Har 90 hænder på Villain, og har ham som meget stram. Stats tidligere var 13/13, men er nu kommet op på noget 17/15-2,4ish.
Jeg spiller 27/21-1,9
Vi har haft en hånd ca 30 hænder tidligere, hvor jeg åbner KJo i CO han han kalder i BB. På K86t check/raiser han fra 10 til 22, og skyder på blanke turn og river hhv 43 i 57 og 90 i 143 hvor jeg vælger at folde.
Jeg har ikke set ham ellers være out-of-line, men mener ikke at have set et større SD hos ham, netop fordi han stort set ikke har spillet en hånd uden at få respekt for det.
Den interessante hånd går således.
Seat 1: MissKentucky ( $222.25 USD )
Seat 2: VILLAIN ( $351.85 USD )
Seat 4: M0907S1964 ( $33.35 USD )
Seat 5: HERO ( $356.85 USD )
Seat 6: britney_93 ( $397.00 USD )
MissKentucky posts small blind [$1.00 USD].
VILLAIN posts big blind [$2.00 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to HERO 3♣ 3♥
M0907S1964 folds
HERO raises [$5.00 USD]
britney_93 folds
MissKentucky folds
VILLAIN calls [$3.00 USD]
** Dealing Flop ** [ 5♠, 8♥, 8♦ ] POT 11USD
VILLAIN checks
HERO bets [$8.00 USD]
VILLAIN calls [$8.00 USD]
** Dealing Turn ** [ 3♠ ] POT 27USD
VILLAIN checks
HERO bets [$20.00 USD]
VILLAIN raises [$60.00 USD]
HERO calls [$40.00 USD]
** Dealing River ** [ A♠ ] POT 147USD
VILLAIN bets [$90.00 USD]
HERO ???
Eff stacks på river er 280USD
Jeg mindes ikke at have stået i et spot hvor jeg ikke moser den ind, men et par negative varians dage, samt at gutten virkede ok stram gjorde mig meget i tvivl. Endelig er det vigtige spørgsmål ikke mindst hvad jeg kan få value af, ift de gange jeg er slået, i.e. jeg formoder han folde de få 8x hænder samt lave flushes hvis jeg raiser. Der vil selvfølgelig være nogle hjerneblødninger imellem, ligesom spørgsmålet er hvor lav en FD han kan kalde med.
Raiser i forøvrigt turn, og i såfald til hvad? Jeg overvejede at gøre det, men stadig prise en FD ind, omvendt virker det også stærkt, således at det er svært at få value river når han misser ift at lade ham bluffe eller bette 8x.
200NL - Hus møder modstand
Han folder da aldrig 8x og en farve som hånden er gået - det ville imo være en rimelig stor fejl. Jeg rester bare, WP sir.
jeg har ikke noget imod bare at kalde hvis du ikke har andet på manden og din formodning er at han er kæmpe nit.
altså jeg har svært ved at se hvilke hænder han skal kalde af med du slår.
Hvis han er en kæmpe nit, og vi ikke kan komme ind profitabelt her, må det også gøre sig gældende på andre ♠. Jeg tror hans range er vægtet mere mod made hands end den er mod FDs når han raiser turn. Nits er heller ikke kendt for at være de bedste handreaders, så jeg 3B'er turn, og det behøves ikke være meget mere end et klik. Jeg tvivler på han folder 8'er i spottet, og hånden spiller sig selv.
Fint spillet, jeg caller bare - han betaler ikke med farven eller trips alligevel for 95 bbs mere.
Det er selvfølgelig væsentligt at vi kigger på hvilke hænder han overhovedet set et flop med, nu vi har ham som relativt stram.
Til flushen har han en flok SC'ere, KJs og næppe meget mere. Han kalder selvfølgelig river med KJs, KQs, måske QJs, men allerede ved JTs bliver det tvivlsomt. Så er der Axs hænderne hvor han kun kalder med A8s ligesom 88 og 55 er i spil. Så min hurtige udregning i spottet var at det ikke giver mening at komme over toppen, ikke mindst da jeg ikke tror han kalder med samme hænder som Mancini nævner.
Forøvrigt vil jeg tro at han netop raiser 88, 55 og A8 da han med stacks skal have bygget potten op inden river. Nogle FD's vil han også bette, men givetvis en relativt lille del.