Har nogle gamle stats på villain, der siger 23/20/6. Han spiller ret friskt til normalt. Mit umiddelbare read er: Finsk LAG-tard.
Jeg spiller omkring 24/18/3 i den her session.
$200 USD NL Texas Hold'em
Seat 2 is the button
Total number of players : 6
Seat 1: Dinalronho ( $225.80 USD )
Seat 2: unique_BET ( $200 USD )
Seat 3: IanOtto ( $126.84 USD )
Seat 4: HERO ( $337.05 USD )
Seat 5: SevendeuceO ( $197 USD )
Seat 6: MrBrightEyes ( $205.25 USD )
IanOtto posts Small Blind [$1 USD].
HERO posts Big Blind [$2 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to HERO [ 2♥ 7♥ ]
SevendeuceO calls [$2 USD]
MrBrightEyes folds
Dinalronho calls [$2 USD]
unique_BET folds
IanOtto folds
HERO checks
** Dealing Flop ** [ Q♥, 9♥, 7♠ ]
HERO checks
SevendeuceO checks
Dinalronho bets [$6 USD]
HERO raises [$22 USD]
SevendeuceO folds
Dinalronho calls [$16 USD]
** Dealing Turn ** [ 5♠ ]
HERO bets [$29 USD]
Dinalronho calls [$29 USD]
** Dealing River ** [ J♥ ]
HERO...?
Hvordan spiller vi river her?
Obs: I retrospekt overvejer jeg om jeg burde leade floppet, men den er 3vejs og er ret sikker på at en af de herrer skyder floppet tit med marginale hænder, selvom det er en limped pot.
200NL- FD+Par mod LAG
Jeg synes du spiller den rigtig fint. River vil jeg check/calle da jeg ikke ønsker at blive raiset ud potten efter et lead.
Måske mister du value på dette move hvis han checker bag, men jeg synes stadig det er det bedste i denne situation, da han nemt kan have spillet et flushdraw på denne måde.
Jeg byder self på denne river standard. Vi har spillet frisk pre og har ikke reppet trækket.
Men reads her er vigtige, hans agg factor kan afgøre sagen om jeg (bluff)pusher, c/c eller CR, alle er mulige mod lagtard.
Jeg byder 65-75 stykker her, autocaller et push
Det er lidt underligt at en LAG tard limper ind bag. Jeg havde iso-raiset med "a napkin and a get-out-of-jail card" (Citat: aejones).
I en raiset pot havde det være standard at leade at to årsager:
(1) trappe penge fra fisken i midten (hvis vi check-raiser så "mister" vi fisken)
(2) vi kan 3-bette ind over et raise fra LAG tard'en
I den limpede pot er (1) stadig valid og (2) også (dog kan vi ikke shove men blot 3-bette), så jeg leader.
Jeg better 3/4 pot på turn istedet for det fesne 1/2 pot bet, så har du også sat river op til et perfekt 3/4 pot bet allin (bluff hvis river blanker eller vb hvis vi rammer). Bemærk vigtigheden af at planlægge betsizes...
Nu må vi istedet stikke 80 ud (og kalde et shove selvom det er lidt klamt).
Jørn