Villain er 23/20-2.2 reg. Hero har ca tilsvarende stats, men har haft pænt styr på bordet over ca 40 hænder. Stats for Hero i denne session er i samme stil som ovenstående, dog nok med en del 3-bets over normen.
Seat 2: ciplider ($411.55 in chips)
Seat 3: zarkadisg ($112.05 in chips)
Seat 4: HERO T♥ 8♥ ($312 in chips)
Seat 6: VILLAIN ($305.50 in chips)
Seat 8: l3ntaja ($123.40 in chips)
ANTES/BLINDS
HERO posts small blind ($1), VILLAIN posts big blind ($2),
PRE-FLOP
l3ntaja calls $2, ciplider folds, zarkadisg folds, HERO calls $2, VILLAIN raises to $8, l3ntaja folds, HERO calls $8.
FLOP [board cards: 2♥,3♥,J♥ ] POT 20 USD
HERO ?
Eff stacks er 295USD
Preflop bryder jeg mig egentligt ikke om, men nu ligner jeg da hvad jeg har (eller deromkring). Men, OOP, pænt dybe i forhold til potten. Hvad er tilgangen her?
200NL. Floppet flush dyb
Lead! Bet det du plejer at bette på denne type boards, og håb på en vil give gas med 2pars/set/AhX.
Ellers bet bet bet
C/F og spar skillingerne mod en god draw eller trips (hus draw) der rammer riven ;-) Det er uundgåeligt som det kører for dig for tiden ...
Tror også lead er fint.
C/R kan bringe dig i mange underlige spots med disse stack sizes. Svært at få 2 yderligere streets value fra en hånd du slår - og hvad er planen efter C/R hvis du møder modstand? (skal vi så til at gætte os frem til om han har nuts?)
Alternativt C/C hele vejen og lad hold ham på en bred range, hvor han forventer at have fold eq mod dig med multi-barrel aggro linie ... 150-200bb dyb nøjes jeg sgu nok også med bare at calle river (hvad skal han betale med?), mens jeg 100ish kommer ind på river.
Synes C/R har noget større værdi hvis I er 70-100bb dybe, hvor du ofte vil lave dette play med en nøgen A♥ eller noget kombo-værk med en stor ♥ - og har en realistisk chance for at komme AI mod en meget bredere range som du kan være langt foran. Det er jeg ikke så sikker på du gør her (altså kommer light ind på draw snask?) og spiller for stack - eller?
Kommer dog helt an på modstanderen. Hvis det nu var en fisk i stedet for en reg - og fisken ofte overspiller et par eller alm draw og nærmest aldrig smider til C/R, så lad os da bygge en stor pot i en fart og tage stacken fra ham (også 150bb dyb)
Preflop er et fold anden gang. Du spiller en marginal haand oop og din haand er ret godt defineret som enten en SC eller et mindre pp (du completer naeppe med KJ eller AJ i SB der).
Jeg synes ogsaa et lead er fint og jeg 3-better selvf0lelig det flop her ;) hvis villain raiser.
Jeg leader meget sjældent når jeg ikke er PFR, og hvis jeg gør det i dette spot hvad gør jeg så hvis jeg raises? Tilsvarende hvis Villain kalder, så better jeg vel turn igen, og hvad gør jeg så til et raise?
@ Uffefh
Jeg antager at du så kommer ind pre hvis Villain 4-better, eller...?
Helt sikkert. Selvf0lelig render du indimellem ind i en h0jere flush, men saa rammer du bare din runner, runner str8 flush.
Med en stack to pot ratio på ca 15, er det vel ikke standard at få pengene ind?
Grunden til at jeg postede hånden, var egentligt at jeg var vildt meget i tvivl om hvilken linie jeg skal tage for at maksimere value (vinde mest/tabe mindst) mod de combos af A♥x, set, overpar med ♥ samt selvfølgelig mod de større flushes som er i Villain range, og som jeg kan forvente større action fra.
Så vidt jeg kan se har du god relativ position, hvorfor jeg egentlig vil være tilbøjelig til at gå efter et c/r.
Jeg tror en række af villains hænder, som du slår AK med en herter, OP med hjerter etc.) vælger at flatte et lead, men bc et cr.
Der er selvfølgelig altid en risiko for at den går check hele vejen rundt, men det gør den nok som regel, når villains har handsker, der virkelig er svage. Men de dollars vi misser ved ikke at få et bet ind mod svagere holdings er imo ikke et lige så højt beløb, som det vi tjener ved at få to ind, når villain er nogenlunde stærk.
Der er obv en lille risiko for at være slået, men jeg får sgu lortet ind i hvert fald mod raiseren. Hvis openlimperen laver something crazy kan jeg måske overveje at komme væk, hvis det virker rigtig ulækkert.
Jeg har pokerstovet en range der hedder A♥Ax, 22,33,JJ og A♥K♥,A♥Q♥, A♥T♥ samt K♥Q♥. Imod den range har du 53%, saa jeg mener vi skal ind paa floppet om muligt.
Efter at have laest L0penthins post maa jeg give ham ret i at et CR dog nok er at foretraekke da der naeppe er mange haender villain caller et lead paa turn med som han ikke ogsaa caller et bet paa turn med efter et flop CR og du derfor nemmere committer ham. Du giver ikke villain muligheden for at bluff-raise dit lead, men det sker nok alligevel saa sjaeldent at det ikke rigtigt er vaerd at tage med i sine overvejelser.
@Løpenthin
Vi er HU på floppet, så det er vel lidt et stretch at kalde det for god relativ position...
@OP
Hvis du ikke normalt leader, bryder jeg mig heller ikke om at gøre det her, hvis villain er klar over dette. Havde du haft lead som et standard move, ville lead/3-bet og CR turn være et sexy play her, men som sagt synes jeg ikke, at du skal bryde normen, så det bliver nok den gamle AB-klassiker med double CR på en blank turn obv. Møder vi et 4-bet på floppet skubber jeg stakittet ind - jeg kommer YDERST sjældent væk i dette spot og relativ readless endnu sjældnere...
overvej hvor snæver en range du repper ved c/r
c/c er out of the picture og du har svaret...
@sayallin
Hvorfor mener du, at vi repper smalt med CR på dette flop? Obv. et spørgsmål, som Hero bedst kan svare på, men for de fleste dygtige spillere burde vi kunne reppe relativ bredt i spottet (læs: 1 par+)
Lol@min evne til at læse HHs.
Jeg synes det er lidt lige meget, hvad du gør, bare du ikke folder og jeg er heller ikke specielt vild med cc.
Løpenthin har fat i det rigtige her, vi er dybe, der er masse af komboer der bet-caller el bet-raiser, men en stor del af hans bet-call range, caller også kun dine leads. Lad os få $ ind asap... Og c-r vil passe fint med potsizes på senere streets, han better 14-16, vi cr til 40-45, turn better vi 80 og river shipper vi
@CHJ og andre
Du siger du skubber indover til et 4-bet, og det bliver obv. aldrig money making move og det sker heldigvis nok relativt sjældent at vi skal tage stilling til det, men hvad forventer du at komme ind mod?
Formuleret på en anden måde opstil en 4-bet range vi kommer profitabelt ind mod ? :)
Umiddelbart har jeg mest lyst til at c/r - folde, men I må meget gerne overbevise mig om hvorfor dette ikke best play.
Ok, jeg spiller videre som nedenfor (floppet medtaget igen):
FLOP [board cards: 2♥,3♥,J♥ ] POT 20USD
HERO checks, VILLAIN bets $10, HERO raises to $30, VILLAIN calls $30.
TURN [board cards: 2♥,3♥,J♥,5♣ ] POT 80 USD
HERO bets $59, VILLAIN raises to $118, HERO ???
HERO har 215USD bag, og vi startede stort set med samme stacks.
Floppet ville jeg have raiset til 35USD, men min computer laggede, så det smuttede.
Villains klikraise er bare pisseklamt. Er det value fra en bedre flush, eller kunne han tage denne linie med f.eks AA med en ♥ eller A♥Jx som har en del equity mod min range, og som han kan folde til et mos, ligesom han formentlig kan få den til at gå check/check river hvis jeg kalder nu, og dermed gør den billigere for ham end at kalde yderligere et river bet fra mig, som bliver tungere.
Valuerangen med overflush begynder dog at se mere og mere sandsynlig ud hos Villain.
Tror de færreste villains raiser her med A♥J eller A♥A. Så laver de i hvert fald hænderne om til bluff. Det ligner unægteligt, at du er slået.
@ Meincke
Kig paa den range jeg opstiller og hvad Pokerstove kommer frem til. Jeg ved godt A♥ax ikke altid raiser floppet, men omvendt er der heller ikke hverken hjernebl0dninger eller raises med andre AA/K♥x holdinger inkluderet + at villain nok indimellem flatter med sine nut-flushes hvorimod han altid raiser med sine sets som vi jo kommer godt ind imod.
@ Jensen
Det er rigtig klamt, men regulars tager bare saa sjaeldent en klick-raise linie med sine nut haender saa jeg skubber.
uffefh siger det meget godt - jeg har også svært ved at se en dygtig og sane villain tage denne linie med varerne på turn - en realistisk range, hvor villain har squeezed pre af hænder, der har os i sækken er vel overvejende sandsynligt AK/AQ/KQ♥; altså 3 combos. Derimod tror jeg ofte, at en dygtig spiller på dette level vil prøve at komme billigt til SD/få et billigt træk med en hånd som overpar med en ♥ eller A♥ Jx. Hvis vi i spottet overvejer at smide 4. nuts, bør dette spil i hvert fald implementeres i villain's værktøjskasse...
Jeg hælder mest til at mose stakittet ind over villain's raise på turn, men i andre sits, kan der bestemt også advokeres for at lade villain hænge sig selv i billetten ved bare at B/C'e turn.
Som en sidenote, kan kun OP tage stilling til, hvorvidt der er noget at spore i det halve pot bet på floppet, call CR på flop IP og klikket på turn... denne info kan måske ændre noget, men med de givne/manglende info mener jeg, at det taler mest for et mos.
Jeg fik ikke skrevet det i min første post, men jeg mener også vi bløder penge ved at kalde preflop, og pga. preflop bør være et fold i mine øjne bliver det måske også lidt obskurt, at diskutere hvad vi bør gøre til et 4-bet.
@Uffefh
Havde godt set din range, omend jeg ikke er enig i den, da jeg ikke ser nogen grund til for villain at 4-bette 22 og 33. Med vores linje har vi enten the goods (flush, set) eller har vi air (hvor air oftest vil være en eller anden form for suited hånden eller et lavt PP med en ♥ på siden), og her mener jeg at hvis jeg som villain sad med 22 eller 33 har et klart call. Vi frygter kun ♥,har position, kan måske få et bet mere fra hans bluffs og vores skillinger ender alligevel oftest inde anyway. Uden disse to hænder i villains 4-bet range kommer lige pludselig kun ind 75 - 25 ca. (noget i den stil, da jeg stovede i går).
Uden at have regnet på det, så skal villain have en væsentlig hjerneblødnings-faktor for at det bliver profitabelt.
Så de gange hvor vi selv har fået en "hjerneblødning" og vælger at trykker på call preflop, da mener jeg at c/r-f er den bedste linje.
Jeg gaar ud fra at der hvor du snakker om at 4-bette mener du reelt 3-bette vores flop check-raise?
Den er en god pointe du kommer med i forhold til hero's range, specielt hvis vi sidder med 22. Hvis villain sidder med 22 og hero's range er T♥9♥,T♥8♥,9♥8♥,9♥7♥,8♥7♥,33 er vi alvorligt i saekken og har kun noget der ligner 24% equity naar vi ender AI. Hvis vi istedet siger villain har 33 og heros range er som overstaaende med 22 istedet for 33 aendrer det sig til 56%.
Der kan dog stadig argumenteres begge veje med de smaa PP's hvis vi i villains spot alligevel skubber indover til et bet paa en blank turn. Pludselig er vi gevaldig mere paa den naar vi faar et call med vores sets da vi nu kun har et enkelt street tilbage at ramme vores hus paa. Derudover risikerer vi enten at der kommer endnu en ♥ paa turn hvorfor vi er n0d til at folde og sidst kan vi naeppe forvente action paa river hvis vi rammer et hus.
Det hele kommer an paa hvor ofte vi tror hero er ude i sjov her. Jeg vil antage det er meget sjaeldent (det er bare et skidt spot at lave sjov i) hvorfor heros CR range er ret staerk hvilket giver mere grund til at 3-bette floppet (og derfor mere grund for hero til at 4-bet skubbe). Hvis villain er glad for at lave moves bliver din linie pludselig markant bedre.
Rent kombinationsmaessigt er der en del flere sets end flushes i villains range hvilket selvf0lelig er godt for vores equity i forhold til at 4-bet skubbe.
Edit: Og btw folder jeg aldrig en floppet flush. EOD ;)
@Meincke
Jeg er enig i, at 22/33 i position nok i manges tilfælde vil være et call efter CR (ikke et udtryk for, at jeg mener det er korrekt). Derimod mener jeg oftere, at AA/KK/QQ med ♥ samt en del combos med A♥ er mere sandsynlige; altså hænder som har svært ved at få skakittet ind, hvis de spilles langsomt og forbedrer.
Igen må jeg sige, at hvis vi overvejer at CRF floppet, begår vi en uhyggelig stor fejl ved at kalde pre. I øvrigt er vi "kun" 150 BB's dyb - havde det været det dobbelte, var det borderline, men på dette bingo-flop for 150 BB's, er min største bekymring, hvordan vi kan få alle skillingerne ind...