Villain har spillet en orbit og limped en gang før denne. Ellers har jeg intet på ham. Og han nok intet på mig. Hans limps indikerer dog nok at han er standard 200NL LPP eller ringere...
1.00/2.00 Texas Hold'em (No Limit )
Seat 1: VILLAIN (197.75)
Seat 2: rockyrambo (220.85)
Seat 3: choppermh (264.20)
Seat 4: Elias1415 (386.80)
Seat 5: HERO (207.05)
Elias1415 post SB 1.00
HERO post BB 2.00
** Deal **
HERO [4♣, A♦]
*** Bet Round 1 ***
VILLAIN Call 2.00
rockyrambo Fold
choppermh Fold
Elias1415 Fold
HERO Check
*** Flop(Board): *** : [8♦, J♦, 4♦]
*** Bet Round 2 *** : POT: 5
HERO Bet 4.00
VILLAIN Call 4.00
*** Turn(Board): *** : [8♦, J♦, 4♦, K♦]
*** Bet Round 3 *** : POT: 12
HERO Bet 9.00
VILLAIN Call 9.00
*** River(Board): *** : [8♦, J♦, 4♦, K♦, 8♥] POT
*** Bet Round 4 *** :POT: 30
HERO...?
Unraised pot. Sandsynligvis løs passiv villain. Effektivt ca. 180 tilbage i stacken... Hvordan får vi mest value ud af den her?
damster
200NL - Flush på paired river
Giver den noget der ligner 21. skal have lidt ud af mine unraised pots:-)
@MD
Det er 80% pot på flop og 75% pot på turn... Som jo i praksis er pot + tæt på pot...
"VB river" Doh! Ja det er jo så det hele hånden går ud på... Hvordan vil du gøre det?
Skyd 22 og lav et klamt fold til et ordentligt raise, ingen grund til at lave alt for tvivlsome calls her.
Jeg tror alt alt alt for tit han checker bagved hvis du checker river til ham Så selv at VB tror jeg helt sikekrt er bedst.
Sorry to say, men bliver det mere std? Vi skal have penge ud af en passiv villain, og da han ikke vil byde en dårligere hånd, må vi selv byde.
Bet 22. (fold til raise obv.)
obv minbet to induce raise
@JEVER
"Sorry to say, men bliver det mere std?"
Men er standarder gode i poker? :)
damster
EDIT: Obs.: 9/10 gange better jeg også 22 her. Men er begyndt at forsøge at maximere min value på de sene streets, så derfor overvejer jeg disse hænder igen og igen... Kan vi maximere value ved ikke at lave en "standard" nogen gange?
"Kan vi maximere value ved ikke at lave en "standard" nogen gange?" i mod dårlige spillere helt bestemt. Pot river her.
@Yoghurt
Tak. :) Så er jeg alligevel ikke den eneste der kunne finde på at gøre det...
Hvad med at overbyde potten? Måske endda pushe?
"Obs.: 9/10 gange better jeg også 22 her. Men er begyndt at forsøge at maximere min value på de sene streets, så derfor overvejer jeg disse hænder igen og igen... Kan vi maximere value ved ikke at lave en "standard" nogen gange?"
Så gem den ene ud af 10 gange med at lave noget fancyt til du ved lidt mere om villain. Jeg better lidt mere på flop og turn, og valuebetter altid river.
Jeg kan ikke lide et push - med både J og K ude er der for få høje ♦'s til at villain kan betale af med meget mere end et hus. Vi taber Q♦ for mange gange ved et push eller stort overbet.
"Jeg kan ikke lide et push - med både J og K ude er der for få høje ♦'s til at villain kan betale af med meget mere end et hus. Vi taber Q♦ for mange gange ved et push eller stort overbet."
Det er også den overvejelse jeg gennemgår, men så spørg jeg mig selv: Hvis villain kan have hus+ på det board efter at have called både flop og turn - mon vi så virkelig ikke får nok calls alligevel af alt muligt crap og slowplayede X♦X♦ ??
Vi taber til: 44, 88, JJ, KK, 48, J8, K8. Kan han virkelig limpe ind med alle disse og både KUN calle flop og turn med de her??
damster
@ damster
"Men er standarder gode i poker? :)"
Mod ukendte er de GANSKE fine :). Spice up mod kendte villains hvor i har noget historie. Rooger er spot on.
OK, det kan altså ikke betale sig at lave den her før jeg kender villain bedre kan jeg godt se... Til mit forsvar vil jeg sige at jeg faktisk overså at riveren pairede (øver mig i 6tabling :D) - efterfølgende kom jeg så til at tænke på om det var så ringe endda og det var faktisk derfor jeg postede i første omgang...
HERO All-in 192.05
VILLAIN All-in 182.75
*** Showdown *** : Rake: 3.00 Total Pot: 393.50
VILLAIN [K♠, 8♠] Full house Win: 393.50
HERO [4♣, A♦] Ace high flush Win: 0.00
Men sick han overhovedet er ude i at ramme det runner runner hus imo... :D