bet 8.00
HERO Raise to 22.00
VILLAIN Raise to 44.00
HERO Call 44.00 (Hm.. har han en 8? Stort par? 22?)
*** Turn(Board): *** : [8♥, 8♠, 2♥, 4♣]
*** Bet Round 3 *** : ca. 105
VILLAIN Check (hm?)
HERO Check
*** River(Board): *** : [8♥, 8♠, 2♥, 4♣, K♥]
*** Bet Round 4 *** : Stadig ca. 105
VILLAIN Bet 66.00 (ud af ca. 150)
HERO...?
Call eller skub for value?
damster
200NL - FD på paired flop!
100% enig med HK.
Hvis han åbner any2 er AJ♥ langt foran hans range, og jeg reraiser dermed for value - Endvidere vil jeg gerne isolere donken.
Flopraiset skal være større - Pretty std. at flatcalle click, og så rester jeg hans spæde river bet hvis du siger han er en tyr.
Mickey
@hardkAre
"Reraise PF"
Som jeg skriver veksler jeg mellem raise og call PF. Kan ikke li een standard som jeg bruger 100%.
@hk + mickey
"raise større på floppet"
Hvorfor er det interessant i den her hånd? Altså... Vil vi GERNE bygge pot med træk på et paired board?
Hvis vi raiser større og 1) Hvis han 3better AI må vi folde ik? 2) Hvis han call og C turn til committer vi uanset ik?
EDIT: Ved sgu ikke... jeg raiser normalt (8+20+8) til omkring 44 her for det meste... Følte bare ikke at jeg kan skyde ham af hænder som 33-77 etc., så derfor er det mere for information og ikke value jeg raiser lidt. Men mpske bør jeg bare calle og se turn an så - altså som bedre alternativ til et stort raise...
var der ikke ikke et theorem, der siger noget i stil med: 'Et 3bet på et paired flop er bluff'?
hvad med et 4bet på flop?
det theorem tror jeg nærmere er ment til højere limits - på det her limit kan det snildt betyde random pocketpair, eller endda også AK som sjældent bliver dumpet.
Endvidere beskriver damster ham som "tyr" = han betaler os ret så light af.
Mickey
"Hvorfor er det interessant i den her hånd? Altså... Vil vi GERNE bygge pot med træk på et paired board?"
Mod en anytwo donk så misser en stor del af hans range dette flop, og vi vil gerne tage potten ned her - hvis raiset bliver en anelse større øger det formodentlig også din FE.
Desuden, ja, jeg vil gerne bygge en stor pot her, jeg forestiller mig både A, J og any heart er god, noget nær hver gang.
Mickey
damster
Det er fint at du veksler mellem raise og call, men du skal jo ikke bare veklse helt random. Du skal jo veksle efter modstander først og fremmest, og derefter kan du begynde at veksle imod modstanderen. En spansk bandit som ham her er 100% et reraise PF, fordi vi er lysår foran hans range.
Hvorfor det er interessant i den her hånd? Du har lagt den til analyse og det er en af de fejl du laver. Du har ret i at det ikke er specielt interessant som sådan, dog stadigvæk meget relevant.
EDIT:
Ja mod ham her vil vi gerne.
Mener kun det kan være et call på et paired board... helt sikker på at han viser et hus op
"Hvorfor det er interessant i den her hånd? Du har lagt den til analyse og det er en af de fejl du laver."
Ja, ffs... :D men jeg vil høre dit argument for HVORFOR det er en fejl?
@mickey
I og med vildand er en tyr og OP's read er, tyren kan raise med any two fra any pos., så vil jeg mene, at der er for snævert at sætte vildand på en range, der siger AK + pp.
Jeg har afprøvet det dersens theorem på NL100 mod lag & tyrede modstandere, og det jeg har set, har bare bekræftet det. Altså, min (lille) erfaring viser, at man kan drage god nytte af det.
Kombineret med at AJs (som er meget foran vildands range i sig selv) rammer et relativt godt flop her, så synes jeg, at tingene taler for et 4bet på flop.
PS river shover jeg
Edit: manglede modtager
@damster
Okay spillet!
Jeg caller hans riverbet pga "damage control", hvis "tyren" nu har ramt full house. Dette naturligvis set i forhold til den aldeles brede range/edge du har på ham
damster
Fordi at han har en bred range, og fordi at vores hånd er værdifuld på floppet.
"I og med vildand er en tyr og OP's read er, tyren kan raise med any two fra any pos., så vil jeg mene, at der er for snævert at sætte vildand på en range, der siger AK + pp."
Uhm, det er hans calling range på floppet jeg stiller op - Jeg tvivler på han betaler, eller clicker floppet med T9o eller lign garbage.
Mickey
OK. Point taken so far: Imod frisk villain skal AJ♥ sgu have gas hver gang preflop i det her spot...
Er dog stadig ikke helt overbevist om størrelsen af flopraise har den helt store betydning...
Hans range er sådan her for mig:
PF: Alle par, A, K, Suited, Connectors...
F (udstik 8): Air er væk. Han har træk, overkort e.l. som minimum
F (3bet): Mindre flushtræk, overpar, 8er, 22.
T (check): Same
R: (Udstik 2/3 pot- måske hans standard VB): ??
Hvor går jeg galt i byen her ift. den value i sys jeg mangler at bette for på fx. flop??
EDIT: Ah, noget er ved at gå op for mig.. :) Hvis jeg ikke vil følge trop på de her turn og river med AJ♥ i det her spot imod denne Villain skal jeg overhovedet ikke raise floppet... Men når jeg gør det for value skal den seføli have mere... im with now i think :) Der svarede jeg så lige selv på at riveren skal autopushes... :D
'Uhm, det er hans calling range på floppet jeg stiller op - Jeg tvivler på han betaler, eller clicker floppet med T9o eller lign garbage.'
...det ved jeg, jeg kommenterer på flopspillet fra første indlæg.
En lag/tyr clicker eller caller med bredere range end pp og AK her, det er i hvert fald min påstand. Ax, en ♥kombi kunne fx være andre muligheder.
Tror jeg begynder at forstå det helt afgørende ved flopspillet...
Ok tænkte lige lidt videre i forskellige scenarier...
Scenarie 1:
VILLAIN Bet 8.00
HERO Raise to 44.00
VILLAIN folds
Scenarie 2:
VILLAIN Bet 8.00
HERO Raise to 44.00
VILLAIN Raise All-In to 204.00
HERO folds
Scenarie 3:
VILLAIN Bet 8.00
HERO Raise to 44.00
VILLAIN Call 44.00
-> 150 tilbage i satcken og ca. 100 i potten..
Hvordan skal diverse turns så spilles?
Push alle hvis han checker til os?
EDIT:
Men hvad med Scenarie 4:
*** Flop(Board): *** : [8, 8, 2]
VILLAIN Bet 8.00
HERO Raise to 44.00
VILLAIN Raise to 88.00
HERO...?
Så kommer turn til at hedder pot små 200 og 120 tilbage i stacks, hvis vi bare caller... Kan det gå an?
Jeg siger ikke 44 på floppet, men nærmere en ~30-34 stykker.
Scenarie 3 - Jeg tjekker bag på turn hvis jeg ikke improver - Jeg tvivler på vi har nogen FE.
Scenarie 4 - Der mucker jeg formodentlig floppet til clickreraiset, men igen - Jeg siger ikke 44 til at starte med.
Mickey
damster
Scenarie 2: CALL!!!!! Aldrig raise for at folde på det board med den hånd mod den villain, raise for at snapcalle et AI.
Scenarie 3: Check bagved på turn og få et freecard mod denne villain. Mod andre villains kan vi sagtens skyde et evt scarecard.
Scenarie 4: Mod de fleste mucker jeg nok men mod ham her skubber jeg igen. Han er sikkert "vild" nok til at gøre det med store PP's som vi stadigvæk har fremragende equity imod.
Gør det heller ikke til 44, nok nærmere 34-38.
Nå, tilbage til den oprindelige hånd. Jeg instapusher river...
Seat 1: Random1 (304.77)
Seat 2: VILLAIN (204.53)
Seat 4: HERO (341.35)
Seat 5: Random 2 (371.50)
Random 2 post SB 1.00
Random 1 post BB 2.00
** Deal **
HERO [A♥, J♥]
*** Bet Round 1 *** Pot: 0
VILLAIN Raise to 8.00
HERO Call 8.00
Random 2 Fold